7 ελληνικές σειρές που θα έπρεπε να είναι στο Netflix

Ενώ το Έτερος Εγώ δικαίως είναι κοντά στο να γίνει η πρώτη ελληνική σειρά του Netflix, εμείς βρήκαμε ποιες πρέπει να είναι οι επόμενες.
7 ελληνικές σειρές που θα έπρεπε να είναι στο Netflix

Καραντίνα, lockdown, περιορισμός μετακινήσεων, δεν αφήνουν πολλές επιλογές όπως έχουμε ξαναπεί, με αποτέλεσμα να περνάμε μπόλικο χρόνο στο σπίτι και να καιγόμαστε με σειρές και ταινίες. Όπου κάψιμο, βάλε και Netflix μιας κι η πλατφόρμα της καρδιάς μας μάς έχει συντροφεύσει ήδη πολύ καιρό με άπειρες επιλογές που ανανεώνονται κάθε μήνα.

Πριν λίγο καιρό μάθαμε κάτι που μας έκανε χαρούμενους και λίγο περήφανους, μιας και η σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια, Έτερος Εγώ με πρωταγωνιστές τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Πέτρο Λαγούτη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Μάνο Βακούση, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη είναι πολύ κοντά στο να γίνει η πρώτη ελληνική σειρά, που θα προβάλλεται στο Netflix. Παρακάτω θα εξηγήσουμε τους λόγους, προσθέτοντας κι άλλες ελληνικές σειρές, που επιβάλλεται να ανέβουν στην πλατφόρμα και να κάνουν παρέα στο Bridgerton, το Cobra Kai, το Casa De Papel, το Mindunter και τα άλλα της «παιδιά».

Έτερος Εγώ



Το Έτερος Εγώ κυκλοφόρησε το 2016 κι έκανε ομολογουμένως ντόρο, μιας και η χώρα μας απέκτησε το δικό της Seven, δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να δουν ένα αστυνομικό θρίλερ από το πάνω ράφι της ποιότητας, με έξυπνο σενάριο, ανατροπές επί ανατροπών και μαθηματικούς γρίφους και τη συμμετοχή του Φρανσουά Κλουζέ να ανεβάζει κι άλλο το Level της ταινίας.

Η ταινία απέκτησε φανατικό κοινό και γρήγορα γνώρισε την τηλεοπτική συνέχεια Έτερος Εγώ- Χαμένες Ψυχές (2019) η οποία παρουσιάζει μια σειρά δολοφονιών που ακολουθούν τους μύθους του Θησέα τους οποίους προσπαθεί να διαλευκάνει ο καθηγητής Λαΐνης. Η σειρά προβλήθηκε από την Cosmote TV και γνώρισε και δεύτερο κύκλο φέτος, με τίτλο Κάθαρσις που ήταν εξίσου εθιστικός με τον πρώτο. Εξαιρετικές ερμηνείες, εγκληματολογικά εργαστήρια που κοντράρουν όλα τα CSI που κυκλοφορούν ελεύθερα εκεί έξω, υποβλητική ατμόσφαιρα, non stop ανατροπές και σαρδόνιο χιούμορ ανάγκασαν το Netflix να στρέψει πρώτη φορά το βλέμμα του προς Ελλάδα μεριά. Και πολύ άργησε, γνώμη μας.

Το Νησί



Από τη μία έχεις το πιο-best-seller-δεν- γίνεται βιβλίο της Victoria Hislop. Από την άλλη έχεις μια από τις πιο ακριβές παραγωγές που βγήκαν ποτέ στην ελληνική τηλεόραση, με κάποιους από τους καλύτερους Έλληνες ηθοποιούς να ερμηνεύουν τους βασικούς ρόλους (Στέλιος Μάινας, Κατερίνα Λέχου, Γιάννης Στάνκογλου, Γιούλικα Σκαφιδά).

