Misconduct: Αλ Πατσίνο εναντίον Άντονι Χόπκινς

Το αστυνομικό θρίλερ που βγαίνει αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες έχει για δυνατό χαρτί τους πρωταγωνιστές του, οι οποίοι όμως δεν καταφέρνουν να το σώσουν.
Misconduct: Αλ Πατσίνο εναντίον Άντονι Χόπκινς
του Λουκά Τσουκνίδα

Ο Αλ Πατσίνο και ο Άντονι Χόπκινς αναλαμβάνουν τον ρόλο του κράχτη στο αστυνομικό θρίλερ της εβδομάδας που υπογράφει ο πρωτάρης Σιντάρο Σιμοσάβα, φιλοδοξώντας, ίσως, να πυροδοτήσει μια σπίθα σ' ένα είδος που πεθαίνει, κινηματογραφικά τουλάχιστον, εδώ και πολύ καιρό. Δυστυχώς, το “Misconduct” δεν είναι παρά ένα θρίλερ της σειράς, από εκείνα που βλέπεις στην τηλεόραση για να σε πάρει ο ύπνος, ζαλισμένος απ' τα αλλεπάλληλα σεναριακά άλματα και τα επικαλυπτόμενα κινηματογραφικά κλισέ.

Η υπόθεση

Στη σκιά ενός δύσκολου γάμου, ο ανερχόμενος δικηγόρος Μπεν Κέιχιλ συναντά μια παλιά του ερωμένη που του σερβίρει στο πιάτο τον τωρινό της σύντροφο, ένα πανίσχυρο στέλεχος κάποιου φαρμακευτικού κολοσσού. Μπροστά σε μια εν δυνάμει επιτυχία που θα εκτοξεύσει την καριέρα του, ο Μπεν αφήνει στην άκρη τις αναστολές και αναλαμβάνει τη μάχη για λογαριασμό της εταιρείας του, με τις ευχές του αφεντικού του. Εν τω μεταξύ, η παλιά του φίλη βρίσκεται νεκρή κι ένας μυστηριώδης τύπος τον προειδοποιεί ανοιχτά για την ασφάλεια της συζύγου του...



Η κριτική

Φρέσκος στην κινηματογραφική καρέκλα, προερχόμενος απ' την παραγωγή ταινιών τρόμου και μυστηρίου, ο Σιντάρο Σιμοσάβα δεν καταφέρνει πολλά με το υλικό που έχει στα χέρια του, δηλαδή ένα σενάριο στερεοτυπικό, αλλά ανακατεμένο έτσι ώστε να δείχνει πρωτότυπο και ένα καστ που ξεγελά ως ελπιδοφόρο με τα δύο “τέρατα” της υποκριτικής στους υποστηρικτικούς ρόλους.

Το “Misconduct” ξεκινά με τον καυγά ενός ξεκάθαρα ισχυρού ηλικιωμένου χαρακτήρα και μιας εντυπωσιακής νεαρής κοπέλας και συνεχίζει συστήνοντάς μας στον κεντρικό του ήρωα, έναν εργασιομανή δικηγόρο της Νέας Ορλεάνης με κάποιο σοβαρό πρόβλημα στον γάμο του, που όμως βελτιώνεται μετά από “μια πολύ δύσκολη χρονιά”. Στη συνέχεια, μαθαίνουμε ότι η κοπέλα έχει απαχθεί και ο ισχυρός άνδρας επιχειρεί να παραδώσει τα λύτρα υπό το βλέμμα δύο ανεξήγητα αγενών αστυνομικών. Η επιχείρηση, φυσικά, πάει κατά διαόλου και η αφήγηση πηγαίνει μια εβδομάδα πίσω...

Με τα πολλά, μαθαίνουμε ότι ο ισχυρός άνδρας είναι κάποιος που κάνει λοβιτούρες για λογαριασμό του φαρμακευτικού κολοσσού τον οποίο εκπροσωπεί και η εταιρεία του Μπεν έχει επανειλημμένα επιχειρήσει να τον αποκαθηλώσει χωρίς επιτυχία. Έτσι ο φιλόδοξος δικηγόρος βρίσκεται ανάμεσα σε μια τιτανομαχία, την οποία αναλαμβάνει για λογαριασμό του αφεντικού του, παρά τις συστάσεις του συνάδελφου και κολλητού να μην μπλεχτεί με υποθέσεις της τρελής πρώην του. Στο σκηνικό υπάρχει κάποιος ασιάτης χίτμαν, μία κοπέλα που αντιπροσωπεύει τις παράπλευρες απώλειες, αλλά και ένας χάκερ που κάνει βρωμοδουλειές για λογαριασμό του Μπεν και κατ' επέκταση των “καλών” πελατών του.

Για να μην πολυλογούμε, ολ' αυτά μπλέκονται σε μια επίπεδη, άνευρη αφήγηση χωρίς καμία λογική σειρά ή κάποιον στόχο άλλον, απ' το να μπλεχτεί το κουβάρι μόνο του και να ξετυλιχτεί μόνο του, πάλι, στην τελευταία πράξη. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα όταν οι δύο γερόλυκοι, γερασμένοι και εμφανώς παραιτημένοι, ξεστομίζουν διάφορες κενολογίες για τον κόσμο, την ηθική και την αλήθεια την ώρα που ο Τζος Ντουχάμελ ελάχιστα πείθει στον κοινότυπο ρόλο του αδικημένου που, ενώ είναι φυγάς και φλώρος, φορά έναν μαύρο σκούφο και λύνει όλη την υπόθεση σε χρόνο μηδέν, κερδίζοντας πίσω ζωή και σύζυγο.

Το “Misconduct” είναι μια κακή ταινία, μια τυπική κυριακάτικη βιντεοκασέτα από τα μακρινά νάιντιζ που σε κάνει ν' απορείς για την σημερινή κατάσταση του εμπορικού σινεμά, αλλά και την οικονομική κατάσταση των Πατσίνο και Χόπκινς.

Βγαίνουν ακόμη:
Το δράμα του Τζιουζέπε Τορνατόρε “The Correspondence”, η γαλλική κωμωδία “Back to Mom's” και το σίκουελ κινουμένων σχεδίων “Ice Age: Collision Course”.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v