Φοβερά ψυχολογικά τρικ που θα σου φανούν πολύτιμα

Θα κάνουν την ζωή σου, αλλά και την ζωή των γύρω σου, αρκετά πιο εύκολη. Δεκαπέντε τέλεια ψυχολογικά τρικ που μας έμαθε το ίντερνετ.

*Αντί να ρωτήσεις τον συνομιλητή σου “Έχεις απορίες;”, καλό θα ήταν να ρωτήσεις “Τι απορίες έχεις;” και αυτόματα θα τον κάνεις να νιώσει πιο άνετα—αυξάνοντας τις πιθανότητες όντως να σε ρωτήσει, και αυξάνοντας την κατανόηση μεταξύ σας.

*Η ευγένεια και το να κρατάμε τα νεύρα μας, ακόμα και με τους πιο αγενείς ανθρώπους, έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην κουβέντα, κάνοντας τον συνομιλητή μας να ηρεμήσει. Χωρίς να χρειαστεί να πούμε την καταραμένη ατάκα “Ηρέμησε, σε παρακαλώ”.

*Αν είσαι στο γραφείο και κάποιος συνάδελφος έρθει για κουβέντα, αλλά δεν λέει να φύγει με τίποτα, το να έχεις ένα άδειο μπουκάλι νερό που χρειάζεται γέμισμα, είναι ο πιο ευγενικός τρόπος να του δείξεις ότι, εχμμ, έχεις και δουλειές. Αλλάζεις αμέσως την δυναμική της συζήτησης και μπορείς να ελέγξεις την κατάσταση πιο εύκολα.

*Αν φοβάσαι ότι κάποιος σου λέει ψέματα, καν’ τον να γελάσει. Οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να πουν ψέματα όταν γελάνε—σύμφωνα με επαγγελματίες παίκτες πόκερ, που σίγουρα ξέρουν να διαβάζουν το… πρόσωπο μιας μπλόφας.

*Αν θες να γίνεις πιο εύκολα συμπαθής, ζήτα από τους ανθρώπους να σου κάνουν πολύ μικρές χάρες. Για παράδειγμα, να κρατήσουν το στυλό σου για λίγο, όσο κάνεις μια άλλη δουλειά. Αυτό κάνει τον εγκέφαλό τους να πιστεύει αυτόματα ότι σε συμπαθεί—για ποιον άλλο λόγο να σε βοηθήσει, άλλωστε;

*Αν θες στ’ αλήθεια κάτι, τότε πριν το ζητήσεις, ζήτα κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να σου προσφερθεί. Έπειτα, αυτό που στην πραγματικότητα θες, θα μοιάζει πιο ασήμαντο.

*Αντί να απολογείσαι για τα πάντα, δημιουργώντας αρνητικό κλίμα, πες ευχαριστώ. Για παράδειγμα, αντί για “Συγγνώμη που άργησα”, πες “Ευχαριστώ που με περίμενες”. Έτσι τονίζεις μια θετική αξία του συνομιλητή σου, αντί για το γεγονός ότι άργησες.

*Θες να κάνεις κακή κριτική σε κάποιον; Ξεκίνα λέγοντας κάτι θετικό, κάνε την κριτική σου (με ευγένεια, προφανώς), και κλείσε με ακόμα μία θετική πληροφορία. Και ξαφνικά η κατάσταση είναι λιγότερο άβολη από πριν. Δεν είναι μαγεία, είναι bug του ανθρώπινου εγκεφάλου.

*Το να κάνεις πολλές, πολλές ερωτήσεις, ίσως να μην σου δώσει τις πληροφορίες που ζητάς. Ένας καλός, υπομονετικός ακροατής καταλήγει να μαθαίνει πολύ περισσότερα πράγματα.

*Αν έχεις να κάνεις με απαιτητικούς (βλ. ενοχλητικούς) πελάτες, τότε κάνε ένα μικρό αλλά φανερό λαθάκι στην πρώτη σου απόπειρα. Θα το εντοπίσουν, θα σου ζητήσουν να το αλλάξεις, θα ικανοποιηθεί ενδόμυχα η ανάγκη τους να… πώς το λένε, αφεντικίσουν, και εσύ θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. (Προσοχή, δεν λειτουργεί σε παθολογικά ενοχλητικούς πελάτες, αυτοί εξακολουθούν να θέλουν πολλή υπομονή.)

*Βρέθηκες ξαφνικά στην μέση ενός καυγά; Δεν ξέρεις πώς να βοηθήσεις την κατάσταση; Βρες την πιο αποδεκτά μέση-οδό δήλωση που μπορείς να κάνεις, πες την καθαρά, και μετά πες ό,τι άλλο ήθελες να πεις. Θα έχεις ηρεμήσει λίγο τα πνεύματα.

*Όταν έχεις απέναντί σου κάποιον που δικαιολογείται για τις (κακές) πράξεις του, σταμάτα να απαντάς και απλά άκου. Σύντομα θα καταλάβει ότι κάνει μονόλογο, θα χάσει λίγη απ’ την αυτοπεποίθησή του και θα είναι πιο εύκολο να καταλάβει το λάθος του.

*Αντί να πεις “Το ξέρω” όταν ακούς κάτι που… ξέρεις, πες “Έχεις δίκιο”. Άμεση τονωτική ένεση αυτοπεποίθησης στον συνομιλητή σου, περισσότερα χαμόγελα για όλους.

*Κόλλησες πάλι με φίλους ή αίσθημα που φτάνουν μεσάνυχτα και ακόμα να αποφασίσετε πού θα πάτε; Ξεκίνα ρωτώντας “Τι δεν θέλεις να κάνουμε;” Αμέσως ξεκινάτε να απορρίπτετε πράγματα, και όλη η διαδικασία θα κρατήσει πολύ λιγότερο.

*Πολλές φορές το ξεχνάμε, αλλά οι άνθρωποι κατά βάθος θέλουν να νιώθουν ότι τους έχουν ανάγκη και ότι μπορούν να βοηθήσουν. Συνεπώς, η πρόταση “Χρειάζομαι την βοήθειά σου”, συνδυασμένη με μια φιλική συμπεριφορά, μπορεί να γίνει ιδιαίτερα μαγική.



Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v