Lemper, Birkin, Misia: 3 πραγματικές ντίβες στο Μέγαρο Μουσικής

Αισθησιακές, γοητευτικές, εκρηκτικές... Τρεις σπουδαίες ερμηνεύτριες του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος, η Uta Lemper, η Jane Birkin και η Misia επισκέπτονται τις επόμενες ημέρες το Μέγαρο Μουσικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε πέντε μοναδικές παραστάσεις.  
Lemper, Birkin, Misia: 3 πραγματικές ντίβες στο Μέγαρο Μουσικής
Τρεις σπουδαίες κυρίες του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος έρχονται τις επόμενες μέρες στη χώρα μας, για να μας χαρίσουν πέντε αισθησιακές μουσικές βραδιές που θα μας μείνουν αξέχαστες.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης με την εξής σειρά:

Ute Lemper
Δευτέρα 11 και Τρίτη 12 Φεβρουαρίου
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής)
Ώρα έναρξης : 8.30μ.μ.

«Άγγελοι πάνω απ’το Βερολίνο και το Παρίσι»
Αφιέρωμα στις θρυλικές Εντίτ Πιάφ και Μάρλεν Ντίτριχ

«Χρειάζομαι τη σκηνή. Το να μοιράζεσαι ένα λεπτό, μια μικρή ζωή με το κοινό, είναι ασύγκριτο... Εκείνο που λατρεύω στη σκηνή είναι να προκαλώ το κοινό. Οι παραστάσεις μου είναι ένα σχόλιο για την ηθική, ενάντια στον συντηρητισμό, για την ελευθερία και την αγάπη».

Όπως η ίδια χαρακτηριστικά έχει δηλώσει σε συναυλία της «Ξέρετε μπορώ να κάνω τα πάντα...γιατί είμαι Γερμανίδα!» Κάποτε χαρακτηρίστηκε ως το «τρομερό παιδί» της σύγχρονης διεθνούς σκηνής. Σήμερα λένε πως αποτελεί ένα ερμηνευτικό είδος από μόνη της. Τραγουδίστρια, χορεύτρια, ηθοποιός, μουσικός, ζωγράφος και μοντέλο, το διάσημο παιδί-θαύμα, ενηλικιώθηκε καλλιτεχνικά μέσα από μια εκρηκτική πορεία και από μία εξίσου δημιουργική και θεαματική περιπλάνηση του πολύπλευρου και πολύπλοκου σκηνικού χαρακτήρα της.

Με εντυπωσιακές υποκριτικές, μουσικές, χορευτικές και εικαστικές σπουδές, η Ούτε Λέμπερ έχτισε μία εξαιρετική καριέρα, συνεχίζοντας να διαγράφει την λαμπρή της πορεία (με απίστευτη ευελιξία και καθολική επιτυχία) μέσα από πολλούς και διαφορετικούς χώρους έκφρασης.

Κερδίζοντας κατ’αρχήν την διεθνή αναγνώριση με τις φανταστικές εμφανίσεις και την πλούσια δισκογραφία της σε σχέση με το Γερμανικό και Γαλλικό καμπαρέ (ερμηνεύοντας ιδανικά έργα των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολντ Μπρεχτ καθώς και τις αξέχαστες επιτυχίες της Εντίτ Πιάφ), αναδεικνύοντας στην συνέχεια της εναλλακτικές μορφές του εκρηκτικού ταμπεραμέντου της, μέσω των σύγχρονων μιούζικαλ αλλά και με ροκ, τζαζ και έθνικ εκφάνσεις!

Κατακτώντας την παγκόσμια καταξίωση μέσω κορυφαίων διακρίσεων και βραβείων, όπως «καλλιτέχνης της χρονιάς 1993-1994» στο αμερικάνικο περιοδικό Μπιλμπόαρντ όπως το βραβείο «Λώρενς Ολίβιε» το 1998 στο Λονδίνο για την ερμηνεία της στο «Σικάγο», αλλά και το «βραβείο Μολιέρου» στο Παρίσι, (επίσης ως καλύτερη ηθοποιός) για το «Καμπαρέ» του Ζερόμ Σαβαρί!

