Αθηναΐδα: Περάσαμε μαζί τους την τελευταία νύχτα του κόσμου…

Ότι θα περνούσαμε καλά στην Αθηναΐδα το ξέραμε πριν καν πάμε. Αυτή τη φορά, όμως, η Σπείρα-Σπείρα και ο Σταμάτης Κραουνάκης ξεπέρασαν τον εαυτό τους και απέδειξαν πως η έμπνευση είναι πηγή αστείρευτη. Βρεθήκαμε εκεί και το καταδιασκεδάσαμε!
Αθηναΐδα: Περάσαμε μαζί τους την τελευταία νύχτα του κόσμου…
της Φιλουμένας Ζλατάνου

«Περάστε μαζί μας την τελευταία νύχτα του κόσμου…» Με αυτή την προτροπή εισέρχεσαι στην πλήρως ανανεωμένη και ανακαινισμένη μουσική σκηνή της Αθηναΐδας για να ζήσεις μια διαφορετική εμπειρία στη νέα παράσταση της ομάδας-θεσμό Σπείρα Σπείρα που γιορτάζει τα δέκα χρόνια παρουσίας της στα μουσικά δρώμενα της χώρας, αναταράζοντας τα λιμνάζοντα νερά της ψυχαγωγίας.

Κάθε παράσταση της Σπείρα Σπείρα είναι διαφορετική από την προηγούμενη σε σημείο να απορείς πού βρίσκουν τόση έμπνευση 10 χρόνια τώρα. Δεν υποπίπτουν στο αμάρτημα της ευκολίας, ούτε στα σουξέ τα εύκολα, ούτε στηρίζονται στην παρουσία του «πατέρα» της ομάδας Σταμάτη Κραουνάκη. Δουλεύουν, ψάχνουν, ανακαλύπτουν και παρουσιάζουν κάθε χρονιά μια νέα πρόταση για τη βραδινή ψυχαγωγία. Με new entries την περφόρμερ Μαρία Κοσκινά και τον τραγουδιστή Jerome Kaluta, η Σπείρα Σπείρα παρουσιάζει ένα σκεπτόμενο θέαμα που χρειάζεται περισσότερες από μία «αναγνώσεις».

Το θέμα φαίνεται απλό. Η μόλυνση του κόσμου από έναν τρελό επιστήμονα δίνει τροφή για σκέψη για το πώς θα περνούσατε την τελευταία νύχτα του κόσμου, με ποιους, τι θα κάνατε και τελικά ποιοι θα σωθούν και πού θα πάνε. All That buzz ή all that μπαζ -από τα γνωστά σε όλους μπάζα- και αναρωτηθείτε. Αναρωτηθείτε πού οδεύει ο κόσμος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι αδηφάγες καταστάσεις, τα απολιτίκ ή διεφθαρμένα άτομα, το περιβάλλον και ο πλανήτης που πεθαίνει και «Ζήστε ρε! Κάντε ταξίδι το όνειρό σας» αναφωνεί στον εκπληκτικό γλυκόπικρο μονόλογό της η Παρθένα Χοροζίδου.

Γι’ αυτή την κυρία θέλω να σας μιλήσω πρώτα. Καθώς πρόκειται για ηθοποιό με στόφα παλιάς θεατρίνας. Μπορεί να σταθεί άνετα σε Επίδαυρο, σε μικρή σκηνή, σε ταινία, σε σειρά. Μπορεί να παίξει κωμωδία και να σε κάνει να λυθείς από τα γέλια ή δράμα και να μην καταλάβεις από πού σου ήρθαν όλα τα δάκρυα και να πλαντάξεις. Κάθε χρόνο εξελίσσεται και αποτελεί αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της ομάδας. Με φωνή μελωδική και άρθρωση καθάρια η Παρθένα τραγουδάει, παίζει και κερδίζει το κοινό.

Ο κύριος που ακολουθεί ονομάζεται Χρήστος Μουστάκας και απλά είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα κωμικών που έχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι από τους ηθοποιούς που άνετα θα κέρδιζε και τον πιο σκεπτικιστή σε stand up comedy, καθώς οι μιμήσεις του και ο τρόπος που κινείται επί σκηνής μοιάζουν τόσο φυσικά που πετυχαίνει ακόμα και όταν σατιρίζει να μην ενοχλείται κανείς, πράγμα πολύ δύσκολο για τη σάτιρα. Το νούμερο με την Μικελ-Αντζελα ήταν από τα καλύτερα της παράστασης.

Η Σπείρα Σπείρα διαθέτει μια μεγάλη φωνή στο ρόστερ της. Αργυρώ Καπαρού και δε νομίζω ότι υπήρξε άτομο που να μη δάκρυσε από την ερμηνεία της. Αυτή η τραγουδίστρια είναι λες και κατάπιε όλα τα μουσικά όργανα και έχει μια μικρή ορχήστρα στο λαιμό της. Νότες που αναδύονται βελούδινες και σε ζεσταίνουν και γυρίσματα προσεγμένα που στριφογυρίζουν τα συναισθήματά σου.

Ανατολίτης σε εμφάνιση και ερμηνεία, αυθεντικός λαϊκός τραγουδιστής που με τον αμανέ του τάραξε τα θεμέλια της Αθηναΐδας, ο Βασίλης Μοσχονάς παραμένει από τα ατού της ομάδας. Με στεντόρεια φωνή και κίνηση αιλουροειδούς ξαφνιάζει τις αισθήσεις και ξυπνάει τη λήθη. Ο Δερβίσης βρίσκει τον ιδανικό ερμηνευτή του στο Μοσχονά.

