Volvo S80: Ασφάλεια, κύρος και χώροι

Οταν γίνεται λόγος για ένα προϊόν της Volvo το μυαλό των καταναλωτών πηγαίνει στην ασφάλεια και το κύρος. Το νέο S80 που φτάνει στην Ελλάδα στις αρχές του καλοκαιριού τηρεί την... παράδοση, παρουσιάζοντας ακόμα πιο μοντέρνο εσωτερικό, άπλετους χώρους, λίγες εξωτερικές αλλαγές και ικανοποιητικές επιδόσεις. Ερχεται σε τρία βενζινοκινητήρια σύνολα και σε τιμή που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.

Τα περισσότερα Volvo της μεγάλης κατηγορίας διακρίνονταν για την συντηρητική σχεδίαση και τα μέτρια δυναμικά χαρακτηριστικά έναντι του ανταγωνισμού. Όταν παρουσίασε το S80 η αυτοκινητοβιομηχανία φάνηκε να ”αποκηρύσσει” εν μέρει το (σχεδιαστικό) παρελθόν παρουσιάζοντας μια συνολικά ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση που μπορούσε να ορθώσει ανάστημα απέναντι στους Γερμανούς.

Ωστόσο, η Volvo έκρινε ότι η ναυαρχίδα έπρεπε να αλλάξει και προχώρησε στην αντικατάσταση του μοντέλου με ένα νέο S 80, που πάντως- εξωτερικά- δεν διαφοροποιείται αισθητά από τον προκάτοχο.

Οι γραμμές ”γλύκαναν”, οι ακμές έγιναν ηπιότερες, το μοντέλο φαίνεται δυναμικότερο και πιο νέο, ωστόσο οι αλλαγές παραπέμπουν περισσότερο σε face lift, παρά σε νέο μοντέλο.

Ο υποψήφιος αγοραστής θα βρει στο νέο Volvo τα κλασσικά ”χαρίσματα” της φίρμας, δηλαδή την άνεση, τους χώρους, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας αλλά και ένα πιο μοντέρνο και ευχάριστο εσωτερικό.

Το νέο S 80 έχει μεγαλώσει προς όλες τις κατευθύνσεις και είναι από τα ψηλότερα και πλατύτερα μοντέλα στην κατηγορία του. Οι επιβάτες θα βρουν ένα μεταξόνιο 2,8 μέτρων για να βολευτούν και δύσκολα θα παραπονεθούν για την έλλειψη χώρων.

Το S 80 θα εφοδιάζεται με 5 κινητήρια σύνολα εκ των οποίων τα δύο είναι ντιζελοκίνητα. Ο κινητήρας των 2,5 (turbo) βγάζει 200 ίππους, εκείνος των 3,2 λίτρων 238 ίππους και ο μεγαλύτερος των 4,4 κ. εκ. 315 ίππους. Οι επιδόσεις είναι περίπου εφάμιλλες του ανταγωνισμού με τα πρώτα 100 χ.α.ω. (για το Volvo με τον μεγάλο κινητήρα) να έρχονται σε 6,5 sec. περίπου και την τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 250 χ.α.ω. Μάλιστα το Volvo με τον μεγάλο κινητήρα θα διαθέτει τετρακίνηση.

Οι κινητήρες των 3,2 και 4,4 λίτρων συνοδεύονται από ένα αυτόματο 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ εκείνος των 2,5 με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο.

Το εσωτερικό δείχνει πιο μοντέρνο χωρίς όμως να χάνει σε σοβαρότητα και κύρος, στοιχείο απαραίτητο για το target group της κατηγορίας. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται πληθώρα αερόσακων και συστημάτων ελέγχου και ασφαλείας, cruise control και πολλές ηλεκτρονικές ευκολίες.

Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ενώ αναμένεται στην Ελλάδα στις αρχές του καλοκαιριού.

Αρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v