Δαπανηρή η επισκευή των ηλεκτρικών χειρόφρενων

Τα ηλεκτρονικά χειρόφρενα προτιμώνται, αν όμως χαλάσουν, η… λυπητερή είναι μεγάλη.
Δαπανηρή η επισκευή των ηλεκτρικών χειρόφρενων

Η πλειονότητα των νέων αυτοκινήτων διαθέτει πλέον ηλεκτρικό χειρόφρενο στάθμευσης που είναι δαπανηρότερο στην επισκευή σε σχέση με το κλασικό χειροκίνητο χειρόφρενο.

Μόνο το 24% των νέων αυτοκινήτων, έχουν χειροκίνητο χειρόφρενο, σύμφωνα με μελέτες.

Οι κατασκευαστές μεταβαίνουν γρήγορα σε ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το 2018, μόνο το 36% των νέων μοντέλων είχε χειροκίνητο  χειρόφρενο, στοιχείο που δείχνει την ταχεία πτώση.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα προτιμώνται καθώς έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, είναι ευκολότερα στη χρήση και βοηθούν στην εξοικονόμηση χώρου στη καμπίνα των αυτοκινήτων.

Εάν όμως χαλάσουν πρέπει να διορθωθούν από τεχνικούς και είναι δαπανηρή η επισκευή τους.

Σύμφωνα με μια μελέτη της CarGurus οι μάρκες Honda, Mercedes-Benz και Volvo εξαλείφουν εξ ολοκλήρου από τις σειρές των οχημάτων τους, το κλασικό χειρόφρενο.



Μόνο τους τελευταίους 12 μήνες, ορισμένα δημοφιλή μοντέλα έχουν εγκαταλείψει την παραδοσιακή συσκευή χειρόφρενου. Η λίστα περιλαμβάνει τις BMW Σειράς 1 και 3, Peugeot 208 και το Nissan Juke.

Η μελέτη CarGurus διαπίστωσε ότι η Alfa Romeo, η DS, η Honda, η Jaguar, η Land Rover, η Lexus, η Mercedes, η Porsche και η Volvo δεν διαθέτουν πλέον νέα μοντέλα προς πώληση εξοπλισμένα με χειροκίνητο χειρόφρενο.

Τα ηλεκτρικό χειρόφρενο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές καθώς εκτός του ότι είναι ένα στοιχείο πολυτέλειας, έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας - όπως η βοηθητική εκκίνηση σε ανήφορα.

Οι παραδοσιακοί οδηγοί υποστηρίζουν ότι το ηλεκτρικό χειρόφρενο αφαιρεί την αίσθηση αφής, τη μηχανική απλότητα και τη διαδραστικότητα του κλασικού χειρόφρενου. Όμως το ηλεκτρικό χειρόφρενο, απαιτεί λιγότερη σωματική προσπάθεια για να κρατήσει ο οδηγός το αυτοκίνητο του ασφαλές σε δρόμο με κλίση, σε σχέση με το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο.

Τα περισσότερα ηλεκτρονικά χειρόφρενα απεμπλέκονται αυτόματα όταν ο οδηγός ξεκινήσει το αυτοκίνητο, ενώ συχνά προσφέρουν μια αυτόματη λειτουργία υποβοήθησης αναμονής ως πρόσθετο όφελος για την ασφάλεια.

Εάν το ηλεκτρικό χειρόφρενο λόγω βλάβης δεν ενεργοποιηθεί είτε απενεργοποιηθεί, ο οδηγός δεν μπορεί να παρεμβεί για να αποκτήσει την βλάβη. Απαιτείται ειδικευμένος μηχανικός και το κόστος της επισκευής είναι συνήθως υψηλό, ξεπερνούν και τα 1.000 ευρώ.

Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις ηλεκτρονικών προβλημάτων στο σύστημα στάθμευσης που επηρέασαν χιλιάδες οχήματα στο παρελθόν.

Το 2017, η Tesla έκανε ανάκληση 53.000 οχημάτων Model S και Model X παγκοσμίως λόγω βλάβης στο χειρόφρενο, ενώ η VW, Audi,  Renault και Toyota ανακαλέσαν μοντέλα  τους για παρόμοια προβλήματα με τα ηλεκτρονικά συστήματα στάθμευσης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v