Η Ελεάνα Καραντίνου είναι από τα ιδρυτικά μέλη της Σπείρα Σπείρα και βράχος τόσα χρόνια για την ομάδα. Ηθοποιός και ερμηνεύτρια, χαρακτηρίζεται από τσαχπινιά και μπρίο και φέρει εις πέρας ό, τι κείμενο-τραγούδι της δοθεί. Φέτος, σε αντίθεση με πέρυσι που της αντιστοιχούσε το δυσκολότερο κείμενο της παράστασης, μπορούμε άνετα να ταυτιστούμε οι γυναίκες μαζί της, καθώς…. «όταν έχει άγχος ή προβλήματα καταναλώνει». Ένα κείμενο που αντανακλά όλη μας την κοινωνία που καλύπτει τα κενά της γεμίζοντας υλικά αγαθά τα σπίτια, το οποίο το κάνει δικό της και σε κάνει να νιώθεις ότι μιλάς με την κολλητή σου ή τη συνάδερφό σου που πάλι ξεσήκωσε τα μαγαζιά επειδή χώρισε με τον γκόμενο.

Τι να πει κανείς για το αερικό της Σπείρα Σπείρα, τον ηθοποιό-χορευτή Γιώργο Στιβανάκη που με φωνή αισθαντική και κίνηση αισθησιακή αναρωτιέται "ποιος σας είπε πως δε μπορώ;" στο τραγούδι "Σικάγο", αναφερόμενος σε ένα τραγούδι-πρόζα που κρύβει πικρία και θλίψη και διαπερνά και τον πιο αναίσθητο θεατή.

Η Δάφνη Λέμπερου έχει ιδιαίτερη φωνή. Κινείται άνετα στα παραδοσιακά μονοπάτια, τα οποία διανθίζει παίζοντας κλαρίνο. Στον «Αμάραντο» χαρίζει μια άκρως δυνατή και συγκινητική ερμηνεία προκαλώντας αίσθηση. Ως μικρή αδυναμία θεωρείται η μη χαλαρότητα στην κίνησή της, η οποία δε συντονίζεται με την εξαιρετικά δουλεμένη κίνηση των υπολοίπων.

Οι νέοι της Σπείρα Σπείρα είναι καλοδιαλεγμένοι και άκρως δυνατά χαρτιά της παράστασης. Ο Jerome Kaluta, ο ράπερ από το Ζαΐρ με μια φωνή τόσο μελωδική και γλυκιά που δίνει άλλη διάσταση στα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη και απλά γεμίζει τη σκηνή και μαγεύει τους θεατές, μοιάζει αναπόσπαστο μέλος της ομάδας ήδη από της παράστασεις στο Ηρώδειο (X-SKHNHS). Η Μαρία Κοσκινά μετά το «Εγώ είμαι το Θείο βρέφος», ερμηνεύει τον ρόλο των έκπτωτων τηλε-σταρ που μας κατακλύζουν και τελικά οργιάζουν εις βάρος μας και σε κάνει να νομίζεις ότι έχεις ανοιχτή την τηλεόραση και τα βλέπεις μπροστά σου. Με φωνή βραχνή -που όμως υπολείπεται από τους υπόλοιπους- κίνηση χορεύτριας και με ερμηνεία τολμηρή δίνει έναν άλλο τόνο στην παράσταση.

Ο Κώστας Μπουγιώτης ο νεαρότερος τραγουδιστής της Σπείρα Σπείρα διαθέτει φωνή που δε σε κουράζει όταν αγγίζει τις ψηλές οκτάβες και παρουσία που δένει με τους υπόλοιπους. Η ερμηνεία του στο "Μπουάτ" είναι έως και συγκλονιστική. Ένας τενόρος που "κουμπώνει" εξαιρετικά.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης παρών εξαρχής, στο πιάνο του να σιγοντάρει, να τραγουδάει, να πειράζει, να ειρωνεύεται και να σαρκάζει, πάντα εκεί , ο μαέστρος της παράστασης και «πατέρας» που στηρίζει τα «παιδιά» του.

Αξίζει να σημειωθεί η χρήση της «Επιστολής της Αγάπης, προς Κορινθίους Α’», την οποία διαβάζει η τελευταία "ζούσα" πριν την καταστροφή παρουσιάστρια που μεταδίδει για τελευταία φορά από τα video wall.

Μια παράσταση για σκεπτόμενους θεατές, που διαθέτει πολυεπίπεδες «αναγνώσεις» και νοήματα, που ξεχειλίζει εντέλει αισιοδοξία για το αύριο, αρκεί να μάθουμε να το ζούμε. Μια παράσταση-κραυγή στην αναισθησία μας και την αισθητική μας. Γιατί… «η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα»!

«ΑLL THAT BUZZ» Η τελευταία νύχτα του κόσμου
Ιδέα και διδασκαλία Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνογραφία Μανόλης Παντελιδάκης
Ανάγλυφες κατασκευές-ζωγραφική σκηνικού Φρέντυ Γκίζας
Κοστούμια Γιάννης Μετζικώφ
Φωτισμοί Γιάννης Σιδηρόπουλος
Ήχος Γιάννης Μουρλάς
Μουσική διεύθυνση Άρης Βλάχος

Οι μουσικοί
Άρης Βλάχος πιάνο
Άννα Λάκη ακορντεόν
Νίκος Χατζόπουλος κόντρα μπάσο
Σοφία Κακουλίδου κρουστά

Μουσική Θεατρική Σκηνή ΑΘΗΝΑΪΣ 2008-2009: Καστοριάς 34-36 Βοτανικός. Τηλ. 210 3480000
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: Πέμπτη στις 20.45 (Λαϊκή), Παρασκευή στις 21.45, Σάββατο στις 21.45 και Κυριακή στις 20.45
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 30 ευρώ, Φοιτητικό και Μουσικές σχολές 15 ευρώ, Λαϊκή 20 ευρώ
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v