Το μετρό της Θεσσαλονίκης έκανε δοκιμαστική διαδρομή

Με ταχύτητα 7 χιλιόμετρα την ώρα πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική διαδρομή το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης έκανε δοκιμαστική διαδρομή
Για πρώτη φορά κινήθηκε σήμερα ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, για μερικές εκατοντάδες μέτρα στις ράγες του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, με πρώτους επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.

Με ταχύτητα 7 χιλιομέτρων την ώρα κινήθηκε σε αυτή τη δοκιμή ο συρμός, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο. Η κανονική ταχύτητα στη σήραγγα θα φτάνει τα 80 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή η δοκιμή ήταν στην ουσία η πρώτη διαδρομή με επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής σε συρμούς εν κινήσει είχαν επιβιβαστεί κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας.

Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην Αττικό Μετρό εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, πράγμα που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή). Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.

Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που -όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό. Όπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v