ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τι κρύβεται πίσω από το τιμόνι του Audi

Ο Carsten Jablonowski, Driving Characteristics Development Team Lead της Audi απαντά σε ερωτήσεις για το σύστημα διεύθυνσης της εταιρείας.

Τι κρύβεται πίσω από το τιμόνι του Audi

Το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αυτοκινήτου είναι το τιμόνι. Η αίσθηση που παρέχει στον οδηγό είναι το βασικό κριτήριο για την αξιολόγηση κάθε αυτοκινήτου.

Οι μηχανικοί και προγραμματιστές της Audi εργάζονται για τον τέλειο συνδυασμό δυναμικού χειρισμού και άνεσης. Ταυτόχρονα, οι λειτουργίες υποβοήθησης διεύθυνσης προσφέρουν πρόσθετη ασφάλεια και υποστήριξη στην καθημερινή οδήγηση - για αλλαγή λωρίδας, κατεύθυνσης και διαδικασία στάθμευσης.

Ο Carsten Jablonowski, Driving Characteristics Development Team Lead, εξηγεί την περίπλοκη διαδικασία βελτίωσης του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης, κάτι που δίνει σε κάθε Audi την ιδιαίτερη, μοναδική στην αυτοκινητοβιομηχανία αίσθηση ελέγχου.

-        Σε τι οφείλεται η χαρακτηριστική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης που βρίσκουμε συνήθως σε ένα Audi;

-        Η δύναμη που ασκεί ο οδηγός και το feedback, η πληροφόρηση που δέχεται είναι ζωτικής σημασίας για την αίσθηση του τιμονιού. Κάθε Audi μπορεί να οδηγηθεί ομαλά και με ακρίβεια με ελάχιστη προσπάθεια κατά τη διάρκεια ελιγμών και στάθμευσης - το αυτοκίνητο οδηγείται αβίαστα. Από την άλλη, αυτή η απαιτούμενη δύναμη αυξάνεται σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο οδηγός πρέπει ακόμη να συμμετέχει, αλλά με πολύ λιγότερη δύναμη. Ένας αισθητήρας μετρά συνεχώς τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού. Ο λανθάνων χρόνος μεταξύ της κίνησης του τιμονιού και της εφαρμογής στους άξονες ανέρχεται σε λίγα μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου.

-        Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την αίσθηση διεύθυνσης;

-        Η ισορροπία του συστήματος διεύθυνσης επηρεάζεται ουσιαστικά από τα τρία στοιχεία της φυσικής οδήγησης: διαμήκη, πλευρική και κατακόρυφη δυναμική. Εκτός από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του οχήματος, οι πλευρικές δυνάμεις που προκύπτουν κατά την οδήγηση σε καμπύλη τροχιά, καθώς και οι διακυμάνσεις του φορτίου των τροχών και οι δονήσεις μάζας στο σασί έχουν επίσης αντίκτυπο.



-        Πώς κερδίζει κάθε μοντέλο τον προσωπικό του χαρακτήρα διεύθυνσης;

Στην Audi, η δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός στο σύστημα διεύθυνσης για κάθε μοντέλο, καθορίζεται σε ένα συγκεκριμένο εύρος. Για παράδειγμα, ως compact σπορ αυτοκίνητα, τα μοντέλα S και RS απαιτούν υψηλότερη δύναμη από το Audi A1 ή A3. Επιπλέον, ο λεπτός συντονισμός του συστήματος διεύθυνσης διαφέρει ανάλογα με τον κινητήρα ή το πλαίσιο. Ο στόχος των μηχανικών είναι πάντα βέλτιστα ισορροπημένα χαρακτηριστικά διεύθυνσης που προσφέρουν μια ισορροπία μεταξύ ασφάλειας, άνεσης και σπορ αίσθησης για κάθε μεμονωμένη σειρά. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Audi drive select για να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης σε διάφορες λειτουργίες. Στο “dynamic” προφίλ οδήγησης, για παράδειγμα, το τιμόνι βαραίνει και απαιτείται μεγαλύτερη δύναμη, από ό,τι στη ρύθμιση “comfort”.

-        Γιατί όλοι χρησιμοποιούμε τιμόνια;

-        Το τιμόνι είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου για πάνω από 120 χρόνια. Στην αρχή, υπήρχε ένας μοχλός ή μία ράβδος διεύθυνσης. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός άλλαζε τη γωνία διεύθυνσης των τροχών. Ωστόσο, αυτό το τιμόνι ήταν οτιδήποτε άλλο από ακριβές ή ευέλικτο. Με το σχεδιασμό του τιμονιού, ο Γάλλος μηχανικός Alfred Vacheron ανέπτυξε μια τεχνική εναλλακτική λύση για πρώτη φορά, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τον έλεγχο των εμπρός τροχών με το “volant” του. Το σημαντικό, ο κυκλικός ελεγκτής επέτρεψε τη μετάδοση της γωνίας διεύθυνσης σε πολλαπλές περιστροφές. Λίγο μετά την εισαγωγή του, το τιμόνι εξελίχθηκε ως παγκόσμιο πρότυπο.