Η Γερμανικής καταγωγής πολιτογραφημένη Νεοϋορκέζα performer, υπήρξε μούσα διάσημων και σπουδαίων προσωπικοτήτων που δημιούργησαν για την ίδια αποκλειστικά και στα δικά της μέτρα: Ο Μωρίς Μπεζάρ, το μπαλέτο «Αιφνίδιος θάνατος», η Πίνα Μπάους επίσης το «Weil Revue», ο Άντριου Λόϋντ Γουέμπερ, το περίφημο μιούζικαλ «Cats» στην αυθεντική του εκδοχή, ο Μάϊκλ Νάϊμαν, ο Έλβις Κοστέλο, ο Τομ Γουέϊτς, ο Φίλιπ Γκλας, ο Νικ Κέϊβ κάποια από τα μεγαλύτερα τραγούδια τους αλλά και στον κινηματογράφο ο Πήτερ Γκρηναγουέϊ τα «Παραμύθια του Πρόσπερου» και ο Ρόμπερτ Όλτμαν το «Πρετ α Πορτέ»!
Συνέπραξε πολλές φορές σε συμφωνικά έργα με μεγάλες ορχήστρες, όπως η συμφωνική ορχήστρα του Λονδίνου, της Βοστώνης, του Ισραήλ και με κορυφαίους μαέστρους σαν τον Zούμπιν Μέτα. Δίνοντας ταυτόχρονα και σόλο κονσέρτα στα διασημότερα θέατρα του κόσμου, όπως η Σκάλα του Μιλάνου, το Πίκολο Τεάτρο, η Όπερα του Σίδνεϋ, το Μπερλίνερ Ανσάμπλ, το Λίνκλολν Σέντερ, το Ρόαγιαλ και το Κουΐν Ελίζαμπεθ Χώλ, το Public Theatre, το West End, η Ιστορική Όπερα Κομίκ (Opera-Comique!).

Mετά την μεγάλη και αξέχαστη ερμηνεία της στο «Γαλάζιο Άγγελο» στο ρόλο της Λόλας, η Ute Lemper, χαρακτηρίστηκε ως διάδοχος της μυθικής Μάρλεν Ντίτριχ, παραμένοντας πάντα στη συνείδηση του διεθνούς κοινού και της παγκόσμιας κριτικής ως η σημαντικότερη show woman της γενιάς της.

Σήμερα επιστρέφοντας στο είδος που την ανέδειξε, στο προσωπικό της κλασσικό ρεπερτόριο του μιούζικαλ και του καμπαρέ, μας παίρνει μαζί της σ’ένα μουσικό οδοιπορικό με αφετηρία το Βερολίνο και κατάληξη το Παρίσι. Με όχημα ένα εκπληκτικό αφιέρωμα στη Μάρλεν Ντίτριχ και στην Εντίτ Πιάφ, σε δυο θρύλους που άλλωστε τους θυμίζει τόσο πολύ: το ίδιο αισθαντική και η ίδια, το ίδιο ντίβα, το ίδιο φαμ φατάλ! Όμοια συγκλονιστική και απόλυτα καθηλωτική!

Πρόγραμμα: Βερολίνο και τραγούδια καμπαρέ, Μπρεχτ και Βάϊλ, Ζακ Μπρέλ, κύκλος Γίντις (Yiddish), τραγούδια της Εντίτ Πιάφ, του Λεό Φερέ, του Τζώνυ Μίτσελ και της Ούτε Λέμπερ.

Τραγούδι: Ούτε Λέμπερ (Ute Lemper), Πιάνο: Βάνα Γκιέριγκ(Vana Gierig), Μπάσο: Ντον Φαλζόνε( Don Falzone), Κιθάρα: Μάρκ Λαμπέρ(Mark Lambert), Nτραμς:Τοντ Τέρκισερ(Todd Turkisher).

H Ούτε Λέμπερ για το αφιέρωμα:
«Ξεκίνησα το συγκεκριμένο εγχείρημα στο Φεστιβάλ Tζαζ του Μοντρέ το 2004, με σκοπό να αποθέσω έναν φόρο τιμής σε δυο θρυλικές γυναίκες που συνδέονταν με μία βαθιά φιλία: τη Μάρλεν Ντίτριχ και την Εντίτ Πιάφ. Πέρασα τουλάχιστον δύο χρόνια, μελετώντας τον τρόπο που θα ερμήνευα τα τραγούδια της Πιάφ στα γαλλικά. Έπρεπε να επιστρατεύσω αρκετό κουράγιο για να αγγίξω το ρεπερτόριο της. Το τόλμησα τελικά, γιατί η επιθυμία μου να βιώσω αυτά τα κομμάτια παραήταν ισχυρή.

