Toyota: Μια νέα πλατφόρμα ανεκτίμητης αξίας

Η Toyota λανσάρει στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, την πρώτη της πλατφόρμα TNGA, ξεκινώντας επανάσταση στον σχεδιασμό και την κατασκευή των οχημάτων.
Toyota: Μια νέα πλατφόρμα ανεκτίμητης αξίας
του Σπύρου Ρέκκα

Το σημαντικότερο τμήμα κάθε αυτοκινήτου είναι η πλατφόρμα. Δηλαδή η βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθεί το αυτοκίνητο. Τι να τα κάνεις τα πολυτελή αξεσουάρ και τα μπιχλιμπίδια αν δεν έχεις μια στιβαρή και αξιόπιστη βάση; Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν απίστευτα ποσά- μιλάμε για πολλά δισεκατομμύρια ευρώ- για να δημιουργήσουν μια ευμετάβλητη πλατφόρμα η οποία θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες των μελλοντικών μοντέλων. Η VW έχει αξιοποιήσει την εφεύρεση MQB, η οποία αποδείχθηκε μια από τις καλύτερες του είδους. Ήδη πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου επωφελούνται από τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Η Toyota, έκανε την δική της υπέρβαση στον τομέα των νέων εφαρμογών και λανσάρει, στην 66η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, την πρώτη πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture). Η TNGA θα αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη όλων των μελλοντικών κινητήριων συνόλων και οχημάτων Toyota. Σηματοδοτεί μία επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο η μάρκα σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει τα οχήματά της, εκσυγχρονίζοντας τη διαδικασία με τυποποίηση των διαστάσεων και της θέσης βασικών εξαρτημάτων σε στάνταρ νέες πλατφόρμες. Επίσης, μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο η μάρκα κατασκευάζει οχήματα, εισάγοντας τις πιο θεμελιώδεις βελτιώσεις Toyota Production System. Τα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα θα είναι μικρότερα, πιο ευέλικτα εργοστάσια με γραμμές παραγωγής που προσαρμόζονται εύκολα ώστε να πληρούν διαφορετικές απαιτήσεις παραγωγής.

Το νέο Prius, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην 66η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, χρησιμοποιεί την πρώτη πλατφόρμα TNGA. Μέσω της TNGA, οι πελάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν πιο στυλάτα αυτοκίνητα που είναι ασφαλέστερα και πιο απολαυστικά στην οδήγηση. Ταυτόχρονα, η μάρκα θα μειώσει αισθητά τον αριθμό και την ποικιλία διαφορετικών εξαρτημάτων οχημάτων, επιτρέποντας πιο ευφυή εξέλιξη και παραγωγή που θα αυξήσει την απόδοση και θα εξοικονομήσει χρόνο.

Η TNGA συμβάλλει στη δημιουργία αυτοκινήτων πιο απολαυστικών στην οδήγηση. Οι νέες πλατφόρμες αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένες για να πετυχαίνουν χαμηλό κέντρο βάρους, ένα χαρακτηριστικό απαραίτητο για τη διασφάλιση μιας πιο ικανοποιητικής θέσης οδήγησης και πιο ακριβούς συμπεριφοράς, πιο άμεσης απόκρισης και με λιγότερες κλίσεις αμαξώματος. Αυτό σημαίνει ότι καλύτερη οδική συμπεριφορά μπορεί να επιτυγχάνεται άμεσα από την ποιότητα του πλαισίου και του αμαξώματος χωρίς να επηρεάζεται η οδηγική άνεση. Η TNGA βελτιώνει την απόκριση αυξάνοντας σημαντικά την ακαμψία του αμαξώματος με στρατηγική χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές στο νέο Prius, που ωφελείται από ένα 60% πιο άκαμπτο κέλυφος αμαξώματος, με χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής για ενίσχυση σε κρίσιμες περιοχές. Η υψηλότερη ακαμψία συμβάλλει στην καλύτερη απόκριση του πλαισίου και στην οδηγική άνεση για μία πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Η TNGA λανσάρει νέους κανόνες για την ακριβή θέση διαφορετικών προηγμένων εξαρτημάτων που απλοποιούν τη σχεδίαση σε βασικές περιοχές χωρίς να θίγουν τα στυλιστικά χαρακτηριστικά τα οποία χαρίζουν σε κάθε όχημα την ατομικότητα και γοητεία του. Για παράδειγμα στοιχεία που έχουν σχέση με την οδήγηση – όπως πεντάλ, κολόνα τιμονιού και κάθισμα οδηγού – θα πρέπει να συμμορφώνονται με μία από τις πέντε διαφορετικές διατάξεις σύμφωνα με τον τύπο και την πλατφόρμα του οχήματος. Έχει αφιερωθεί πολύς χρόνος για να προσδιοριστεί με ακρίβεια χιλιοστού η καταλληλότερη σχεδίαση και διάταξη αυτών των εξαρτημάτων για την επίτευξη της βέλτιστης θέσης οδήγησης σε κάθε νέο μοντέλο.

Η TNGA λανσάρει επίσης μία νέα μέθοδο στη σχεδίαση του χώρου του κινητήρα, με έμφαση στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων χαμηλότερα σε ένα πιο λογικά οργανωμένο ‘καθαρό και τακτοποιημένο’ χώρο. Αυτό δημιουργεί ένα πιο ελκυστικό, χαμηλότερο καπό , που με τη σειρά του βελτιώνει την ασφάλεια καθώς παρέχει στον οδηγό πιο σαφή ορατότητα μπροστά. Επίσης βοηθά στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους, συμβάλλοντας στην καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια και σε μία πιο απολαυστική οδήγηση.

Η Toyota υπολογίζει ότι η TNGA θα μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται για την εξέλιξη των οχημάτων κατά 20%, ώστε να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στο σχεδιασμό καλύτερων αυτοκινήτων. Αυτό μειώνει το επίπεδο επένδυσης που απαιτείται για την κυκλοφορία νέων προϊόντων στην αγορά, ενώ παράλληλα αυξάνει την ανταγωνιστικότητα και ευελιξία των υφιστάμενων εργοστασίων παραγωγής της Toyota.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v