ΤΑΞΙΔΙΑINFO GUIDE

Business Class: Ανεβάστε τα στάνταρ σας, όχι το budget

Επειδή όλοι θέλουμε ένα αναπαυτικό κρεβάτι με ζεστές κουβέρτες και αφράτα μαξιλάρια πάνω από τον Ατλαντικό, αλλά κανείς δε θέλει να πληρώσει παραπάνω γι' αυτό, οι αεροπορικές προχωρούν στη θέσπιση προσφορών που μέχρι τώρα ίσχυαν μόνο στην οικονομική θέση. Δείτε πώς θα πετάξετε άνετα, πληρώνοντας λιγότερα.

Business Class: Ανεβάστε τα στάνταρ σας, όχι το budget

της Ηρώς Κουνάδη

Πόσες φορές δεν έχετε ξυπνήσει στριμωγμένοι ανάμεσα σε δύο χέρια καθίσματος κατειλημμένα από δύο ευτραφείς συνεπιβάτες, με τα πόδια λυγισμένα στον 70 εκατοστών χώρο μπροστά από το κάθισμα σας και την πλάτη όρθια γιατί ενοχλούταν ο πίσω, ευχόμενοι να μπορούσατε απλά να κοιμηθείτε; Προσωπικά, κάθε φορά που μου συμβαίνει, πιάνω τον εαυτό μου να σκέφτεται το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, εκείνο του οποίου τα καθίσματα ξαπλώνουν και γίνονται αναπαυτικά κρεβάτια στρωμένα με ζεστές κουβέρτες και αφράτα μαξιλάρια. Μετά ακούω τη φωνή της συνείδησής μου να φωνάζει ότι τέσσερις και πέντε χιλιάδες ευρώ απλά για έναν ύπνο είναι πολλά λεφτά –υπερβολικά πολλά, για την ακρίβεια. Και κάπου εκεί εύχομαι να γίνει κάτι με τις τιμές των business class εισιτηρίων. Νομίζω ότι αυτή τη φορά η ευχή έπιασε.

Αρκετές μεγάλες εταιρείες προχώρησαν πρόσφατα στην εφαρμογή των ειδικών «εκπτώσεων» –που δεν είναι ακριβώς εκπτώσεις, τα έχουμε ξαναπεί– που ισχύουν για τα εισιτήρια που κλείνονται αρκετό καιρό πριν και στη business class, και μάλιστα σε διαφορά τιμής που –αναλόγως πόσο νωρίς θα κλείσετε– μπορεί να φτάσει μέχρι και το 60%. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, κάτι τέτοιο δεν ίσχυε πιο πριν: τα εισιτήρια της business class είχαν μεν διαφορά αν τα έκλεινες ένα μήνα αντί γα μία εβδομάδα πριν από την πτήση, αλλά η «στάνταρ» τιμή τους, αυτή από την οποία ξεκινούσαν ακόμη και αν η κράτηση γινόταν τρεις μήνες πριν, ήταν εξ ορισμού ιδιαίτερα υψηλή.

Πριν από λίγο καιρό, για παράδειγμα, δεν υπήρχε business class εισιτήριο Αθήνα – Νέα Υόρκη στην τιμή των 2.000 ευρώ που εμφανίζει τώρα το σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων της British Airways. Το ίδιο ισχύει και για τη Lufthanasa: 2.220 ευρώ είναι η τιμή για την πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη, που δίνει η αναζήτηση στις 14 Απριλίου για την πτήση στις 31 Μαΐου. Η Air France ήταν, επίσης, από τις πρώτες εταιρείες που υιοθέτησαν αυτό το σύστημα «επιβράβευσης» των early bookers, με την τιμή για το υπερατλαντικό Αθήνα – Νέα Υόρκη να ξεκινά αυτή τη στιγμή από 2.096 ευρώ. Εξίσου δελεαστική είναι και η προσφορά της Continental, στα 2.012 ευρώ για την πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη χωρίς στάσεις.

Δεν είναι, όμως, μόνο οι χαμηλές τιμές που εγγυώνται οι έγκαιρες κρατήσεις. Η business class γίνεται, τελευταία, πολύ πιο προσιτή, με διάφορες προσφορές που κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες στις premium θέσεις τους. Η πλέον ενδιαφέρουσα από αυτές ακούει στο όνομα Y-Up, και περιλαμβάνει εισιτήρια πρώτης ή business κατηγορίας που πωλούνται στην τιμή των απλών, economy class, εισιτηρίων. Ακούγεται σαν ψέμα; Δοκιμάστε την αναζήτηση στο Fare Compare, που διαθέτει εργαλείο αναζήτησης αποκλειστικά για τέτοιου τύπου εισιτήρια, ή ρωτήστε την αεροπορική εταιρεία ή το ταξιδιωτικό γραφείο από όπου θα κλείσετε τα εισιτήρια αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις τέτοιου τύπου την περίοδο που σκέφτεστε να ταξιδέψετε. Θα εκπλαγείτε ευχάριστα.

