Χαμηλές πτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πολλά τα εμπόδια για την ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία καταγράφει σημαντική επέκταση, αλλά μένει χαμηλά σε απόλυτα νούμερα.
Χαμηλές πτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παρά τις προσπάθειες των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των κυβερνήσεων των ευρωπαϊκών χωρών για την προώθηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο όγκος των πωλήσεων των οχημάτων μηδενικών ρύπων παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Η πανδημία ανέτρεψε τα προγράμματα των αυτοκινητοβιομηχανιών και τις προγραμματισμένες αγορές των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι δείκτες της αγοράς των αυτοκινήτων που κινούνται  με ηλεκτρισμό είναι σημαντικοί αφού καταγράφουν την επίδοση που σημειώθηκε το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

Το πρώτο συμπέρασμα που βγαίνει από την αξιολόγηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι πως σημειώνουν άνοδο, αλλά εξακολουθούν να είναι μόλις το 4,3% της ευρωπαϊκής αγοράς.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν αυτοκίνητα με μπαταρία όπως το VW ID3, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσπάθειες ιδιαίτερα υψηλού κόστους για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2.

Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 58%, σε 130.297 μονάδες το πρώτο τρίμηνο, αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο το 4,3% των συνολικών ταξινομήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας.

Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκαν κατά 53% την ίδια περίοδο, όταν πολλοί εκθεσιακοί χώροι έκλεισαν για τον περιορισμό της πανδημίας κορονοϊού, ανέφερε η ένωση αυτοκινήτων ACEA.

Από τα 3,05 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το 52% ήταν βενζίνη και το 28% ήταν ντίζελ, σύμφωνα με την έκθεση της ACEA, για τις καταχωρίσεις ανά τύπο καυσίμου.

Η Γερμανία ήταν η κορυφαία αγορά της Ευρώπης για ταξινομήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, με άνοδο 63%, 26.030 μονάδες. Η Γαλλία ήταν η 2η θέση με τις πωλήσεις να αυξάνονται 146%, σε 25.950 μονάδες και το Ηνωμένο Βασίλειο στην τρίτη θέση με τις εγγραφές να αυξάνονται το 204%, σε 18.256 μονάδες. Στη Νορβηγία, που ήταν προηγουμένως η Νο.1 αγορά για EV, οι πωλήσεις μειώθηκαν 12% σε 6.347 μονάδες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αφού οι νομοθέτες της ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2018, επέβαλαν μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 40% μεταξύ 2007 και 2021 και, στη συνέχεια, περαιτέρω μείωση κατά 38% έως το 2030, αλλιώς θα επιβληθούν πρόστιμα.

Οι μέσες εκπομπές από καινούργια αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2021. Το 2018, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, το σύνολο ήταν 120,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

Οι αναλυτές της PA Consulting έχουν προβλέψει ότι βάσει των μέσων επιπέδων εκπομπών στόλου του 2018, οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αύξηση των πωλήσεων 1,280% έως το 2021.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα για να προσπαθήσουν να επιτύχουν τους στόχους.

Ο όμιλος Volkswagen δήλωσε τον Μάρτιο του 2019 ότι σχεδιάζει να λανσάρει σχεδόν 70 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2028, ξεκινώντας από το μοντέλο ID3 που πρόκειται να εμφανιστεί στους εκθεσιακούς χώρους στην Ευρώπη το καλοκαίρι και το φθινόπωρο.

Η BMW δήλωσε ότι σχεδιάζει να προσφέρει 25 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2023, με περισσότερα από τα μισά να είναι πλήρως ηλεκτρικά και η Fiat Chrysler Automobiles σχεδιάζει να προσφέρει 12 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2021, συμπεριλαμβανομένων τόσο υβριδικών όσο και πλήρων ηλεκτρικών οχημάτων όλων των τύπων.

Ωστόσο, η έλλειψη υποδομής φόρτισης θα συνεχίσει να παρεμποδίζει τις πωλήσεις και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα ξεπεράσουν τα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης έως το 2030, σύμφωνα με προβλέψεις της LMC Automotive.

Οι στατιστικές της ACEA έδειξαν ότι οι τριμηνιαίες πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων plug-in αυξήθηκαν κατά 127%, σε 97.913 οχήματα, με τη Γερμανία να οδηγεί και πάλι το δρόμο με άλμα 258 % σε 26.419 αυτοκίνητα.

Με οικονομίες που αντιμετωπίζουν βαθιά ύφεση και πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, οι αναλυτές φοβούνται ότι θα ήταν δυσκολότερο να πείσουν τους οδηγούς να αποδεχθούν την αλλαγή.

Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι εκθεσιακοί χώροι είναι ανοιχτοί από τα τέλη Απριλίου, αλλά η ζήτηση είναι μαζικά χαμηλή και τα επίπεδα αποθέματος είναι ασυνήθιστα υψηλά σε ό,τι συνήθως είναι η ισχυρότερη περίοδος πωλήσεων, δήλωσε η γερμανική ένωση αντιπροσώπων ZDK. Η ζήτηση μειώθηκε κατά τουλάχιστον 50%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με περισσότερους από τους μισούς από τους 1.357 αντιπροσώπους που ρωτήθηκαν από τη ZDK.

Η αλλαγή περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει δυσκολότερη λόγω της καθυστέρησης των αδιάθετων οχημάτων με κινητήρα καύσης.

"Υπάρχουν περίπου 750.000 έως 1 εκατομμύριο αδιάθετα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε γερμανικές αντιπροσωπείες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ", δήλωσε ο εκπρόσωπος της ZDK, Ulrich Koester.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v