Καθένα τους μοιάζει με ένα μικρό θεατρικό μονόπρακτο, γραμμένο για χαμένους παραδείσους των ημερών μας. Η Πιάφ, σε αντίθεση με τη Ντίτριχ που ήταν γεμάτη αυτοπεποίθηση, έμοιαζε με θύμα. Έμοιαζε με την φωνή των απόκληρων και του περιθωρίου. Πώς λοιπόν να προσεγγίσεις τραγούδια στιγματισμένα από την ερμηνεία και την συναισθηματική της φόρτιση, όπως το «Non, je ne regrette rien». Ξεκίνησα το ταξίδι μου λοιπόν από το Βερολίνο με τραγούδια που γνωρίζω καλά. Γραμμένα την περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης.

Το ταξίδι συνεχίζεται με περάσματα από φάσεις της ζωής μου και από τα χρόνια που πέρασα στο Παρίσι (μιλάω για τα τραγούδια των ρεαλιστών που με επηρέασαν με τις ποιητικές τους ιστορίες). Αναζητώ λοιπόν τις εναλλακτικές οδούς αυτών των δυο πόλεων όπου τα αρχαία φαντάσματα αποκτούν νέα πρόσωπα μεταξύ του χθες και του σήμερα. Ξαναβρίσκω τον εαυτό μου μέσα από αυτές τις ιστορίες. Και ξαναχάνομαι κάπου στη μέση πάλι, «εκδίδοντας» τις προσωπικές, δικές μου πια αφηγήσεις του παρόντος και του παρελθόντος μου. Αυτός ήταν ο δικός μου τρόπος προσέγγισης!»

Jane Birkin
Τετάρτη 19 Μαρτίου 2008
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής)
Ώρα έναρξης : 8.30μ.μ. 
 
«Ραντεβού»

Σημαντική ηθοποιός, διάσημη σταρ, σπουδαία τραγουδίστρια και μία από τις ωραιότερες γυναίκες του κόσμου. Σύντροφος και μούσα του Σερζ Γκενσμπούργκ, ερμήνευσε μαζί του αλλά και μόνη της τις συνθέσεις του, παίζοντας ταυτόχρονα στις ταινίες του. Από το 1966 που πρωτοεμφανίστηκε στο «Blow-up» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, συνεργάστηκε με σύγχρονους μύθους όπως ο Πατρίς Σερό, η Μπριζίτ Μπαρντό, ο Μπράιαν Φέρι, ο Φραντς Φέρντιναντ, ο Μάνου Τσάο, ο Πάολο Κόντε, ο Γκόραν Μπρέγκοβιτς, ο Γιάν Τίρσεν, ο Γκαετάνο Βελόζο, οι Smiths και οι Placebo.

Πολυτάλαντη και πλουραλιστική, η πλέον αισθησιακή φωνή του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, θα μας παρουσιάσει πέρα από τις παλιές της επιτυχίες τα νέα της άλμπουμ «A la legere», «Rendez-vous» και «Fiction».

Misia

Δευτέρα 7 Απριλίου 2008
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής)
Ώρα έναρξης : 8.30μ.μ.
&
Τρίτη 8 Απριλίου 2008
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 
Ώρα έναρξης : 8.30μ.μ.
 
«Lisboarium Fados»

Μία από τις σημαντικότερες φωνές της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής, η Misia είναι εδώ και χρόνια η διασημότερη ερμηνεύτρια Φάντος και η απόλυτη πρέσβειρα της Πορτογαλέζικης μουσικής παράδοσης.

«Ιέρεια του Fado», «Διάδοχος της Amalia Rodrigues», «Diva της Πορτογαλίας» είναι οι γνωστότεροι χαρακτηρισμοί γι’ αυτή την τόσο λιτή και ταυτόχρονα λαμπερή τραγουδίστρια, που συνέδεσε το όνομά της με τη δημιουργική ανανέωση του είδους που υπηρετεί συνεισφέροντας καθοριστικά στην παγκόσμια διάδοση και καταξίωσή του. Η Misia δεν τραγουδάει για τη φτώχεια και τη δυστυχία, τραγουδάει για την ψυχή, τον έρωτα, τη ζήλια, το πάθος, τη χαρά, τη ζωή, το θάνατο. Στα χείλη της η μελαγχολία των Fado μεταλλάσσεται σε τρυφερή νοσταλγία, εκφραζόμενη με ποιητική διάθεση και απόλυτη θεατρικότητα.
 
Τιμές εισιτηρίων: 80, 65, 50, 35 και 25€ (φοιτητικό)
Προπώληση: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στην Ομήρου 8
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v