-        Τι κάνει τη νέα γενιά τιμονιών στο Q4 e-tron τόσο ξεχωριστή;

-        Το τιμόνι των Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron θέτει νέα πρότυπα στη σχεδίαση, την εργονομία και τη λειτουργικότητα. Ενσωματώνει συνολικά 18 λειτουργίες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά μέσω οθονών αφής με εμφάνιση black panel. Οι περιοχές λειτουργίας τους ανάβουν και δείχνουν ποια κουμπιά είναι ενεργά με αυτόν τον τρόπο. Όταν είναι ανενεργές, οι οθόνες αφής με γυαλιστερό μαύρο χρώμα είναι σχεδόν αόρατες. Τα τέσσερα δακτυλίδια του σήματος Audi  στον απορροφητή κρούσης έχουν ακόμα επίπεδη σχεδίαση, δηλαδή είναι δισδιάστατα. Μια άλλη καινοτομία είναι η στεφάνη του τιμονιού, η οποία είναι επίπεδη για πρώτη φορά τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος.

Αυτό δίνει στο εσωτερικό ένα πιο φουτουριστικό αποτέλεσμα, τονίζει την προοδευτικότητά του και διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Το τελευταίο επηρεάζεται επίσης από αυτό που είναι γνωστό ως αξονική μετατόπιση. Αυτό σημαίνει ότι το τιμόνι μετατοπίζεται ελάχιστα - κατά 7,5 χιλιοστά - πάνω από την πλήμνη του. Αυτό βελτιστοποιεί την άποψη του οδηγού για τα χειριστήρια, τον χώρο για είσοδο και έξοδο από το όχημα και τα χαρακτηριστικά περιστροφής του τιμονιού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Ζει κανείς μονάχα μια φορά και, για τον τρόπο που ζω εγώ, μια φορά είναι αρκετή."

Frank Sinatra

  • 610 - Ο Ηράκλειος φτάνει με πλοίο από την Αφρική στην Κωνσταντινούπολη και ανατρέπει τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Φωκά.
    1883 - Ξεκινά για το παρθενικό του ταξίδι το θρυλικό τρένο Οριάν Εξπρές.
    1908 - Φονεύεται στο χωριό Ράκοβο Φλώρινας ο οπλαρχηγός του Μακεδονικού αγώνα Παύλος Ρακοβίτης.
    1916 -Ολοκληρώνεται η Ιταλική κατοχή στη Βόρειο Ήπειρο.
    1919 - Απελευθέρωση της Ξάνθης από τον Ελληνικό Στρατό (ΙΧ Μεραρχία).
    1943 - Σε τρίωρη ομιλία του μπροστά σε συγκέντρωση των Γερμανών τοποτηρητών στο κατεχόμενο Πόζναν, ο Χάινριχ Χίμλερ περιγράφει την εξολόθρευση των Εβραίων με λεπτομέρεια. Η ομιλία αυτή μαγνητοσκοπήθηκε και σώζεται μέχρι σήμερα. Στη δίκη της Νυρεμβέργης αποτέλεσε σημαντικότατο αποδεικτικό στοιχείο για τα εγκλήματα των εθνικοσοσιαλιστών.
    1944 - Η Ιταλική Φρουρά της Σάμου παραδίδεται στο διοικητή του Ιερού Λόχου, συνταγματάρχη Χριστόδουλο Τσιγάντε.
    1957 - Οι Σοβιετικοί εκτοξεύουν τον πρώτο τεχνητό δορυφόρο, τον Σπούτνικ 1.
    2005 - Επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    2009 - Νίκη του ΠΑΣΟΚ με 10,5 μονάδες διαφορά και 160 έδρες «έβγαλε» η κάλπη. Πεντακομματική Βουλή με ΠΑΣΟΚ 43,92%, Νέα Δημοκρατία 33,48% 91, Κ.Κ.Ε. 7,54% 21, ΛΑ.Ο.Σ 5,63% 15 και ΣΥ.ΡΙΖ.Α. 4,60% 13 να την αποτελούν. Την επόμενη μέρα ο Γιώργος Παπανδρέου ορκίστηκε πρωθυπουργός.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2