Nέο Ford Focus RS με την δύναμη των 350 αλόγων

Η πιο γρήγορη έκδοση του Ford Focus μέχρι στιγμής, διαθέτει κινητήρα 350 ίππων και αποδεικνύεται… θηρίο.
Nέο Ford Focus RS με την δύναμη των 350 αλόγων
του Σπύρου Ρέκκα

Το πάθος της Ford για την οδηγοκεντρική προσέγγιση των αυτοκινήτων είναι γνωστό και αποτελεί βασικό στοιχείο του DNA της δημοφιλούς μάρκας. Όμως η φίρμα που έχει πάρει νίκες σε αναρίθμητους αγώνες κάθε μορφής, με πρωταγωνιστή το αυτοκίνητο, τώρα δίνει μια άλλη διάσταση. Παρουσίασε το νέο Focus RS, ένα αυτοκίνητο διαφορετικό, φτιαγμένο για οδηγούς που δεν φοβούνται να πατάνε βαθιά το γκάζι και να στρίβουν.

Το μοντέλο της Ford Performance χρησιμοποιεί μία μοναδική έκδοση του νέου κινητήρα 2.3 EcoBoost που έκανε ντεμπούτο στη νέα Mustang. Η μάρκα έκανε μία επίδειξη επιδόσεων του νέου Focus RS στο κοινό για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2015, στη Βρετανία, όπου ο Ken Block – πρωταγωνιστής των Gymkhana και World Rallycross – έτρεξε στη διάσημη ανάβαση στο τιμόνι ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου.
«Υποσχεθήκαμε στους λάτρεις της ταχύτητας ένα σοβαρό εργαλείο και με 350 ίππους κάτω από το καπό, τηρούμε άριστα την υπόσχεσή μας,» δήλωσε ο Dave Pericak, global director, Ford Performance. «Η εκπληκτική ταχύτητα και η καινοτόμος τεχνολογία του νέου Focus RS το φέρνουν αντιμέτωπο με μοντέλα υψηλών επιδόσεων από πολυτελείς και εξωτικές μάρκες, και είναι έτοιμο γι’ αυτή την πρόκληση.»

Με το Focus RS, η μάρκα λανσάρει το Ford Performance All-Wheel Drive με Dynamic Torque Vectoring. Το καινοτόμο σύστημα προσφέρει νέα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας εξαιρετικό κράτημα και πρόσφυση με απαράμιλλη ευελιξία και ταχύτητα στις στροφές. Το Focus RS είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς RS που εφοδιάζεται με επιλέξιμα Drive Modes – συμπερ. του Drift Mode που επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (ντριφτ), πρωτιά στη βιομηχανία – και Launch Control.
Ο νέος 2.3 EcoBoost μοιράζεται την ίδια βασική δομή με τον αλουμινένιο, τετρακύλινδρο της νέας Mustang. Ο κινητήρας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά ώστε να αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ που φτάνει στη μέγιστη τιμή των 350 ίππων. Αυξημένη ισχύς παράγεται από ένα νέο υπερσυμπιεστή twin-scroll χαμηλής αδράνειας με μεγαλύτερο συμπιεστή που παρέχει πολύ περισσότερη ροή αέρα, μαζί με ένα πολύ μεγαλύτερο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) για μεγιστοποίηση της πυκνότητας αέρα υπερπλήρωσης. Η αναπνοή του κινητήρα έχει βελτιωθεί χάρη σε μία σχεδίαση πιο ελεύθερης εισαγωγής και στο μεγαλύτερης διαμέτρου σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα στην απόληξη, κάτι που εξισορροπεί καλύτερα την πίεση επιστροφής καυσαερίων και το θόρυβο.

Η κυλινδροκεφαλή κατασκευάζεται από ένα βελτιωμένο κράμα με αυξημένη αντοχή σε υψηλότερες θερμοκρασίες και τοποθετείται σε πιο ανθεκτική φλάντζα με βελτιωμένη θερμική ικανότητα. Το μπλοκ κυλίνδρων χρησιμοποιεί χιτώνια από χυτοσίδηρο υψηλής αντοχής.

Μέγιστη προτεραιότητα δόθηκε επίσης στην ψύξη του κινητήρα. Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί δημιούργησαν πρόσθετο χώρο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου για να χωρέσει ένα πολύ μεγαλύτερο ψυγείο – το μεγαλύτερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Focus – το οποίο παρέχει το επίπεδο ψύξης που απαιτείται για σκληρή χρήση σε πίστα. Οι διεξοδικές εργασίες καλιμπραρίσματος διασφάλισαν άριστη απόκριση της μονάδας στις χαμηλές στροφές, δυναμική επιτάχυνση στις μεσαίες στροφές και ευστροφία στις υψηλές μέχρι τον κόφτη στις 6.800 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 44,6 χλγμ. αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ., ενώ για 15 δευτερόλεπτα μπορεί να φτάσει τα 47,8 χλγμ. με τη λειτουργία overboost κατά τη διάρκεια μιας δυναμικής επιτάχυνσης.

Οι συναρπαστικές επιδόσεις απαιτούν ένα συναρπαστικό ήχο. Οι μηχανικοί της Ford Performance ρύθμισαν το RS έτσι ώστε να παράγει έναν απολαυστικό σπορ ήχο στη γρήγορη οδήγηση, με όλα τα σκασίματα και βρυχηθμούς που αποτελούν σήμα κατατεθέν ενός RS. Προϊόν εξέλιξης μιας ομάδας μηχανικών του Ford Performance σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το νέο Focus RS είναι η τρίτη γενιά Focus RS, μετά τα μοντέλα που λανσαρίστηκαν το 2002 και το 2009. Το 30ο αυτοκίνητο με το θρυλικό έμβλημα RS θα κατασκευάζεται στο Saarlouis, Γερμανία. Το Focus RS είναι ένα από τα 12 νέα οχήματα υψηλών επιδόσεων που η μάρκα θα λανσάρει σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020 και για τους Ευρωπαίους οδηγούς θα διατίθεται από τις αρχές του 2016.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v