Cast - a - Blast: (Δισκο) γράφοντας τα ελληνικά beats

Δεκαέξι έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες, μπόλικες επιτυχημένες κυκλοφορίες σε Ελλάδα και εξωτερικό, άφθονα ξεσηκωτικά και «πειραγμένα» beats, από μία άκρως δραστήρια και ανεξάρτητη δισκογραφική. Οι δημιουργοί της μουσικής κολλεκτίβας Cast a Blast μιλούν στο In2life.
Cast - a - Blast: (Δισκο) γράφοντας τα ελληνικά beats
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Το μικρόβιο το κολλήσαμε στην Αμοργό. Το ξεσηκωτικό set ενός μουσάτου νεαρού με σκουφάκι στο «Γιασεμί» (στην συνέχεια αποδείχτηκε ότι ήταν ο Palov) αποτέλεσε αφορμή για μένα και τον φίλο Άγγελο να ψάξουμε λίγο παραπάνω τα πρωτόγνωρα beats που μας προσέφερε απλόχερα εκείνο το βράδυ. «Πυξίδα» μας το sticker «Cast a Blast» που ήταν κολλημένο πάνω στο Mac του. Γυρνώντας στην Αθήνα και ύστερα από αρκετές ώρες μουσικού… ψαξίματος στο Internet η ετυμηγορία ήταν η εξής: τα beats της Cast a Blast «τρυπάνε» ευχάριστα τα αυτιά σου και οι κυκλοφορίες της είναι η μια καλύτερη από την άλλη. Ό,τι μουσική και αν ακούς.

“Making Beats since 2006” διαβάζεις στο logo της και πράγματι, η δραστήρια και ανεξάρτητη δισκογραφική, «ταλαιπωρεί» κόσμο και κοσμάκη από το 2006 μέχρι και σήμερα με ποιοτικές κυκλοφορίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Για να πάρετε μια γεύση, βρίσκεται πίσω από το πολυσυζητημένο άλμπουμ της Sugahspank! « The Incredible The Invisible» και το απόλυτο groovin’ πόνημα «Think Twice» των Palov & Mishkin.

Η «γέννηση» μιας ιδέας

To label/κολεκτίβα της Cast – a- Blast δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 2006, από τον Blend (aka Mishkin), την Sugahspank! και τον Jeff Gonzalez (aka Bruises n’ Cuts), αλλά και από μια μεγάλη ομάδα μουσικών και φίλων. Χωρίς να υπόκειται σε συγκεκριμένους μουσικούς περιορισμούς, θα λέγαμε ότι οι μουσικές του label κινούνται στον ευρύ χώρο της Jazz, του Funk, του Dub, της «πειραγμένης» reggae και του hip-hop. Το τωρινό "line up" της δισκογραφικής περιλαμβάνει τους: Blend Mishkin, Palov, Billa Qause, BnC, Dedy Dread, Delhi Sultanate (Νέο Δελχί), Elephant Phinix, Farm Fresh Sound System (Αγγλία), Hidden Riddim (Αγγλία), Larry Gus, Palov & Mishkin, Dj Rebel (Ιταλία), The Kidd, The Ottawa Bros, Τurntable Dubbers (Βέλγιο) και Dj Tzinas.

copyright: alepouda

«Το concept ήταν και είναι να μπορούμε να είμαστε ανεξάρτητοι και να κυκλοφορούμε ό,τι θέλουμε χωρίς να περιμένουμε τις λίγες ελληνικές δισκογραφικές που έτσι και αλλιώς δεν μας ενδιέφερε η άποψή τους»,
μου λέει ο Blend aka Mishkin για την δημιουργία της Cast – a – Blast, την οποία δεν χαρακτηρίζει ως "εταιρεία": «Δεν θεωρείται εταιρεία με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή δεν έχουμε υπάλληλους γραφείου, λογιστήρια και τμήματα promotion. Η διαφορά μας με τις υπόλοιπες δισκογραφικές είναι μάλλον το θέμα της αισθητικής σε ό,τι κάνουμε».