Και βέβαια, υπάρχουν πάντοτε τα προγράμματα συγκέντρωσης μιλίων, πολλά από τα οποία έχουν αρχίσει να περιλαμβάνουν εισιτήρια business class και πρώτης θέσης ως ανταμοιβή στους frequent fliers. «Οι προσφορές στη business class ήταν, μέχρι πρότινος ανήκουστες. Ή θα πλήρωνες τη στάνταρ τιμή ή θα πετούσες στην οικονομική θέση» αναφέρει ο John Lampl, εκπρόσωπος της British Airways, στους New York Times, «τα business class εισιτήρια ήταν, κατά κάποιο τρόπο, ιερά». Για του λόγου (του) το αληθές, αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος η business class στην πτήση Λονδίνο – Νέα Υόρκη της British Airways κόστιζε περί τα 6.500 ευρώ, και η διαφορά μεταξύ έγκαιρων και τελευταίας στιγμής κρατήσεων δεν ήταν αξιοσημείωτη.

Η υιοθέτηση τέτοιων πολιτικών μείωσης των τιμών ήταν αποτέλεσμα της οριακής αύξησης, της τάξεως του 0,4%, που σημείωσαν οι πωλήσεις business και first class εισιτηρίων τον τελευταίο χρόνο, αλλά και του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού των αποκλειστικά πρώτης θέσης αεροπορικών εταιρειών, όπως η Eos, που «κλέβουν» τους business επιβάτες των παραδοσιακών αερομεταφορέων.

Λόγω του ότι οι προσφορές απευθύνονται κυρίως στους επιβάτες που ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής, και έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν το ταξίδι τους περί τους δύο μήνες πριν, ισχύουν υπό ορισμένες προϋποθέσεις –για παράδειγμα, η αναχώρηση να είναι τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν την επιστροφή, ή η διαμονή στον προορισμό να περιλαμβάνει ένα Σάββατο βράδυ– ούτως ώστε να μην στερηθούν τις, ούτως ή άλλως περιορισμένες, θέσεις οι τακτικοί business fliers.

Τα… ψιλά γράμματα των ειδικών τιμών και εκπτώσεων των συγκεκριμένων θέσεων, που καλό θα είναι να γνωρίζετε πριν τρέξετε να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία, είναι ότι όπως και σε αρκετές ακόμη περιπτώσεις προσφορών… μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν παρέχονται τα συνήθη προνόμια των business class εισιτηρίων, όπως οι δωρεάν αλλαγές ονομάτων, ημερών ή ωρών πτήσης και η επιστροφή του αντιτίμου σε περίπτωση που αλλάξετε γνώμη –για την ακρίβεια, οποιαδήποτε αλλαγή αποφασίσετε να κάνετε στο εισιτήριο που αγοράσατε θα σας κοστίσει περί τα 250 ευρώ minimum. Γι’ αυτό, σκεφτείτε το καλά, επιλέξτε το εισιτήριο προσεκτικά και… καλά –άνετα– ταξίδια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Μια πρώτη εντύπωση είναι πάντα σωστή, προπαντός όταν είναι κακή."

Henri Jeanson, Γάλλος συγγραφέας

  • 1921 - Γεννιέται ο Τζακ Στάινμπεργκερ, Γερμανο-αμερικανός φυσικός και νομπελίστας.
    1948 - Γεννιέται ο Κλάους Μάιν, Γερμανός τραγουδιστής, μέλος των Scorpions.
    1965 - Πεθαίνει ο Σόνι Μπόι Ουίλιαμσον, Αμερικανός μπλουζ μουσικός, συνθέτης και τραγουδιστής.
    1970 - Πεθαίνει ο Νίκος Καχτίτσης, Πατρινός λογοτέχνης.
    1973 - Το αντιτορπιλικό Βέλος ΙΙ ενώ συμμετείχε σε άσκηση του NATO, για να αντισταθεί στην στρατιωτική δικτατορία της Ελλάδας στασίασε και αγκυροβόλησε στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, αρνούμενο να επιστρέψει στην Ελλάδα.

© 2002-2020 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2