Polo Blue GT: Δύναμη και οικονομία

Η τελευταία δυναμική έκδοση του Polo έχει στα δυνατά χαρτιά της τον ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό κινητήρα TSI, για οικονομία και αξιοζήλευτες επιδόσεις. Οι καινοτομίες και τα νέα στοιχεία στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Polo Blue GT: Δύναμη και οικονομία
του Σπύρου Ρέκκα

Η εξέλιξη των κινητήρων είναι το αγαπημένο πεδίο δράσης όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι μηχανικοί καθημερινά δίνουν μάχη για να συνδυάσουν τα καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, με την οικονομία στα καύσιμα και το μικρότερο δυνατό οικολογικό αποτύπωμα.

Η VW έχει επενδύσει μεγάλα ποσά στην ανάπτυξη των κινητήρων με την τεχνολογία TSI. Τελευταίο επίτευγμά της είναι ο βενζινοκινητήρας νέας γενιάς 1.400 κ.εκ. TSI με ενεργό σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων (ACT – Active Cylinder Management). Αυτό το χαρακτηριστικό απενεργοποίησης κυλίνδρων, το πρώτο στον κόσμο σε τετρακύλινδρο κινητήρα, εξοικονομεί 0,4 λίτρα καύσιμο ανά 100 χλμ.

Τις ευεργετικές επιδράσεις αυτού του μοτέρ δέχθηκε και η τελευταία έκδοση του VW Polo. Πρόκειται για το Polo BlueGT. Ο νέος κινητήρας είναι ο ελαφρύτερος και πιο αποδοτικός κινητήρας TSI. Έχει χωρητικότητα 1.400 κ.εκ., ζυγίζει μόλις 114 κιλά και αποδίδει 140 ίππους μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,6 λίτρα/100χλμ. (αμόλυβδη 95 οκτανίων). Εκπομπές CO2 107 γραμ./χλμ.



Όταν εξοπλίζεται με το προαιρετικό 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου (DSG), η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 105 γραμ./χλμ. Παρά την αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου και τις ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2, το Polo BlueGT προσφέρει αξιοζήλευτες επιδόσεις: έχει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9’’. Ιδιαίτερα θετική επίδραση στις επιδόσεις του μοντέλου παίζει η υψηλή ροπή του κινητήρα άνω των 25 χλμ., η οποία είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.

Το τεχνολογικό «highlight» του κινητήρα είναι η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management). Η VW είναι ο πρώτος κατασκευαστής που υιοθετεί σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων σε τετρακύλινδρο TSI – μία τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο μεγάλων 8κύλινδρων ή 12κύλινδρων μονάδων.

Η προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και ένα λίτρο/100 χλμ. Ακόμη και στην οδήγηση με 70 χλμ./ώρα με πέμπτη ταχύτητα, η κατανάλωση καυσίμου στο Polo BlueGT μειώνεται κατά 0,7 λίτρα/100 χλμ.

Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. Πρόκειται για μεγάλο εύρος χαρτογράφησης που καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης.

Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η “αλλαγή” να γίνεται αντιληπτή. Η υψηλή απόδοση του συστήματος δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ομαλή/αθόρυβη λειτουργία: ακόμα και με δύο κυλίνδρους ο 1.4 TSI λειτουργεί εξίσου αθόρυβα και με χαμηλούς κραδασμούς.

Το Polo BlueGT ξεχωρίζει τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Στο εξωτερικό μέρος, είναι οι νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οι υπογραφές “GT” εμπρός και πίσω (και επιπλέον «BlueMotion» στο πίσω μέρος), οι βαμμένοι σε μαύρο στιλπνό χρώμα εξωτερικοί καθρέπτες καθώς και η διπλή απόληξη της εξάτμισης που αποτελούν τα χαρακτηριστικά αναγνώρισης ενός Polo BlueGT.

Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Πολλές επιτυχώς δοκιμασμένες λύσεις υιοθετήθηκαν από το Polo GTI ή το Polo BlueMotion, όπως οι σπορ προφυλακτήρες (πίσω με διαχύτη), τα πλευρικά μαρσπιέ, η αεροτομή οροφής με ειδικά πλευρικά πτερύγια που «αγκαλιάζουν» το πίσω παρμπρίζ, τα πλευρικά αεροδυναμικά κανάλια στο εμπρός παρμπρίζ, το ειδικό κάλυμμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος και το κατά 15 mm χαμηλότερο σπορ πλαίσιο, βελτιώνουν όχι μόνο την αεροδυναμική, αλλά και την δυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό διαθέτει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά όπως η εκτεταμένη λειτουργία της οθόνης πολλαπλών λειτουργιών (με επιπλέον ενδείξεις για την λειτουργία του συστήματος ACT και την πίεση των ελαστικών), πίνακα οργάνων GTI, cruise control, σπορ δερμάτινο τιμόνι με στοιχεία αλουμινίου και λογότυπο “GT” καθώς και σπορ καθίσματα με μοναδικές επενδύσεις GT σε συνδυασμό ύφασμα/alcantara, και μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής.

Η τρίθυρη έκδοση κοστίζει 17.600 ευρώ (16.640 ευρώ με απόσυρση) και η πεντάθυρη 18.010 (17.050 ευρώ).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v