Δεν χρειάζονται πολλά παραπάνω για να ξεβλαχέψουμε τους συνδρομητές του Netflix, με τη σειρά που προβλήθηκε το 2010 στο Mega Channel κι αφηγήθηκε επί μεγάλης οθόνης την τραγική ιστορία της Σπιναλόγκας (όπου ζούσαν απομονωμένοι οι λεπροί της χώρας), με μια εξαιρετική αναπαράσταση της εποχής, σε κοστούμια, χώρους, σκηνικά. Η επιτομή της καλής σειράς και προσεγμένης παραγωγής, έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη για την ελληνική τηλεόραση κι αυτό πρέπει να το μάθουν μέχρι και στο Netflix.

Το ΔΕΚΑ



Άλλη μια σειρά που ανήκει δίχως άλλο στις καλύτερες στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης, ήταν η μεταφορά του αριστουργήματος του Καραγάτση σε 18 επεισόδια στη συχνότητα του Alpha το 2007.  Η πλοκή είναι λίγο πολύ η ακόλουθη: Βρισκόμαστε στα 1957-1958. Στα παλιά οινοποιεία Καλογερά έχουν βρει καταφύγιο άνθρωποι της κατώτερης τάξης στην πλειοψηφία τους και πληρώνουν νοίκι στο Αναστάσιο Καλογερά, ιδιοκτήτη του κτηρίου. Στο ΔΕΚΑ υπάρχουν όλων των ειδών άνθρωποι.

Μέσα από τις συγκλονιστικές ερμηνείες της αφρόκρεμας του ελληνικού θεάτρου (Δημήτρης Καταλειφός, Ρένη Πιττακή, Ράνια Οικονομίδου, Μαρία Πρωτόπαππα, Μαρία Ζορμπά, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Μαρία Ναυπλιώτου, Σωτήρης Χατζάκης) η σκηνοθέτης Πηγή Δημητρακοπούλου στήνει στην οθόνη μας με μοναδικό τρόπο την εποχή που διαδραματίζεται η σειρά, αλλά και χαρακτήρες με πραγματικό περιεχόμενο. Συγκινητικό, βαθύ κι όχι τηλεοπτικά επιφανειακό, το ΔΕΚΑ, βάζει κάτω πάνω από τις μισές ανθυπομέτριες σειρές του Netflix, που χωλαίνουν μπροστά του και σεναριακά και σε επίπεδο ατμόσφαιρας.

Υπέροχα Πλάσματα



Το 2007 ήταν μια χρονιά με καλή σοδειά για την ελληνική τηλεόραση, μιας κι εκτός από το ΔΕΚΑ, προβλήθηκε στον Alpha η πιο καλογραμμένη ίσως σειρά για την Αθήνα και τους ανθρώπους της, που έχουν καβατζάρει τα 30 εδώ και λίγα χρόνια. Δημιούργημα της Μυρτούς Κοντοβά, με τον Γιώργο Πυρπαρσόπουλο, την Φαίδρα Δρούκα και την Μυρτώ Αλικάκη, τα Υπέροχα Πλάσματα, μίλησαν με γλώσσα στρωτή κι όχι ξύλινη για όσα βιώνει η μεταολυμπιακή Ελλάδα.

Σχέσεις, φιλίες, διασκέδαση, απογοητεύσεις, σεξουαλικότητα παρουσιάζονται πρώτη φορά ίσως, δίχως αυτόν τον ξύλινο επαναλαμβανόμενο λόγο της σαπουνόπερας στην ελληνική τηλεόραση, με χιούμορ, μπινελίκια κι έναν γρήγορο ρυθμό που σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί δεν βγήκαν κι άλλες σειρές σαν τα Υπέροχα Πλάσματα. Επειγόντως να συμπεριληφθεί στο Netflix, γιατί μας κούρασαν οι κούφιες σειρές με τα προβλήματα των Millenials.

