Έρευνα PcW: Το μέλλον των εφημερίδων στην ψηφιακή εποχή

Θα αντέξουν οι εφημερίδες την οικονομική κρίση και τον ανταγωνισμό του ηλεκτρονικού τύπου; Τι αναγκαστικές προσαρμογές πρέπει να κάνουν για να επιβιώσουν; Η πρόσφατη online έρευνα της PricewaterhouseCoopers εκτιμά το μέλλον της εφημερίδας του 21ου αιώνα στην ψηφιακή εποχή.
Έρευνα PcW: Το μέλλον των εφημερίδων στην ψηφιακή εποχή
Το μέλλον των εφημερίδων στην επερχόμενη ψηφιακή εποχή των ΜΜΕ χαρακτηρίζεται αβέβαιο και ενίοτε απαισιόδοξο. Τα έσοδα από τις διαφημίσεις σημειώνουν πτώση, το διαδίκτυο διεισδύει δυναμικά στην ενημέρωση και μία πληθώρα ψηφιακών συσκευών που προσφέρουν ψηφιακό περιεχόμενο κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά. Θα μπορέσουν οι εφημερίδες να επιβιώσουν τις σημαντικής αυτής κρίσης; Θα μπορέσουν, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PricewaterhouseCoopers "Μεταβαίνοντας σε πολλαπλά επιχειρηματικά μοντέλα: πρόβλεψη για την έκδοση εφημερίδων στην ψηφιακή εποχή", υπό συγκεκριμένους όρους όμως. Οι εφημερίδες θα μπορέσουν να έχουν μακροπρόθεσμο μέλλον και να συνυπάρξουν με τα υπόλοιπα μέσα, αρκεί να έχουν ευλυγισία και να αναπτύξουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα στις πλατφόρμες διανομής περιεχομένου.

Τα συμπεράσματα της μελέτης, οι οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ένωση Εφημερίδων, βασίστηκαν σε ένα δείγμα 5.000 καταναλωτών σε 7 χώρες τις Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής (Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία, Αγγλία). Από την πλευρά των βιομηχανιών, οι ερευνητές πήραν συνεντεύξεις από 30 εκδότες εφημερίδων και 10 διαφημιστές παγκοσμίου φήμης.

Ένα από τα βασικά σημεία που προέκυψαν από την μελέτη, είναι ότι αν η τιμή δεν ήταν παράγοντας και αν η επιλογές τους ήταν περιορισμένες στις εφημερίδες, τα portals και τις κινητές συσκευές, 69% των ερωτηθέντων θα επέλεγε τις παραδοσιακές εφημερίδες για την κύρια ενημέρωσή του.  Ένα 29% θα είχε ως κύρια πηγή ενημέρωσης τις online πηγές και ένα 2% τα e-papers. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές έδειξαν να προτιμούν τις εν τω βάθει και αναλυτικές αναλύσεις που παρέχονται από τους δημοσιογράφους, παρά τις γενικές ειδήσεις και τα breaking stories.

Η κα Marieke van Donk, συγγραφέας της μελέτης στο Publishing Centre of Excellence της PwC επισημαίνει ότι "τόσο οι καταναλωτές όσο και οι διαφημιστές έχουν δείξει την προθυμία τους να πληρώσουν περισσότερα για ποιοτική ενημέρωση που να εμβαθύνει, παρά για γενικές ειδήσεις. Θα υπάρξουν σίγουρα ορισμένες παράπλευρες απώλειες".

Από την προοπτική των διαφημιστών, ένα εξειδικευμένο περιεχόμενο ειδήσεων θα μπορούσε να αυξήσει την απόδοση των επενδύσεων στις διαφημίσεις. Αρκετοί από αυτούς αναζητούν περισσότερη σταθερότητα και ευελιξία από τα ΜΜΕ, με σκοπό να μετατρέψουν τις δαπάνες τους σε άμεσα κέρδη. Ο συντάκτης της μελέτης van der Donk συμπεραίνει ότι το μέλλον των εφημερίδων δεν είναι γεμάτο μιζέρια και απαισιοδοξία. "Είναι η καλύτερη αφορμή για να συμμετέχει κάποιος στην βιομηχανία των εφημερίδων, που πρέπει να συνεχίσουν να εξελίσσονται και να καλύπτουν τις απαιτήσεις των αναγνωστών".
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v