@HOMEΠΑΙΔΙ

Tips για σωστά παιδικά σνακ

Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα παιδικής παχυσαρκίας, τα κατάλληλα μικρογεύματα είναι η απάντηση στην ανάγκη των παιδιών για τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Διαβάστε τι προτείνει ο ειδικός και... εφοδιάστε αναλόγως την σχολική τους τσάντα.

Tips για σωστά παιδικά σνακ

του Πωλ Φαραντζιάν (*)

Πηγή: Iatronet.gr

Η ανάπτυξη και οι λειτουργικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά την παιδική ηλικία απαιτούν και αντίστοιχη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Το παιδί χρειάζεται ενέργεια και θρεπτικά συστατικά όχι μόνο για να διατηρήσει τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού και να αναπληρώσει τις καθημερινές "φθορές", με παραγωγή νέων κυττάρων, αλλά και για να αντεπεξέλθει στις καθημερινές σωματικές δραστηριότητες, να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει αποθέματα στον οργανισμό για διάφορα θρεπτικά συστατικά.

Επειδή τα παιδιά αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς, η εξασφάλιση της ποιοτικής διατροφής έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς απαιτούνται σε καθημερινή βάση πυκνότερα θρεπτικά τρόφιμα σε σχέση με τους ενήλικες.

Δυστυχώς όμως, στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει και αυξάνεται συνεχώς το σημαντικό πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας. Σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες το 30% των παιδιών αντιμετωπίζουν πρόβλημα βάρους.

Αν και τα αίτια της παιδικής παχυσαρκίας είναι πολλά και δεν μπορεί ακόμα να αποδοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε κάποιο από αυτά, είναι γεγονός οτι τα παιδιά ζουν σε μία κοινωνία στην οποία ευνοείται όλο και λιγότερο η σωματική δραστηριότητα, δηλαδή το παιχνίδι και η άσκηση, τόσο στον ελεύθερο χρόνο όσο και εντός σχολείου.

Από την άλλη, παρατηρείται υπερκατανάλωση τροφών, κυρίως λόγω περιορισμού του διαθέσιμου χρόνου που έχουν οι γονείς να φροντίσουν, ώστε τα παιδιά τους να απολαμβάνουν θρεπτικά σπιτικά γεύματα και μικρογεύματα (σνακ).

Αν και ο διαθέσιμος χρόνος που έχουν οι γονείς για να ετοιμάσουν ένα σπιτικό και υγιεινό σνακ είναι λίγος, μπορούν αφιερώνοντας πραγματικά λίγα λεπτά για την παρασκευή τους να ετοιμάσουν εξαιρετικά σνακ για τα παιδιά τους.

Η γενική σύσταση για ένα σωστό κολατσιό είναι να περιέχει μεγάλο ποσοστό σύνθετων υδατανθράκων, να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, να μην περιέχει πολλά λιπαρά και θα πρέπει να είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα.

Καλές λύσεις και ιδέες για τα παιδιά είναι:

* Ένα σάντουιτς ή τοστ με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, γαλοπούλα, μαργαρίνη, ντομάτα, αγγούρι ή μαρούλι που προσφέρει ασβέστιο, πρωτείνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες και εάν το ψωμί είναι ολικής άλεσης προσφέρει και αρκετές φυτικές ίνες.

* Ένα κουλούρι σουσαμένιο με λίγο τυρί χαμηλό σε λιπαρά. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει καλής ποιότητας λιπαρά από το σουσάμι, το απαραίτητο ασβέστιο και χορταίνει πολύ περισσότερο από ένα κουλούρι σκέτο. Εάν μάλιστα το παιδί καταναλώσει το σνακ αυτό με ένα χυμό φρούτων, προσλαμβάνει και μια πληθώρα από αντιοξειδωτικές βιταμίνες.

* Οι σπιτικές πίτες και κυρίως η χορτόπιτα ή σπανακόπιτα με την προσθήκη τυριού χαμηλού σε λιπαρά είναι εξίσου καλές επιλογές. Τα έτοιμα αρτοσκευάσματα (τυρόπιτες, λουκανικόπιτες, μπουγάτσες) είναι συνήθως κρυφές πηγές νατρίου (αλάτι) και λιπαρών, που είναι συνήθως κορεσμένα λιπαρά τα οποία βλάπτουν την υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Επομένως, τα οφέλη από την κατανάλωση μιας σπιτικής πίτας είναι πολλαπλά.

* Εξίσου καλές επιλογές για σνακ είναι οι μπάρες δημητριακών, τα μπισκότα και τα κριτσίνια ολικής άλεσης, που είναι όλες καλές πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β και φυτικών ινών.

(*) Ο κ. Φαραντζιάν είναι Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Πηγή: Iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Ο αισθησιασμός μιας γυναίκας είναι η πηγή απ’ όπου αναζωογονείται το πνεύμα ενός άντρα."

Καρλ Κράους, Αυστριακός συγγραφέας

  • 1937 - Πρώτη έκδοση του Χόμπιτ από τον Τόλκιν.

© 2002-2020 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2