Online περιοδικά: Οι σελίδες που θα ξεφυλλίζαμε...

... Αν ήταν τυπωμένες. Ένας φόρος τιμής στα ηλεκτρονικά περιοδικά που μας εμπνέουν, μας ενημερώνουν και μας βοηθούν να αξιοποιήσουμε (εποικοδομητικά πάντα) όλον εκείνο τον ελεύθερο χρόνο που, αν δεν υπήρχαν, δε θα είχαμε συνειδητοποιήσει ότι διαθέτουμε.
Online περιοδικά: Οι σελίδες που θα ξεφυλλίζαμε...
των Ηρώς Κουνάδη, Έλενας Μπούλια

Θα το ομολογήσουμε. Δεν ανοίγουμε τα Word μας για να ξεκινήσουμε να γράφουμε αμέσως μόλις καθόμαστε στο γραφείο, και δε μαθαίνουμε τα νέα και τις τάσεις για τις οποίες μιλάμε αυστηρά και μόνο από δελτία τύπου και πράκτορες στον έξω κόσμο. Για την ακρίβεια, υπό την –πρέπουσα, πρέπει να παραδεχτείτε– κάλυψη της ενημέρωσης και της έμπνευσης, αμέτρητες εργατοώρες σπαταλούνται εβδομαδιαίως σε άσκοπο «ξεφύλλισμα» lifestyle περιοδικών, αέναο «σερφάρισμα» ξένων ιστοσελίδων και ατελείωτες συζητήσεις και e-mailικά πινγκ πονγκ σχετικά με νέα/ κείμενα/ απόψεις και σχόλια που διαβάσαμε. Όχι μόνο στο δικό μας γραφείο, απ’ ό,τι υποψιαζόμαστε.

Επειδή, μέρες που είναι, οι εναπομείναντες στα γραφεία θα έχετε αρκετό χρόνο προς δημιουργική αξιοποίηση στη διάθεσή σας, συγκεντρώσαμε και παρουσιάζουμε μερικά από τα αγαπημένα μας ηλεκτρονικά αναγνώσματα, εν μέρει για να τους αποτίσουμε το δέοντα φόρο τιμής κι εν μέρει για να σας βοηθήσουμε να ξεκολλήσετε επιτέλους από την πασιέντζα.

WWD.com: Πολλοί το αποκαλούν «βίβλο της μόδας», για εμάς αποτελεί απλά μία αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης σε θέματα επικαιρότητας (για celebrities περισσότερο), μόδας, ομορφιάς και αγορών. Το Women’s Wear Daily μας αρέσει γιατί ανανεώνει την θεματολογία του πολλές φορές μέσα στη μέρα, είναι πάντα ενημερωμένο για τις κινήσεις της αγοράς και μας φέρνει σε επαφή με lifestyle νέα από ολόκληρο τον πλανήτη.

Style.com: Το διαδικτυακό σπίτι της Vogue είναι το πρώτο που θα επισκεφτούμε όταν αναρωτιόμαστε τι να βάλουμε το βράδυ, όταν η εποχή αλλάζει και οι αυριανές τάσεις έχουν πια παλιώσει, όταν θέλουμε να μάθουμε τα πάντα για τα μεγάλα fashion party του εξωτερικού και όταν ακούσουμε για την καινούργια συλλογή κάποιου σχεδιαστή. Είναι, με λίγα λόγια, η δική μας ηλεκτρονική βίβλος σε θέματα μόδας και ομορφιάς.

AskMen.com: Και ιδού η ντροπιαστική ομολογία ότι αυτή η επονείδιστη απάντηση των ανδρών στη «νοοτροπία Cosmopolitan», αυτό το σεξιστικό, φαλλοκρατικό, νεοπολουτίστικο, υπερφίαλο ηλεκτρονικό περιοδικό καταναλώνει μεγαλύτερα ποσοστά του ημερήσιου χρόνου μας απ’ όσο τολμούσαμε (μέχρι σήμερα) να παραδεχτούμε. Να είναι επειδή τα (παλαιότερα) κομμάτια του Mr. Mafioso είναι απολαυστικά σπαρταριστά; Επειδή οι ταξιδιωτικές τους λίστες είναι συχνά –πλην όχι πάντα– εμπνευσμένες; Ή μήπως επειδή η κλεφτή ματιά στον (κατάπτυστο) τρόπο σκέψης του είδους εκείνου που οι ίδιοι ονομάζουν “alpha male” γοήτευε τις γυναίκες ήδη από την εποχή των σπηλαίων; Δεν το έχουμε προσδιορίσει.

