Οι δήμοι της Αθήνας στο πλευρό των πολιτών

Τηλεφωνικές γραμμές στήριξης και εξυπηρέτησης, online δημιουργικά εργαστήρια και ένα σωρό ακόμα παροχές προσφέρουν οι δήμοι στους πολίτες.
Οι δήμοι της Αθήνας στο πλευρό των πολιτών
Στον πλευρό των δημοτών (τους) και των πολιτών που έχουν ανάγκη τις δύσκολες αυτές ώρες στέκονται οι δήμοι προσφέροντας πληθώρα παροχών και διευκολύνσεων σε ευπαθείς ομάδες, απόρους και οικονομικά ασθενείς. 

Δήμος Αθηναίων

Με ένα τηλεφώνημα στο 1595 ή στο 210-5277000 πολίτες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μπορούν να αναφέρουν τις ανάγκες τους οι οποίες καταγράφονται και αξιολογούνται από ομάδα ειδικών. Στη συνέχεια, οι άνθρωποι του Δήμου Αθηναίων θα επισκέπτονται τους πολίτες για την παροχή υπηρεσιών. Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, «Βοήθεια στο Σπίτι Plus», παρέχεται συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη, νοσηλευτική φροντίδα, οικογενειακή βοήθεια και παροχή κατ’ οίκον βασικών αγαθών, όπως φάρμακα και τρόφιμα.

Ταυτόχρονα, έχει προγραμματιστεί να γίνεται και διανομή στους ωφελούμενους του κοινωνικού παντοπωλείου του ΚΥΑΔΑ (Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων), που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, του κοινωνικού φαρμακείου, καθώς και του εναλλακτικού συσσιτίου που πρόσφατα εφάρμοσε το ΚΥΑΔΑ.

Σημειώστε πως ήδη από τις 16 Μαρτίου, το Δημοτικό Ιατρείο που βρίσκεται στην 5η Δημοτική Κοινότητα (Σαρανταπόρου 4 – Άνω Πατήσια) λειτουργεί αποκλειστικά για τον έλεγχο πολιτών για COVID-19. Οι πολίτες, κατόπιν επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ, στον τηλεφωνικό αριθμό 210 5212054 και μόνο εφόσον πληρούν τα κριτήρια για εργαστηριακό έλεγχο, θα παραπέμπονται για έλεγχο αποκλειστικά με ραντεβού στο ειδικά διαμορφωμένο Ιατρείο.

Όσον αφορά την τηλεφωνική υποστήριξη, ο Δήμος λειτουργεί δύο τηλεφωνικές γραμμές για τους  πολίτες: ψυχολογική υποστήριξη, στο τηλ. 210 3637365, με τρεις ψυχολόγους και μία κοινωνική λειτουργό και γραμμή Πρώτης Βοήθειας, στο τηλ. 210 3638049, με ιατρούς και επισκέπτες/επισκέπτριες υγείας από τα Δημοτικά Ιατρεία. Οι δύο τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης λειτουργούν Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 9 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα.

Δήμος Περιστερίου

Ο Δήμος διαθέτει δύο τηλεφωνικές γραμμές για «Βοήθεια στο Σπίτι», οι οποίες απευθύνονται στις ευπαθείς ομάδες αλλά και σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης, τα 2105701538 και 2105701533. Παράλληλα, λειτουργεί υπηρεσία εξυπηρέτησης των κατοίκων και των ανήμπορων περιστεριωτών σε θέματα συνταγογράφησης και προμήθειας φαρμάκων, στα ίδια τηλέφωνα.

Επίσης, από τις 23 Μαρτίου έχει ξεκινήσει η εξ’ αποστάσεως λειτουργία των Δημιουργικών Εργαστηρίων (Φωτογραφίας, Κινηματογράφου, Ζωγραφικής, Θεάτρου και Χορού) και των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ). Τα μαθήματα των Δημιουργικών Εργαστηρίων γίνονται κανονικά σε προγραμματισμένες ώρες των εργαστηρίων, με δωρεάν τηλεκπαίδευση που παρέχει η ΔΕΠΑΔΠ, μέσω της ειδικής πλατφόρμας. Συγκεκριμένα για τα ΚΔΑΠ, έχει δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών. Σημειώστε επίσης πως οι παιδαγωγοί των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών θέλοντας να έχουν επικοινωνία με τους γονείς και τα παιδιά, εμπλούτισαν τη σελίδα του facebook Παιδικοί Σταθμοί Δήμου Περιστερίου, που ήδη υπήρχε, με ιδέες για δημιουργική απασχόληση των παιδιών. 

Δήμος Πειραιά

Σε νέες κοινωνικές υπηρεσίες και ενίσχυση των δομών της ΚΟ.Δ.Ε.Π (Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Πειραιά) προχωρά ο Δήμος Πειραιά με αφορμή την πανδημία. Συγκεκριμένα, παρέχει δωρεάν φαρμακευτική περίθαλψη και είδη πρώτης ανάγκης στους κατοίκους  που είναι άποροι ή οικονομικά αδύναμοι,  και προσφέρει διεκπεραίωση αιτημάτων των απόρων και οικονομικά αδυνάτων κατοίκων,  καθώς και εκείνων που δεν πρέπει ή δεν μπορούν να μετακινηθούν ( π.χ. παραλαβή αιτήσεων – παράδοση πιστοποιητικών) για τα πάσης φύσεως πιστοποιητικά πού εκδίδονται μέσω Κ.Ε.Π.

