Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος φέρνει τη Savile Row στην Κηφισιά

Ο νέος σχεδιαστής ανδρικών κοστουμιών ανανεώνει το ατελιέ του και εξηγεί τι σχέση έχουν τα μανικετόκουμπα με τους... χειρούργους του 19ου αιώνα.
Ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος φέρνει τη Savile Row στην Κηφισιά
Τι σχέση έχουν τα μανικετόκουμπα με τους χειρούργους του 19ου αιώνα; Πώς η «βράκα» του Μεσαίωνα εξελίχθηκε σε παντελόνι; Πού ράβονται οι πιο στιλάτοι Έλληνες και οι διασημότεροι αθλητές της χώρας; Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο ανακαινισμένο ατελιέ του Γιώργου Παπαδόγαμβρου στην Κηφισιά, που διατηρεί την παράδοση δύο γενιών σχεδιαστών ανδρικού κοστουμιού και αναλαμβάνει να την προχωρήσει στο επόμενο βήμα, φέρνοντας φρέσκο αέρα στα κλασικά στοιχεία του χώρου.

Έχοντας στις αποσκευές του τις παραδόσεις των φημισμένων ραφτών της Savile Row του Λονδίνου και αφού σπούδασε μόδα στο Μιλάνο, ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος επέστρεψε στην Αθήνα για να αναλάβει το ατελιέ κοστουμιού επί παραγγελία, τέχνη που είχαν τιμήσει με τις δημιουργίες τους και ο παππούς και ο πατέρας του.

Ένα λαμπερό.. πελατολόγιο

 
Στο ανακαινισμένο ατελιέ του νέου σχεδιαστή Γιώργου Παπαδόγαμβρου (Κυριαζή 9, Κηφισιά) εμπιστεύονται την γκαρνταρόμπα τους ονόματα όπως ο ποδοσφαιριστής Τζιμπρήλ Σισέ, ο οποίος ακόμα έρχεται δύο φορές το χρόνο στην Αθήνα για να πάρει τα κοστούμια του από τον Παπαδόγαμβρο, οι μπασκετμπολίστες Μάρκο Κέσελ και Σοφοκλής Σκορτσιανίτης, ο ποδοσφαιριστής Αλέν Μπουμσόνγκ ή, ακόμα, ο Νίκος Λυμπερόπουλος, ο Γρηγόρης Μάκος, ο προπονητής του Ολυμπιακού Γιώργος Μπαρτζώκας αλλά και όλη η τεχνική ομάδα της ΚΑΕ Ολυμπιακός για τις επίσημες εμφανίσεις της. Στο ατελιέ του κ. Παπαδόγαμβρου επίσης ράβονται αμέτρητοι γαμπροί, οι οποίοι τον προτιμούν για το κοστούμι του γάμου τους. 

Εφοπλιστές, βιομήχανοι και επιχειρηματίες από διάφορους χώρους, άνθρωποι της τέχνης αλλά και των media συμπληρώνουν το πελατολόγιο που αναθέτει στον Γιώργο Παπαδόγαμβρο να βρει το στιλ τους και να προσαρμόσει τα κοστούμια στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους, με την προσθήκη των απαραίτητων ξεχωριστών «πινελιών» σε κάθε ρούχο. Πρόκειται για το ίδιο σύστημα που εφαρμόζουν οι φημισμένοι Άγγλοι ράφτες της Savile Row, της ιστορικής συνοικίας στο Λονδίνο που στεγάζονται οι κορυφαίοι οίκοι κοστουμιού επί παραγγελία (bespoke).

Μια δημιουργική ιεροτελεστία



Η κατασκευή του κοστουμιού είναι ολόκληρη ιεροτελεστία για το ατελιέ του κ.Παπαδόγαμβρου, ο οποίος μελετά το σωματότυπο του πελάτη, το ιδιαίτερο στιλ του και ράβει κοστούμια με το αγγλικό ή το ιταλικό στιλ ανάλογα με τις προτιμήσεις και τον τύπο κάθε πελάτη του.

Με παππού και πατέρα ράφτη, ο Γιώργος Παπαδόγαμβρος μεγάλωσε μέσα σε τόπια με υφάσματα και ψαλίδια, καθώς αποτελεί την τρίτη γενιά μιας οικογενειακής παράδοσης που κρατά… δεκαετίες. Εισάγει υφάσματα ο ίδιος ώστε να προσφέρει στους πελάτες του υλικό πρώτης ποιότητας με την υπογραφή οίκων όπως Ermenegildo Zegna, Vitale Barbelis Canonico, Loro Piana, Scabal και πολλές άλλες. Στο ατελιέ του θα βρείτε επιλεγμένα πουκάμισα, παπούτσια και όλα τα αξεσουάρ τα οποία χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο ντύσιμο.

Ο νεαρός σχεδιαστής, άλλωστε, είναι φανατικός μελετητής του ανδρικού κοστουμιού και της ιστορίας του. Όπως του αρέσει να εξηγεί, η παράδοση ξεκινά από τα μέσα του 17ου αιώνα, όταν ο βασιλιάς Κάρολος ο Β΄ καθιέρωσε τα τρία βασικά συστατικά του: Υποχρέωσε τους αυλικούς του να ντύνονται “απλά”, μόνο με χιτώνα, πουκάμισο και βράκα και να αποφεύγουν τα περίτεχνα ρούχα και τις υπερβολές, ως ένδειξη μετριοπάθειας και συγκράτησης μετά το ξέσπασμα της πανούκλας του 1665 και της Μεγάλης Πυρκαγιάς του Λονδίνου το 1666.

Η ανερχόμενη αστική τάξη τον 18ο αιώνα υιοθέτησε το καινούριο “λουκ” που στην πορεία των αιώνων συγκέρασε τις ανάγκες της βρετανικής αριστοκρατίας για ρούχα κυνηγιού με τη λειτουργικότητα της στολής του ιππικού. Η ακριβής στιγμή που η βράκα έδωσε τη θέση της στο παντελόνι δεν είναι γνωστή αλλά είναι βέβαιο ότι προέρχεται από τους Δραγώνους ή τους Κοζάκους ιππείς, οι οποίοι “εφηύραν” το παντελόνι.

Όσο για τη γραβάτα, αυτή προήλθε από τα χρωματιστά μαντίλια που φορούσαν στο λαιμό οι Κροάτες μισθοφόροι που πολέμησαν στον 30ετή πόλεμο. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι τα πρώτα κουμπιά στα μανίκια του σακακιού τοποθετήθηκαν από τους Λονδρέζους ράφτες της Savile Row, κατ’ απαίτησιν των χειρουργών πελατών τους, οι οποίοι ήθελαν να σηκώνουν εύκολα τα μανίκια όταν χειρουργούσαν για να μην τα… λερώνουν με αίμα. Ίσως γι’ αυτό ο Παπαδόγαμβρος, όπως και οι ράφτες της Savile Row, αφήνει πάντα ανοιχτή την τελευταία κουμπότρυπα στα μανίκια στα σακάκια του, αποτίνοντας έτσι φόρο τιμής στην ιστορία του ανδρικού κοστουμιού.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v