Παρατηρώντας τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζεται, βλέπω ό,τι υπάρχουν αρκετά ονόματα από το εξωτερικό. «Δυστυχώς δεν είναι πολλοί οι έλληνες καλλιτέχνες με τους οποίους μπορούμε να κυκλοφορήσουμε ή να ενδιαφερθούμε για την δουλειά τους», απαντά ο Blend σε σχετική ερώτηση, «η ελληνική σκηνή είναι λίγο δύσκολη στην επικοινωνία…».

Τον τελευταίο χρόνο η δισκογραφική δρα κατά κύριο λόγο μέσω Internet. «Πλέον κυκλοφορούμε τα άλμπουμ μας σε digital format και τα πουλάμε αποκλειστικά μέσω Internet (itunes κτλ.). Τα δισκάδικα κλείνουν και οι διανομείς δίσκων είναι υπερχρεωμένοι, επομένως το digital έχει πολύ περισσότερο μέλλον για εμάς, χωρίς να έχει τόσο μεγάλο κόστος», λέει ο Blend.



«Δεν ξέρω πώς μπορείς να κάνεις καριέρα στην Ελλάδα χωρίς χορεύτριες»

O ίδιος ξεκίνησε να «φτιάχνει» τα δικά του beats από το 1997. Την μουσική του πάντως, δύσκολα μπορείς να την κατηγοριοποιήσεις. Ίσως αυτό να την κάνει και τόσο ελκυστική στα αυτιά. «Έχω ασχοληθεί με αρκετά είδη και αλλάζω συνεχώς πορεία κρατώντας τα στοιχεία που μου κάνουν και μου αρέσουν. Αυτή τη στιγμή παίζω περισσότερο με hip – hop και funk ‘εμποτισμένο’ με reggae, dancehall και raga», μου λέει σχετικά. «Ο κόσμος όμως γουστάρει τις ταμπέλες. Πρέπει όλοι να ανήκουν κάπου και να είναι μέρος μιας ομάδας ή υποκουλτούρας. Τους κάνει να νιώθουν καλύτερα», συνεχίζει.



Ξεκίνησε να ασχολείται με την σύνθεση με ένα Atari και ένα Synth, ενώ παλαιότερα έπαιζε και μπάσο. Το μικρόβιο με την ηλεκτρονική μουσική το κόλλησε το 1997, όταν άκουγε τους δίσκους του Dj Shadow και του Dj Krush. Έκτοτε επηρεάστηκε κατά καιρούς από Trip Hop παραγωγούς και labels όπως οι Cup of Tea, Pork, Mrs Cruff, Fila Brazillia, ενώ κάπου στο ενδιάμεσο… ανακάλυψε έναν νέο μουσικό κόσμο με το funk και την reggae.

Ελάχιστα είναι τα κομμάτια του που έχουν στίχους, γεγονός περίεργο για ένα καλλιτέχνη που ασχολείται με το hip hop. «Σε συγκεκριμένα μουσικά είδη και καλλιτέχνες εκτιμώ το μήνυμα από τον στοίχο, σε πολλές περιπτώσεις όμως αναγνωρίζω το ψέμα. Το τραγούδι, ο στίχος και η ερμηνεία νομίζω πως είναι δύσκολο πράγμα. Ή το’ χεις ή δεν το’ χεις».

Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Blend «όργωσε» την Ευρώπη συμμετέχοντας σε πολλά shows σε Βουδαπέστη, Ζάγκρεμπ, Μόναχο και Ελβετία. Με αφορμή την περιοδεία του, τον ρώτησα πόσο εύκολο είναι να κάνεις καριέρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. «Ανάλογα πού απευθύνεται η μουσική σου», απαντά. "Δεν ξέρω πώς μπορείς να κάνεις καριέρα στην Ελλάδα χωρίς χορεύτριες. Πιστεύω πως η Ελλάδα είναι σε ένα μεγάλο μέρος της απλά η χώρα του φραπέ και του αργόσχολου σε όλους τους τομείς. Βαριέμαι να το αναλύσω παραπάνω και αν με ρωτήσεις για την μουσική νοοτροπία δεν νομίζω πως θα αλλάξει τίποτα…", λέει χαρακτηριστικά.

