του Γιώργου Κόκουβα
Τα ονόματά τους δεν θα σας είναι γνωστά, όπως αυτά διάσημων συνθετών που γράφουν ραδιοφωνικά hits. Κι όμως, τα δικά τους τραγούδια τα γνωρίζετε πολύ καλύτερα. Τα έχετε σιγοτραγουδήσει, έχετε μεγαλώσει μαζί τους, έχετε γελάσει μαζί τους και έχετε… καταναλώσει μαζί τους.
Αν μας πείτε ότι δεν σας θυμίζουν τίποτα οι φράσεις «δείξτε τα χέρια σας τώρα», «βάλτε χρώμα στη ζωή σας», «μπες κι εσύ σ’ έναν κόσμο μαγικό», «είναι κεφάτη, γυρίζει απ’ του Βερόπουλου» ή «πάει, πάει, και πού δεν πάει», δεν θα σας πιστέψουμε.
Το in2life εντόπισε τρεις από τους κορυφαίους δημιουργούς jingles, των «soundtracks» των πιο επιτυχημένων διαφημίσεων των τελευταίων 30 ετών, και μίλησε μαζί τους για αυτήν την τόσο ιδιαίτερη τέχνη, που ακροβατεί μεταξύ μουσικής και διαφήμισης.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα του θρυλικού «follow your heart» και τι σχέση έχει η Annie Lennox με το Cutty Sark; Πώς φτάσαμε από τα δρακουλίνια, την Λόλα και τον Carnation στο «Σήμα καμπάνα»; Τι έχει αλλάξει από την χρυσή δεκαετία του ’80 μέχρι την σημερινή «τσιγκούνικη» διαφήμιση; Οι… τρεις Γιάννηδες των ελληνικών jingles, ο Γιάννης Κύρης, ο Γιάννης Πηλιούρης και ο Γιάννης Ψιμόπουλος, ξεσκονίζουν την «τζινγκλοθήκη» τους, που αριθμεί μερικές χιλιάδες επιτυχημένων διαφημιστικών τραγουδιών, και μας μυούν στην τέχνη του διαφημιστικού διαλείμματος. Κάντε κι εσείς ένα διάλειμμα, διαβάζοντας όσα έχουν να μας πουν, στα υποθέματα του αφιερώματος που θα βρείτε πάνω δεξιά, στην αρχή του δημοσιεύματος.