O Αρκάς στα καλύτερά του: Ένα ξεκαρδιστικό top-10

Η Λουκρητία και ο Καστράτο της, το λιοντάρι του Παντελή, τα σπουργίτια, ο Μοντεχρήστος και οι πιο αγαπημένες μας στιγμές από το απολαυστικό σύμπαν του Αρκά.
O Αρκάς στα καλύτερά του: Ένα ξεκαρδιστικό top-10
της Ηρώς Κουνάδη 

Καυστικό χιούμορ. Απολαυστικοί χαρακτήρες. Ατάκες που επαναλαμβάνουμε 34 χρόνια τώρα. “Σεξ. Βία. Διαστροφές.” που έλεγε και το οπισθόφυλλο του Ξυπνάς το Ζώο Μέσα μου –το οποίο παρά τρίχα έχασε μια θέση στην εντελώς υποκειμενική μας δεκάδα. Κυρίες και κύριοι, το μεγαλείο του Αρκά σε δέκα απολαυστικά έργα.

Η Λουκρητία και ο Καστράτο της

Εκείνη σεξομανής παρθένα, εκείνος ευνουχισμένος αριστοκράτης. Το δίδυμο-φωτιά που μένει στο σπίτι «της γριάς» (ή «της κυρίας», αν προτιμάτε να το βλέπετε από την οπτική του Καστράτο) είναι πιθανότατα οι αγαπημένοι μας και οι πιο σπαρταριστοί Αρκα-δο-πρωταγωνιστές.

Ο Καλός ο Λύκος

Αντί να φάει την προβατίνα, εκείνος την ερωτεύτηκε. Αυτή, όμως, δεν τον θέλει. Κι αυτό δίνει τροφή στα απολαυστικά καυστικά σχόλια του άσπονδου φίλου του, του λαγού, που δεν χάνει ευκαιρία να του υπενθυμίζει ότι είναι βλάκας. Έστω, ερωτευμένος βλάκας.

Τα σπουργίτια

Επισήμως «Χαμηλές Πτήσεις», είναι ίσως το αγαπημένο έργο του περισσότερου κόσμου. Ένα σπαρταριστά ετοιμόλογο σπουργίτι και ο ταλαίπωρος πατέρας του, που προσπαθεί μάταια να σώσει ό,τι μπορεί στη διαπαιδαγώγηση του μικρού από τότε που τους εγκατέλειψε η μάνα του, μας έχουν χαρίσει άπειρες σκηνές γέλιου από το 1991, που πρωτοδημοσιεύτηκαν στο Έψιλον της Ελευθεροτυπίας, μέχρι σήμερα.

Ο Μοντεχρήστος με τον Ισοβίτη του

Ό,τι είναι το σπουργίτι για τον πατέρα του, και ο λαγός για τον λύκο, είναι αυτός ο τετραπέρατος ποντικός, ο Μοντεχρήστος, για τον καταδικασμένο Ισοβίτη του. Οι δυο τους, που κατά βάθος αγαπιούνταν, δημοσιεύονταν σε καθημερινή βάση στην εφημερίδα Η Πρώτη από το 1988 ως το 1990.

Ο Κόκκορας

Αυστηρά και μόνο με δύο κάπα, όπως το γράφαμε το μακρινό 1981, όταν μας έκανε για πρώτη φορά να γελάσουμε από τις σελίδες της Βαβέλ. Μετακόμισε μετά στο Παρά Πέντε, όπου συνέχισε να λογοφέρνει με το γουρούνι ως το 1987.

Ο Άγγελος στη Ζωή Μετά

Εντάξει, θα το παραδεχτούμε: Ο Άγγελος μπορεί να είναι ο οξυδερκής πρωταγωνιστής, αλλά δεν θα μπορούσε φύσει και θέσει να γίνεται κακός. Τον ρόλο αυτό στη Ζωή Μετά αναλαμβάνει ως αγαπημένος του κόσμου guest star ο Διάβολος, που κάνει ενίοτε την εμφάνισή του από τα βάθη της κολάσεως, προς τέρψη των μαζών.

Τα Πειραματόζωα

«Όλα για την επιστήμη» τα κάνουν τα ταλαίπωρα ποντικάκια του εργαστηρίου που… «νιώθουν λίγο κομμένα» και «δεν βλέπουν βελτίωση» σύμφωνα με τους ευφυέστατους τίτλους των άλμπουμ στα οποία κυκλοφορούν. Πειραματίστηκαν για πρώτη φορά με την αίσθηση του χιούμορ μας το 1998, μέσα από την τελευταία σελίδα του Έψιλον.

Το (σχετικά άγνωστο) Φάε το Κερασάκι

Ένας ιππότης που τρέχει, ένα πράσινο τερατάκι που τον κυνηγάει και μια πριγκίπισσα που περιμένει να σωθεί… αλλά εκείνος δεν την θέλει είναι οι υπέροχοι πρωταγωνιστές ενός σύμπαντος που μοιάζει πολύ με τις πίστες του Pac-Man. Η σειρά φτιάχτηκε το 1987, για το περιοδικό πληροφορικής Micro-Mad, και ολοκληρώθηκε μόλις το 2013, μετά από μια «παύση» 25 χρόνων, για το επετειακό της αλμπουμάκι.

Της Show Business τα παιδιά

Ο Χλέμπουρας, Καλλιτέχνης (Θεωρητικός και Δάσκαλος). Ο Βαγγέλης, Αρκούδα (Μαθητής και συνεργάτης του Χλέμπουρα). Η Θέκλα, το κορίτσι με τα γένια, ΣΤΑΡ με κεφαλαία. Ο Ασώματος, ένας ασώματος. Ο Κυριάκος, γόης άγριων ερπετών. Η Ρίτα, άγριο ερπετό, γοητευμένο από τον Κυριάκο. Και ο Γαβρίλης, θαυματοποιός. Κάνει θαύματα, μαζί με όλη την υπόλοιπη παρέα, από το 1983 που πρωτοδημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Σχολιαστής.

Το λιοντάρι του Παντελή

Το λιοντάρι στο ζωολογικό κήπο που δουλεύει ο Παντελής δεν είναι ένα οποιοδήποτε λιοντάρι. Είναι ένα ευφυές, πολιτικοποιημένο και ειρηνιστικό λιοντάρι. Που θέλει την ελευθερία του. Το πρόβλημα είναι ότι ο Παντελής είναι ένας απλός, μισθοσυντήρητος και ευθυνόφοβος υπάλληλος που δε λέει να το ελευθερώσει. Και ο πάνθηρας επιμένει πως πρέπει να τον βγάλουν απ’ τη μέση. Ίσως η πιο υποτιμημένη σειρά του Αρκά, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1987 στο περιοδικό Σχολιαστής.



Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v