Επιμένω. «Δηλαδή δεν γουστάρεις τίποτα από στην Ελλάδα αυτή τη περίοδο;» «Το σπίτι μου και τον σταθμό του τραίνου για να φύγω», μου απαντά, «λάθος άνθρωπο ρωτάς για τις ομορφιές της χώρας».

Αυτή την περίοδο ο Blend – πολυάσχολος όπως πάντα - ολοκληρώνει την παραγωγή για το νέο άλμπουμ των Burger Project και ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ με remixes και συνεργασίες από τα τελευταία τρία χρόνια. Φυσικά με την Cast- a- Blast.

Jeff Gonzalez aka BnC: « Support your local talent!»


Ένας ακόμα «υπεύθυνος» πίσω από το label, o Dj και MC Jeff Gonzalez, μου μίλησε και αυτός για την καλλιτεχνική του πορεία και τις επιρροές του. Γεννημένος στην Δομινικανή Δημοκρατία, έφτασε στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην ηλικία των 10 χρονών, διατηρώντας τους δεσμούς του με την πατρίδα του, αλλά και τη Νέα Υόρκη.

Η μουσική που γράφει ως Bruises n’ Cuts έχει τις ρίζες της στο hip – hop, αλλά «μπλέκει» και άλλα στοιχεία όπως latin, reggae, funk και jazz. «Το τι μπορεί να samplάρω δεν έχει όρια και έτσι αποφεύγω πια να κατηγοριοποιώ σε κάποιο είδος αυτά που φτιάχνω», λέει σχετικά.

Ξεκίνησε να ασχολείται με την σύνθεση «κόβοντας και ράβοντας» ως Dj κομμάτια από δίσκους που του άρεσαν, ενώ ταυτόχρονα έκανε και μαθήματα drums. Αργότερα σπούδασε ηχοληψία στο Άμστερναμ, ενώ η γνωριμία του με τον Blend και η κυκλοφορία του προσωπικού άλμπουμ του τελευταίου με τίτλο «Misplaced», τον έκανε «κατά λάθος Dj» όπως λέει ο ίδιος. «Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους στην διαμόρφωση του μουσικού χαρακτήρα που έχω τώρα», καταλήγει. Παρ’ όλα αυτά αν είχε να επιλέξει ανάμεσα σε MC και Dj, θα επέλεγε τον ρόλο του Dj.



Οι στίχοι του πηγάζουν ως επί το πλείστον από προσωπικά συναισθήματα, σκέψεις. «Πλάθω ιστορίες βγαλμένες από προσωπικά λάθη ή λάθη άλλων. Οι στοίχοι μου δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο κάθε φορά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μου αρέσει να αλλάζω το flow συχνά γιατί βαριέμαι τον ίδιο ρυθμό συνέχεια», λέει σχετικά.

Για την καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό μου λέει: «Με τα σημερινά δεδομένα είναι παντού το ίδιο δύσκολο. Και αν γράφω ρίμες μόνο στα αγγλικά είναι επειδή πιστεύω ότι ναι μεν βοηθάει να επικοινωνείς στην γλώσσα της χώρας στην οποία μένεις, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο για να κάνεις «καριέρα», αν αυτό σε ενδιαφέρει» και συνεχίζει: «Η μουσική, όπως και ό, τι έχει να κάνει με την τέχνη γενικότερα, κρίνεται από τη μάζα. Ο κόσμος αποφασίζει αν αυτό που ακούει τους αρέσει η όχι».

Η πειρατεία είναι πάντως αυτό που τον εκνευρίζει περισσότερο στην χώρα. «Είμαστε από τους μεγαλύτερους πειρατές της Ευρώπης! Δεν λέει, όλοι κατεβάζουμε τσάμπα από blogs, αλλά να πηγαίνετε και σε κανένα live με είσοδο, όχι μόνο στα μεγάλα ονόματα. Support your local talent!», καταλήγει και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v