Τα υπέρ του φυσικού αερίου: Γιατί να διαλέξω Fisikon;

Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητό μας αν κάνουμε την μετάβαση στο φυσικό αέριο;
Τα υπέρ του φυσικού αερίου: Γιατί να διαλέξω Fisikon;

Όταν είναι να πάρουμε μια απόφαση, συνήθως φτιάχνουμε νοερά δύο παράλληλες λίστες: μία με τα υπέρ και μία με τα κατά. Όταν όμως σκεφτόμαστε την μετατροπή του κινητήρα μας από βενζίνη ή πετρέλαιο σε φυσικό αέριο, η λίστα τον κατά θα είναι μάλλον άδεια.

Εκτός από τα τεράστια οικονομικά οφέλη που έχει το φυσικό αέριο σε σύγκριση με την βενζίνη, και εκτός του πολύ μικρότερου αντίκτυπου που έχει στο περιβάλλον και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου δεν σταματούν εκεί. Αποτελεί μία πέρα ως πέρα ασφαλή επιλογή, καθώς οι δεξαμενές αποθήκευσής του κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας, και υπόκεινται σε πολύ σκληρούς ελέγχους. Επιπλέον, το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης, σε αντίθεση με τις δεξαμενές υγρών καυσίμων.

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου, λόγω των υλικών κατασκευής τους και της θέσης τους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Στην περίπτωση, πάλι, που θα υπάρξει διαρροή, δεν έχετε λόγο να ανησυχείτε, καθώς το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, με αποτέλεσμα να φεύγει προς τα πάνω και να διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Τι συμβαίνει, όμως στον κινητήρα του αυτοκινήτου όταν αποφασίσουμε να χρησιμοποιήσουμε φυσικό αέριο; Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως το φυσικό αέριο έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από την βενζίνη, επιτυγχάνοντας την καύση χωρίς να απαιτείται αυτο-ανάφλεξη. Το λάδι του κινητήρα, από την άλλη πλευρά, μολύνεται λιγότερο, κι έτσι δεν χρειάζεται να αλλάζουμε λάδια τόσο συχνά. Η βενζίνη, επίσης, δημιουργεί ιζήματα, βρωμίζοντας τα μπουζί και διαβρώνοντας τους κυλίνδρους. Όσο για την ταχύτητα, δεν υπάρχει κάποια διαφορά. Είναι ενδιαφέρον, επίσης, πως τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου μπορούν να λειτουργήσουν σε όλους τους τύπους εδαφών, αλλά και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κλίματος, καθώς το καύσιμο δεν παγώνει σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Περισσότερες από 80 χώρες, σε όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο ως καύσιμο, για περισσότερα από 14,5 εκατομμύρια οχήματα, με περισσότερα από 200.000 πρατήρια ανεφοδιασμού, δημόσια και ιδιωτικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να εκδηλώνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο. Η εκμετάλλευση των αποθεμάτων φυσικού αερίου επεκτείνεται συνεχώς, σε αντίθεση με τα διαθέσιμα κοιτάσματα πετρελαίου, όπου η περιορισμένη διαθεσιμότητά τους θα οδηγήσει εν τέλει σε αύξηση των τιμών της βενζίνης.

Συνεπώς, έχουμε να κάνουμε με ένα καύσιμο που μειώνει το ανθρακικό μας αποτύπωμα, κοστίζει λιγότερο, είναι πιο ασφαλές και “φέρεται” καλύτερα στο αυτοκίνητό μας. Έχουμε ακόμα λόγο να το σκεφτόμαστε;

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v