Η γερμανική φίρμα για ακόμα μια χρονιά σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων για το 2014, παραδίδοντας κάτι λιγότερο από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η οικονομική κρίση για μια ακόμη χρονιά δεν έπληξε τις πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων Audi. Η γερμανική φίρμα με σήμα τα τρία δαχτυλίδια έδωσε στη δημοσιότητα τα επίσημά στοιχεία από την εμπορική της δραστηριότητα το 2014. Η εταιρεία παρέδωσε 1.741.100 αυτοκίνητα σε πελάτες, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,5% σε σχέση με το 2013. Πρωταγωνιστές ήταν τα γνωστά SUV της μάρκας, τα οποία παρουσίασαν αυξητική τάση κατά 15,8%. Επίσης μεγάλη αύξηση κατά 53,2% είχε και όλη η γκάμα του Α3. Συνολικά, η Audi κατέλαβε την πρώτη θέση σε 50 χώρες το 2014, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παραδόσεις της εταιρείας αυξήθηκαν πάνω από 100.000 μονάδες για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Σε σύγκριση με τις πωλήσεις των 949.729 μονάδων το 2009, σχεδόν 800.000 περισσότεροι πελάτες επέλεξαν το 2014 τη μάρκα με σήμα τους τέσσερις κύκλους.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι παραδόσεις υπερδιπλασιάστηκαν κατά την ίδια χρονική περίοδο, από 82.716 αυτοκίνητα το 2009 σε 182.011. Ο διπλασιασμός των πωλήσεων στον Καναδά (+ 19,5%) και το Μεξικό (+ 10,5%) επίσης συνέβαλαν στην επιτυχημένη χρονιά της Audi στη Βόρεια Αμερική. Παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς σε διάφορες χώρες, οι πωλήσεις στη Νότια Αμερική αυξήθηκαν επίσης σημαντικά στη Βραζιλία (+ 89,9% και 12.350 αυτοκίνητα). Η ζήτηση στη χώρα αυτή αυξήθηκε γρηγορότερα από τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα την εξάντληση των αυτοκινήτων στο τέλος του έτους.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 4,2% το 2014 με 762.900 αυτοκίνητα - ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων για την premium μάρκα. Μόνο στη Δυτική Ευρώπη το σύνολο της αγοράς συνέχισε να υστερεί σε σχέση με το προ κρίσης επίπεδο του 2007, κατά περίπου 1/5, αφού οι πωλήσεις το 2014 ξεπέρασαν εκείνες του 2007 κατά περίπου 8%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε μια ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις της(+11,8%) φτάνοντας τις 158.829 μονάδες για πρώτη φορά, έναντι 150.000 το 2013.
Οι πωλήσεις της μάρκας ήταν περισσότερες από τον προηγούμενο χρόνο και είχαν σημαντική αύξηση στην Ισπανία (+ 9,4% με 38.277 αυτοκίνητα), στη Γερμανία (+ 2,2% με 255.582 αυτοκίνητα) και στην Ιταλία (+ 4,3% με 49.022 αυτοκίνητα). Παρά τις δύσκολες συνθήκες και το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον η Audi κατόρθωσε να αυξήσει τόσο τις πωλήσεις της όσο και το μερίδιό της στην eλληνική αγορά. Πιο συγκεκριμένα το 2014 παραδίνοντας 2.433 αυτοκίνητα και με μερίδιο 3,4%, πέτυχε αύξηση των πωλήσεων της κατά 30,5 % έναντι του 2013, όπου παρέδωσε 1.864 αυτοκίνητα.