Κόκκινος Κύκλος/ 10η Εντολή/ 3ος Νόμος



Ο Πάνος Κοκκινόπουλος είχε ήδη δώσει την Ανατομία Ενός Εγκλήματος (1992-1995) στα τιμημένα 90s, παρουσιάζοντας ελαφρώς παραλλαγμένα, κάποια από τα πλέον ειδεχθή εγκλήματα που συνέβησαν στην Ελλάδα, μέσα από τις αφηγήσεις του Γρηγόρη Βαλτινού. Ωστόσο, στη συνείδηση όλων καταχωρήθηκε ως μάστορας του σασπένς και άρχοντας των αστυνομικών θρίλερ, από τον Κόκκινο Κύκλο (2000-2002) που έγινε 10η Εντολή (2004-2007 και 2015) κι έπειτα έγινε 3ος Νόμος (2010). 

Μέσα από αυτοτελείς ιστορίες o Κοκκινόπουλος συστήνει στο κοινό την πρωτοπρόσωπη αφήγηση, πολύ πριν τη μάθει ο Frank Underwood στο House of Cards, παραδίδοντας κάποια από τα καλύτερα 45λεπτα επεισόδια, της ελληνικής μας τηλεόρασης.  Εξαιρετικό κοψοφλέβικο soundtrack, δυνατές ερμηνείες από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς τους και οι πιο αναγνωρίσιμοι τίτλοι αρχής σε ελληνική σειρά ever! Βάζει κάτω κάθε Criminal του Netflix, από τον πρώτο γύρο, με νοκ άουτ.

Ουκ Αν Λάβοις Παρά του Μη Έχοντος



Ο Γιώργος Φειδάς έχει μείνει στην ελληνική τηλεοπτική ιστορία κυρίως για τους Singles, ωστόσο είναι μεγάλο κρίμα να μην αναφέρουμε την πλέον φιλόδοξη προσπάθεια που φιλοξενήθηκε ποτέ στην ελληνική τηλεόραση, το κρυμμένο animation διαμαντάκι που ακούει στο όνομα του Ουκ Αν Λάβοις Παρά του Μη Έχοντος, που κυκλοφόρησε το 2010 με βασικούς πρωταγωνιστές του τον Μένιππο (Πάνος Μουζουράκης), τον Χάρο (Λευτέρης Ελευθερίου) και τον Ερμή (Γιάννης Σαρακατσάνης).

Τούτη εδώ η σειρά ευελπιστούσε να γίνει το ελληνικό Family Guy και South Park σε συσκευασία ενός. Ακόμη κι αν δεν τα κατάφερε να φτάσει σε τόσο ψηλό level, ήταν μια παραπάνω από αξιοπρεπής πρόταση με κατάμαυρο χιούμορ, ευφυή αστεία και φωνητικά γκεστ σταρ από όλα σχεδόν τα καλά παιδιά της ελληνικής τηλεόρασης. Στο Netflix, 11 χρόνια μετά την προβολή του θα μπορούσε να δικαιωθεί.

Εγκλήματα



Τα Εγκλήματα (1998-2000), δεν είναι μια ακόμα ελληνική σειρά που τρέλανε τα μηχανάκια της AGB, χαρίζοντας γέλια μέχρι δακρύων σε όλη την επικράτεια. Τα Εγκλήματα είναι ιδέα, μιας και μιλάμε για την πλέον ευφυή μαύρη κωμωδία που είχαμε την τύχη να δούμε στους δέκτες μας.

Η Σωσώ, η Φλώρα, ο Αλέκος, ο Αχιλλέας, η Κορίνα, ο Μιχαλάκης, ο κυρ Αχιλλέας και τα άλλα παιδιά, μπήκαν με το σπαθί τους στο πάνθεον της ελληνικής τηλεόρασης, με αξεπέραστες ατάκες, ξεκαρδιστικούς διαλόγους, βρωμόστομους ήρωες που κανένα ενδιαφέρον δεν είχαν για την πολιτική ορθότητα. Ίσως για αυτό αν διαλέγαμε μόνο μια από τις κωμωδίες που σημάδεψαν την εγχώρια tv θα ήταν αυτή, μπας και νιώσουν λίγο παραπάνω στο Netflix.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v