TimesOnline.co.uk: Μπορεί ορισμένες φορές να μοιάζει να απευθύνεται σε Αγγλίδες στα πρόθυρα της εμμηνόπαυσης περισσότερο και από τη Miss Manners του MSN Lifestyle, το Life & Style των λονδρέζικων Times, όμως, περιλαμβάνει κατά καιρούς στις ηλεκτρονικές σελίδες του μικρά διαμαντάκια, όπως αυτό το εξαιρετικό κείμενο. Γι’ αυτό συνεχίζουμε αν όχι να το διαβάζουμε ανελλιπώς, τουλάχιστον να ρίχνουμε τακτικά μια ματιά στους τίτλους του. Και, με την ευκαιρία, να περνάμε μια βόλτα και από τη διπλανή του στήλη, το Travel, που αν και βρετανοκεντρική, είναι εμπνευσμένη χωρίς να γίνεται δήθεν.

CoolHunter.net: Ό,τι πιο φρέσκο κυκλοφορεί σε design, αρχιτεκτονική, μόδα, clubbing, τέχνες, gadgets και μια δεκαριά ακόμη κατηγορίες διεκδικεί επάξια μια θέση στις σελίδες του Cool Hunter. Το site είναι δομημένο σύμφωνα με την τάση που θέλει περισσότερη εικόνα και λιγότερο κείμενο στον Τύπο, και λίγο πιο… ελιτίστικα υλιστικό απ’ ότι θα θέλαμε, αλλά αν παραβλέψουμε τα δύο αυτά ελαττωματάκια του οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε ότι έχει μια εντελώς δική του οπτική κι ένα πολύ καλό «μάτι» για τα νέα τα οποία θα συζητιούνται αύριο.

TheTravelersNotebook.com: Ισορροπώντας ανάμεσα στη λογική του blog και τη φιλοσοφία του περιοδικού –ή μήπως το αντίστροφο;– το Traveler’s Notebook μας παρέχει κάθε μέρα την απαραίτητη δόση ταξιδιωτικής γραφής, κοσμογυρισμένης άποψης, πολυπολιτισμικής έμπνευσης και εύστοχου χιούμορ που όλοι έχουμε ανάγκη.

Wallpaper.com: Το πρώτο όνομα που έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για design και αρχιτεκτονική –από τη lifestyle, ίσως και λίγο glossy πλευρά τους– και όταν αναζητάμε τις τελευταίες υπό διαμόρφωση τάσεις σε μόδα, τεχνολογία και ταξίδια, το Wallpaper είναι από τα αναγνώσματα εκείνα που δεν είναι ξεκάθαρο αν πρωτίστως ενημερώνουν ή εμπνέουν.

Monocle.com: Το δεύτερο πνευματικό τέκνο του Tyler Brule των FT και του Wallpaper, το περιοδικό που η πλειοψηφία των εκδοτών ανά τον κόσμο λατρεύει να μισεί διαθέτει μια ηλεκτρονική έκδοση η οποία –πολύ περισσότερο από το να αποτελεί υποκατάστατο του μάλλον ακριβού και χρονοβόρου στην ανάγνωσή του εντύπου– το συμπληρώνει επάξια. Καλογραμμένα ρεπορτάζ, ολόφρεσκα νέα και απόψεις περί πολιτικής, επιχειρήσεων, αγορών, κουλτούρας και design συνθέτουν ένα περιεχόμενο που εκ πρώτης μοιάζει να απευθύνεται στο μάλλον ειδικό κοινό των FT. “But there’s more to it than meets the eye”, όπως θα έλεγε και ο εμπνευστής του.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v