6 πράγματα που δεν ξέρατε για τις αεροσυνοδούς

Πώς υπολογίζεται ο μισθός μιας αεροσυνοδού και πώς σχετίζεται το μήκος της φούστας με την εμπειρία της; Έξι ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το πιο «αέρινο» επάγγελμα.
6 πράγματα που δεν ξέρατε για τις αεροσυνοδούς
Η διαδικασία πρόσληψης και οι ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των αεροσυνοδών παραμένουν σε αρκετές περιπτώσεις επτασφράγιστο μυστικό από τις αεροπορικές εταιρείες. Όμως υπάρχουν παραδείγματα αεροσυνοδών οι οποίες αποφάσισαν – μετά το πέρας της καριέρας τους – να ανοίξουν το στόμα τους και να μιλήσουν για τα άδυτα του πιο αέρινου επαγγέλματος.

Μια εξ’ αυτών είναι και η Heather Poole, αεροσυνοδός για παραπάνω από δύο δεκαετίες και συγγραφέας του βιβλίου Cruising Attitude: Tales of Crashpads, Crew Drama, and Crazy Passengers at 35,000 Feet. Η Poole μοιράστηκε με την ιστοσελίδα Mental Floss μερικά από τα παραπάνω «μυστικά» των αεροσυνοδών, τα οποία παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε τα έξι που μας κίνησαν περισσότερο την περιέργεια.

Αν η πόρτα του αεροπλάνου είναι ανοικτή, δεν πληρώνεσαι
Οι αεροσυνοδοί δεν πληρώνονται για τον χρόνο που μεσολαβεί μέχρι να τακτοποιηθούν οι επιβάτες στις θέσεις τους, αλλά μόνο για τις «ώρες πτήσης». Τι σημαίνει αυτό; Το… ρολόι πληρωμής τους ξεκινά όταν το αεροπλάνο κλείσει τις πόρτες του και απομακρυνθεί από την πύλη. Τυχόν καθυστερήσεις και ακυρώσεις τις επηρεάζουν το ίδιο με τους επιβάτες – ίσως και περισσότερο. Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρει η Poole, οι εταιρείες τις πληρώνουν το αστρονομικό ποσό του… 1.5 δολαρίου ανά ώρα «υπερωρίας».

Οι σωματικές απαιτήσεις
Στα 60’s για να γίνει κάποια αεροσυνοδός έπρεπε να έχει τουλάχιστον 1,52 μέτρα ύψος, να μην ζυγίζει παραπάνω από 60 κιλά και να είναι μικρότερη από 32 χρονών. Στα 70s τα πράγματα άλλαξαν και οι περιορισμοί σε ύψος/βάρος έγιναν πολύ πιο χαλαροί. Στα 80’s εξαλείφθηκε ο περιορισμός για όσες ήταν παντρεμένες, ενώ στα 90s έπαψαν να ισχύουν οι περιορισμοί για το βάρος. Σήμερα, οι «κανόνες» για να δεχτεί μια εταιρεία μια υποψήφια αεροσυνοδό έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την ασφάλεια. Η αεροσυνοδός θα πρέπει να μπορεί να χωρέσει στην ειδική θέση για εκείνη χωρίς να… τερματίσει τη ζώνη ασφαλείας, ενώ όσον αφορά το ύψος θα πρέπει να είναι αρκετά ψηλή έτσι ώστε να μπορεί να τακτοποιήσει τις αποσκευές πάνω από τους επιβάτες με άνεση, χωρίς όμως να… χτυπήσει το κεφάλι της στον ουρανό του αεροπλάνου. Το ιδανικό ύψος σήμερα για μια αεροσυνοδό είναι μεταξύ 1,50 και 1,80 μέτρα.

Οι «περίεργες» απολύσεις
Σύμφωνα με την Poole, οι νεοπροσληφθείσες αεροσυνοδοί περνούν από αυστηρές δοκιμασίες κατά τους πρώτους έξι μήνες από την πρόσληψή τους. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις, όπως αναφέρει, αεροσυνοδών οι οποίες απολύθηκαν επειδή φορούσαν το πουλόβερ τους δεμένο στη μέση ή επειδή δήλωσαν ότι είναι «κανονικές» και όχι δόκιμες αεροσυνοδοί για να εξασφαλίσουν δωρεάν εισιτήρια επιστροφής. Ένας ακόμα λόγος για άμεση απόλυση είναι και οι ασθένειες. Αν κάποια αεροσυνοδός έρθει στη δουλειά όντας άρρωστη, απολύεται αφού κάτι τέτοιο παραβαίνει τον κανονισμό περί ασφαλούς πτήσης.

Η… τιμωρία της light Coca- Cola
Αν υπάρχει ένα αναψυκτικό το οποίο… σπάει νεύρα στις αεροσυνοδούς αυτό είναι η Coca Cola διαίτης, καθώς όπως λέει η ίδια, ο αφρός τη στιγμή που τη σερβίρουν κάνει μια αιωνιότητα μέχρι να «καταλαγιάσει» στα 35 χιλιάδες πόδια. «Θα μπορούσα να σερβίρω άλλους τρεις επιβάτες στο ενδιάμεσο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σεξ εν ώρα πτήσης
Δεν είναι λίγες οι φορές που σχηματίζεται ολόκληρη ουρά στο αεροπλάνο επειδή κάποιο ζευγάρι αποφάσισε να έρθει πιο κοντά εν ώρα πτήσης (ή στύσης) και οι επιβάτες έξαλλοι απευθύνονται στην αεροσυνοδό για να αναλάβει την κατάσταση. Αν και η σεξουαλική συνεύρεση εν ώρα πτήσης στην τουαλέτα δεν είναι παράνομη, η παρακοή στις παραινέσεις των αεροσυνοδών είναι. «Αν σας ζητήσουμε να σταματήσετε ό,τι κάνετε, σταματήστε το πάση θυσία. Διαφορετικά θα βρεθείτε σε αρκετά άβολη κατάσταση στο κρατητήριο», λέει χαρακτηριστικά η ίδια.

Ιεραρχία όπως… φούστα
Η προϋπηρεσία στην δουλειά της αεροσυνοδού δεν καθορίζει μόνο ποιες διαδρομές θα κάνουν και πόση ευελιξία θα έχουν στις επιλογές των ημερών πτήσης, αλλά επηρεάζει επίσης και τη θέση που θα έχει το κρεβάτι τους στους ειδικούς χώρους διαμονής στα αεροδρόμια, την ποιότητα του δωματίου και την εγγύτητά του σε θύρες ή κλιμακοστάσια. Παραδόξως, το πόσο «παλιά» είναι κάποια στο επάγγελμα καθορίζει ακόμα και το… μήκος της φούστας. Μέχρι να περάσει η περίοδος των έξι μηνών προσαρμογής, οι αεροσυνοδοί δεν επιτρέπεται να φορούν φούστες πιο πάνω από το γόνατο. Αφού περάσει αυτό το διάστημα, έχουν το ελεύθερο να τις κοντύνουν και να δείξουν λίγο… μπούτι.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v