Οι κάτοικοι, καθώς και οι άποροι και οικονομικά αδύναμοι πολίτες, που δεν επιτρέπεται και δεν μπορούν να μετακινηθούν, επικοινωνούν στο τηλ. 210 4101930, προκειμένου να καταγράφονται τα αιτήματα και οι ανάγκες τους. Η υπηρεσία αυτή θα λειτουργεί καθημερινά (εργάσιμες και αργίες)  από 9:00-17:00. 

Παράλληλα, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Πειραιά, ξεκίνησε την προβολή βίντεο με ασκήσεις γυμναστικής για τους δημότες που επιθυμούν να αθληθούν στο σπίτι. Κάθε απόγευμα, στις 19:00, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα βίντεο με τις ασκήσεις και να αθληθούν μέσω της επίσημης σελίδας του Ο.Π.Α.Ν. στο facebook.

Σημειώστε επίσης, πως λειτουργεί από τον Δήμο γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης , με στόχο την ψυχική ενδυνάμωση των δημοτών και των κατοίκων. Συγκεκριμένα στο τηλ. 2104101930, ψυχολόγος συζητά με τους πολίτες και ειδικά με τις ευπαθείς ομάδες της πόλης, όλα όσα τους απασχολούν, παρέχοντάς τους ψυχολογική υποστήριξη. Η τηλεφωνική γραμμή λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9:00 έως τις 17:00.

Δείτε εδώ την σελίδα που έφτιαξε ο Δήμος ειδικά για την περίοδο αυτή. 

Δήμος Κηφισιάς

Για την παροχή βοήθειας στις ευάλωτες ομάδες ηλεκτρονικά, ο Δήμος έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα «Ας Μείνουμε Σπίτι», όπου μπορούν να εγγραφούν όσοι χρειάζονται στήριξη και να υποβάλλουν την αίτησή τους στις δομές υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας και αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα, προσφέρει δωρεάν είδη πρώτης ανάγκης και φαρμακευτική περίθαλψη στους απόρους και τους οικονομικά ασθενέστερους.

Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες μπορούν να επικοινωνούν και με τους σταθμούς υποδοχής αιτημάτων και καταγραφής: Α’ ΚΑΠΗ Κηφισιάς τηλ. 210 8080108 & 210 8018021 (ώρες 8:00-16:00) και ΚΑΠΗ Νέας Ερυθραίας, τηλ. 210 6205006 & 210 8071263 (ώρες 8:00-16:00).

Στο κομμάτι της εξυπηρέτησης των δημοτών, οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους για μια σειρά από υπηρεσίες εδώ, ενώ λειτουργεί σύστημα εξυπηρέτησης αιτημάτων καθημερινότητας σχετικά με θέματα ηλεκτροφωτισμού, καθαριότητας, προβλημάτων σε πεζοδρόμια και οδοστρώματα κ.ά. Δείτε εδώ

Από την πλευρά τους, τα στελέχη της Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Κηφισιάς έχουν δημιουργήσει αυτή τη σελίδα με σκοπό την ενημέρωση γονέων και τη δημιουργική απασχόληση παιδιών για όλο το διάστημα που οι παιδικοί σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί, και γραμμές υποστήριξης για την παροχή συμβουλευτικών-ψυχολογικών υπηρεσιών από ψυχολόγους και παιδίατρους των παιδικών σταθμών στα τηλέφωνα: 210 8018864 (κ. Βέργου), 210 8077137 (κ. Σελιάμη), 210 8000832 (κ. Γεωργιλάκη). Ώρες επικοινωνίας: 09:00 – 14:00.

Περισσότερα εδώ

Δήμος Χαλανδρίου

Και ο Δήμος Χαλανδρίου ανταποκρίνεται ενεργά προς στήριξη όλων εκείνων που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα και φάρμακα,  με τις τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης 210 6848380, 210 6899911-13-14 και 210 6819068, που λειτουργούν από 08:00 έως 16:00. Τα αιτήματα που θα υποβάλλονται, θα αξιολογούνται, θα ιεραρχούνται και αναλόγως θα εξυπηρετούνται με τη συνεργασία σούπερ μάρκετ, παντοπωλείων, φαρμακείων και άλλων δομών του Δήμου. Δείτε εδώ τη λίστα των τηλεφώνων που μπορούν να επικοινωνούν οι πολίτες που έχουν ανάγκη. 

Επίσης, για όσους θέλουν να γυμναστούν από το σπίτι, η διεύθυνση Παιδείας Αθλητισμού & Νέας Γενιάς του Δήμου Χαλανδρίου προτείνει τρόπους εκγύμνασης, καθώς παραμένουν κλειστά τα αθλητικά κέντρα του Δήμου. Δείτε τους εδώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v