Τα λάθη που κάνεις αν είσαι νέος οδηγός

Δες ποια είναι τα συχνότερα λάθη των «Ν» οδηγών και πώς μπορείς να τα αποφύγεις κάνοντας τον δρόμο πιο ασφαλή για εσένα και τους άλλους.
Τα λάθη που κάνεις αν είσαι νέος οδηγός

Πήρες νέο αυτοκίνητο; Με γεια! Καλοτάξιδο και όλα τα συναφή, όμως έχε στο νου σου πως η οδήγηση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί προσοχή και ωριμότητα.

Δες μερικά από τα λάθη που πιθανώς θα κάνεις ως νέος οδηγός (ή και έμπειρος) και πώς να τα αποφύγεις.

Δεν κρατάς αποστάσεις

Το να κολλάς σε απόσταση αναπνοής από τον μπροστινό σου είναι άκρως επικίνδυνο και για σένα και για εκείνον και για το αυτοκίνητό σου. Έχε κατά νου τον κανόνα των 2 δευτερολέπτων. Βάλε ένα σταθερό σημείο αναφοράς από όπου περνά  το μπροστινό όχημα και μέτρα: αν περάσεις από το ίδιο σημείο σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, είσαι πολύ κοντά  - πάρε τις αποστάσεις σου.

Δεν κλείνεις όλους τους καθρέφτες

Όταν παρκάρεις, κλείνε πάντα τον εξωτερικό αλλά και τον εσωτερικό καθρέφτη. Η πιθανότητα να σε χτυπήσει πεζός από το πεζοδρόμιο είναι ίδια ή και μεγαλύτερη από κάποιο διερχόμενο όχημα.

Δεν προσέχεις τις μηχανές

Καλώς ή κακώς έχουν την τάση να περνούν και από δεξιά. Έχε πάντα το νου σου στους καθρέφτες πριν αλλάξεις λωρίδα, αλλά γύρνα και το κεφάλι σου για να κοιτάξεις με την άκρη του ματιού σου μήπως η μηχανή βρίσκεται σε «τυφλό» σημείο του καθρέφτη. Το ίδιο ισχύει και όταν ανοίγεις την πόρτα.

Δεν εκτιμάς σωστά τα σκυλιά και τα παιδιά

Και τα δύο είναι απρόβλεπτα στις κινήσεις τους. Αν δεις από μακριά σκύλο στην άκρη του δρόμου, ετοιμάσου να αντιδράσεις σε περίπτωση που βγει μπροστά σου. Αν έχει ήδη περάσει τον δρόμο, ετοιμάσου να αντιδράσεις σε περίπτωση που γυρίσει πίσω. Αν δεις μπάλα στον δρόμο, να περιμένεις να δεις και το παιδί. Επίσης, αν δεις σταματημένο λεωφορείο, έχε το νου σου για τυχόν διερχόμενο πεζό που μπορεί να «κρύβεται» πίσω του.

Δεν κοιτάς (πολύ) μπροστά

Όταν κινείσαι πίσω από σειρά οχημάτων, να βλέπεις τόσο μπροστά όσο και μέσα από τα τζάμια του μπροστινού σου αυτοκινήτου. Έτσι θα γλιτώσεις τα χειρότερα από τυχόν απότομο φρενάρισμα πανικού του μπροστά οχήματος.

Και δεν σκέφτεσαι μπροστά

Μην σκέφτεσαι τι θα κάνεις στα επόμενα 50 μέτρα, αλλά «βλέπε» μπροστά για τα επόμενα 500. Αν για παράδειγμα πρέπει να στρίψεις κάπου δεξιά, προετοιμάσου κατάλληλα βγάζοντας φλας και αλλάζοντας λωρίδα πολύ πριν χρειαστεί να στρίψεις.

Δεν παίρνεις σωστά τις στροφές

Μιας και αναφέραμε τις στροφές, ποτέ να μην θεωρήσεις πως το όχημά σου κινείται πάνω σε ράγες. Μια στροφή που πήρες εύκολα με 50 χιλιόμετρα την ώρα, την επόμενη φορά μπορεί να μην είναι η ίδια. Λίγα νερά ή λάδια, ένας αφηρημένος πεζός ή ένα ζώο μπορούν να φέρουν τα… πάνω κάτω.

Φρενάρεις την τελευταία στιγμή

Μην περιμένεις τελευταία στιγμή για να φρενάρεις όταν περνάς σε διασταύρωση με δρόμο που έχει προτεραιότητα. Μείωσε την ταχύτητά σου ομαλά και σταμάτα σταδιακά. Κάνε το ίδιο και όταν περνάς από δρόμο που έχεις προτεραιότητα – γιατί να μη γλιτώσεις ένα πιθανό ατύχημα;

Δεν έχεις εξοικειωθεί με το ABS

Μπορεί να είναι σωτήριο, όμως θα πρέπει να το «μάθεις» πριν χρειαστεί να ενεργοποιηθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Κάνε μερικές δοκιμές μόνος σου, πατώντας απότομα φρένο σε άδειο δρόμο για να δεις πώς συμπεριφέρεται σε απότομη ακινητοποίηση.

Ανάβεις τα φώτα ομίχλης χωρίς λόγο

Μπορεί να φαίνεται πιο στιλάτο το αυτοκίνητό σου έτσι, όμως τα φώτα ομίχλης τυφλώνουν τους απέναντι όταν οι προβολείς είναι κακορυθμισμένοι, δηλαδή τις περισσότερες φορές.

Δεν ρυθμίζεις σωστά το κάθισμα

Το κάθισμά σου δεν είναι για να προσφέρει άνεση για να αράζεις σαν να είσαι σε ξαπλώστρα. Φρόντισε να το ρυθμίσεις σε σχεδόν ορθή γωνία. Όσον αφορά την τοποθέτησή σου, τα χέρια σου πρέπει να είναι στις ώρες 9 και 3 πάνω στο τιμόνι και οι αγκώνες σου σε γωνία για να έχεις καλύτερο έλεγχο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v