Το Ανανεωμένο Toyota Auris με στανταρ Safety Sense
Το ανανεωμένο Auris διαθέτει ένα εξίσου «φρέσκο» πλέγμα μέτρων με γνώμονα την ασφάλεια και την προστασία από τις συγκρούσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
αποστολή στις Βρυξέλλες του Σπύρου Ρέκκα
Εκτός από την οδηγική εμπειρία με το ανανεωμένο Toyota Auris στις Βρυξέλλες, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και το Τoyota Safety Sense. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πλέγμα μέτρων που συμβάλουν στη μείωση των συνέπειων από μια σύγκρουση.
Σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα και με την καθοδήγηση ενός τεχνικού, οδήγησα το ανανεωμένο Auris σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, όπου δοκίμασα την πιο σημαντικη λειτουργία του νέου συστήματος. Έμφαση δόθηκε στη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του Pre-Collision System, το οποίο σε ταχύτητες από 10 χλμ./ώρα μέχρι 80 χλμ./ώρα περίπου, ανιχνεύει αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο και μειώνει τον κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Όταν διαφανεί ενδεχόμενο σύγκρουσης παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει με μία ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Το PCS προφορτίζει επίσης το σύστημα φρένων διασφαλίζοντας έξτρα ισχύ πέδησης όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά 30 χλμ./ώρα περίπου, ή ακόμα και ακινητοποιώντας το όχημα, για την αποφυγή της σύγκρουσης ή μείωσης της σφοδρότητας πρόσκρουσης.
Στη δοκιμή που έκανα στις Βρυξέλλες, η ταχύτητα ήταν 30 χλμ./ώρα και όπως διαπίστωσα το αυτοκίνητο σταμάτησε μόνο του χωρίς καμία δική μου παρέμβαση στα φρένα και μάλιστα με υποδειγματικό τρόπο. Συγκεκριμένα δεν ήταν απότομη η επιβράδυνση και δεν ταράχθηκαν οι επιβάτες. Σταμάτησε με μαλακό αλλά αποτελεσματικό τρόπο, λίγα εκατοστά μπροστά από ένα πλαστικό εμπόδιο.
Το σύστημα Τoyota Safety Sense που προάγει την ενεργητική ασφάλεια είχε λανσαριστεί στη φετινή Διεθνή ‘Εκθεση της Γενεύης. Έχοντας δεσμευτεί στην επίτευξη μιας ‘κοινωνίας ασφαλούς μετακίνησης’, η Toyota θεωρεί σημαντική την προώθηση μιας φιλοσοφίας με κύριο χαρακτηριστικό την συνεργασία ανθρώπου, οχήματος και κυκλοφοριακή υποδομής. Στόχος είναι η ‘ασφάλεια σε πραγματικές συνθήκες’ με την εμπειρία και γνώση που αποκτάται από τα ατυχήματα να ενσωματώνεται στην εξέλιξη των οχημάτων.
Έτσι λοιπόν, η Toyota παρουσίασε το ‘Toyota Safety Sense’, μία νέα, προηγμένη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, σχεδιασμένη για να συμβάλλει στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης σε ένα ευρύ φάσμα κυκλοφοριακών συνθηκών. Όλα τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με Toyota Safety Sense αποκτούν ένα Pre-Collision System (PCS) με λειτουργία πόλης και Lane Departure Alert (LDA). Σε οχήματα με ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, το Toyota Safety Sense θα διαθέτει επιπλέον Adaptive Cruise Control (ACC) και PCS με λειτουργία αναγνώρισης πεζού. Για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση του οδηγού, μερικά μοντέλα θα περιλαμβάνουν επίσης συστήματα Automatic High Beam (AHB) και Road Sign Assist (RSA).
Το Adaptive Cruise Control βοηθά τον οδηγό να διατηρεί μία ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό ανιχνεύει προπορευόμενα οχήματα και προσδιορίζει την ταχύτητά τους. Στη συνέχεια, το ACC προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου (σε ενα συγκεκριμένο εύρος) προκειμένου να διασφαλίζει μία ασφαλή απόσταση μεταξύ τους. Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό κάμερας με εμπρόσθια κατεύθυνση και ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για τον εντοπισμό οχημάτων που εισέρχονται ή εξέρχονται από τη λωρίδα, το ACC βοηθά στη διατήρηση ομαλής επιτάχυνσης και επιβράδυνσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Το σύστημα Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων και μετωπικών συγκρούσεων που προκαλούνται λόγω απόκλισης από την πορεία. Εάν το όχημα παρουσιάσει τάσεις απόκλισης από τη λωρίδα χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας, το LDA προειδοποιεί τον οδηγό με ένα οπτικό και ηχητικό σήμα ή ακόμα και με μία δόνηση στο τιμόνι, ανάλογα με το μοντέλο.
Το σύστημα Automatic High Beam διασφαλίζει άριστη ορατότητα μπροστά κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ανιχνεύει τόσο τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων όσο και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας για να μην ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς. Καθώς η μεγάλη σκάλα φώτων χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα, επιτυγχάνεται η έγκαιρη ανίχνευση πεζών και εμποδίων.
Το σύστημα Road Sign Assist υποστηρίζει τους οδηγούς προσφέροντάς τους την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση, ακόμα και στην περίπτωση παράβλεψης ενός οδικού σήματος. Αναγνωρίζει την κυκλοφοριακή σήμανση, όπως όρια ταχύτητας, απαγορευτικά προσπέρασης, οδικές συνθήκες και πινακίδες οδών ταχείας κυκλοφορίας. Η κατάσταση του συστήματος και οι πληροφορίες προειδοποίησης εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στο ταμπλό οργάνων. Σε περιπτώσεις ορίων ταχύτητας, το σύστημα εκδίδει μία οπτική και ηχητική προειδοποίηση εάν ο οδηγός υπερβεί το ισχύον όριο. Χάρη στο μειωμένο κίνδυνο εμπλοκής σε τροχαία ατυχήματα, τα οχήματα με Toyota Safety Sense έχουν το προνόμιο χαμηλότερων ασφαλίστρων και μιας πιο πλεονεκτικής ασφαλιστικής κατάταξης.
Αξίζει να τονισθεί ότι το ανανεωμένο Toyota Auris που διατίθεται στην Ελλάδα, διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό χωρίς έξτρα χρέωση, το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Τoyota Safety Sense. Οι λειτουργίες που περιλαμβάνει είναι, Pre-Collision System (PCS) με λειτουργία πόλης, Lane Departure Alert (LDA), Automatic High Beam (AHB) και Road Sign Assist (RSA).