Ταχύτητα… αστραπής για τον ΟΣΕ μετά τα νέα έργα

Σε τρεις ώρες και κάτι θα μας… πετάνε τα τραίνα του ΟΣΕ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα. Δείτε όλες τις αλλαγές που δρομολογούνται.
Ταχύτητα… αστραπής για τον ΟΣΕ μετά τα νέα έργα
Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και 15 λεπτά. Ακούγεται σαν τίτλος ταινίας επιστημονικής φαντασίας; Κι όμως, μπορεί να είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα απ’ ό,τι φανταζόμαστε, τουλάχιστον αν πιστέψουμε τα μεγαλόπνοα σχέδια του ΟΣΕ περί ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει.

Σε συνέντευξη τύπου με θέμα την πορεία των σιδηροδρομικών έργων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, δήλωσε επίσης ότι η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα θα εκτελείται σε μία ώρα και 50 λεπτά.

Ποιες είναι οι μαγικές αλλαγές που θα μειώσουν τόσο πολύ τους χρόνους ταξιδιού; Κατ’ αρχήν, στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους περίπου 710 χλμ., υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:

- Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

- Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

- Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

- Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, συνολικού μήκους περίπου 219 χλμ., προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών του τμήματος Πειραιάς- Αθήνα- Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκατ. ευρώ, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π έχει υπαχθεί στη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της Siemens.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:

- Τη σύνδεση του δικτύου με τον λιμένα της Καβάλας.
- Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.
-Την υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
-Τη νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ, παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.
-Την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Στρυμόνα-Προμαχώνα και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.
-Την αναβάθμιση της γραμμής Αχαρνές- Οινόη.
-Την επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.

Πηγή: ΑΜΠΕ
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v