Φαληρικός όρμος: Από την θεωρία στην πράξη

Η ανάπλαση του φαληρικού όρμου είναι πλέον πολύ κοντά στο να γίνει πράξη, μιας και αυτές τις ημέρες παραδίδονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος όλες οι προμελέτες προκειμένου να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για την υλοποίηση του έργου.
Φαληρικός όρμος: Από την θεωρία στην πράξη
Αν και χρόνια απαξιωμένη, η ανάπλαση της ζώνης του φαληρικού όρμου έχει πλέον σαφή προοπτική. Τις ημέρες αυτές, παραδίδονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος όλες οι προμελέτες και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου να προκηρυχθεί ένας ή περισσότεροι διαγωνισμοί για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου.

Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την προετοιμασία του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου και τώρα το μόνο που μένει είναι να φανεί αν το έργο θα προλάβει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.

Το θετικό πάντως, είναι ότι μέχρι στιγμής όλα βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος – πιθανότατα χάριν της εμπλοκής του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου – με στόχο τη μεταμόρφωση έως το 2015 ενός σημαντικού τμήματος του παραλιακού μετώπου της Αθήνας. Η παρέμβαση που θα γίνει στον όρμο έχει ως βάση της πέντε προτεραιότητες:

*Στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και στη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου συνολικής έκτασης περίπου 600 στρεμμάτων.
* Στην αρμονική και λειτουργική ένταξη συγκοινωνιακών έργων της παράκτιας ζώνης που θα βελτιώσουν καθοριστικά τις κυκλοφοριακές συνδέσεις και θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη συνέχεια της πόλης μέχρι τη θάλασσα.
*Στην αποτελεσματική αντιπλημμυρική προστασία της άμεσης και ευρύτερης περιοχής.
* Στη λειτουργική και αισθητική σύνδεση της παραλιακής ζώνης του Παλαιού Φαλήρου με το πάρκο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, την Καστέλλα και τον Πειραιά.
* Στη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του πάρκου.

Το δυσκολότερο τεχνικά κομμάτι του έργου, αυτό που θα χρειαστεί τον περισσότερο χρόνο υλοποίησης, είναι η «μετακίνηση» της Λ. Ποσειδώνος προς τη θάλασσα και η μερική υπογειοποίησή της, με στόχο την κατεδάφιση της σημερινής γέφυρας που «κόβει» την οπτική επαφή με τη θάλασσα.

Πηγή: Καθημερινή

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v