ΤΕΧΝΕΣΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δωρεάν προβολές ισπανικών ταινιών στο Ινστιτούτο Θερβάντες

Το Ινστιτούτο Θερβάντες παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στον ισπανικό κινηματογράφο και προσκαλεί το αθηναϊκό κοινό να τον γνωρίσει μέσα από πέντε δωρεάν προβολές.

Δωρεάν προβολές ισπανικών ταινιών στο Ινστιτούτο Θερβάντες

Πέντε δωρεάν προβολές οργανώνει το Ινστιτούτο Θερβάντες αυτό το Νοέμβριο στην καρδιά της πόλης, στο πλαίσιο ενός αφιερώματος στον σύγχρονο ισπανικό κινηματογράφο, με στόχο να τον συστήσει στο αθηναϊκό κοινό.

Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι εξής:

Η ζωή είναι ωραία με τα μάτια κλειστά (2/11 στις 19.30)
Ισπανία 1966, ένας καθηγητής Αγγλικών, ο Αντόνιο, οδηγεί για την Αλμερία με την ελπίδα να συναντήσει τον ήρωα του, τον Τζον Λένον, ο οποίος βρίσκεται εκεί για τα γυρίσματα της ταινίας του How I Won The War. Στην πορεία ο Αντόνιο παίρνει μαζί του δύο φυγάδες, ένα νεαρό αγόρι που προσπαθεί να ξεφύγει από τον δεσποτικό πατέρα του και μία 20χρονη έγκυο κοπέλα, με τους οποίους θα αναπτύξει μια απίστευτη φιλία. Η ταινία κέρδισε 6 βραβεία Goya: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερης Μουσικής, Σεναρίου, Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού.

Στοκχόλμη (9/11 στις 19.30)
«Ένα βράδυ σε μια ντισκοτέκ, βλέπεις μια κοπέλα και την ερωτεύεσαι κεραυνοβόλα. Της το λες αλλά δεν σου δίνει σημασία. Επιμένεις και καταφέρνεις να περάσεις τη νύχτα μαζί της. Την πείθεις και καταλήγετε στο κρεβάτι. Τι συμβαίνει αν την επομένη δεν είναι η κοπέλα που φαινόταν; Ένα βράδυ σε μια ντισκοτέκ, είσαι κουρασμένη κι έρχεται ο τυπικός πέφτουλας που λέει ότι σ’ ερωτεύτηκε. Του λες να φύγει, αλλά επιμένει. Διαπιστώνεις ότι δεν είναι ο τυπικός πέφτουλας, είναι χαριτωμένος, γοητευτικός κι επιπλέον ερωτευμένος. Σ’ αρέσει και αφήνεσαι να περάσεις τη νύχτα μαζί του. Τι συμβαίνει αν την επομένη δεν είναι ο νεαρός που φαινόταν;» Οι απαντήσεις στην ταινία του Rodrigo Sorogoyen που κυκλοφόρησε στους ισπανικούς κινηματογράφους το 2013.

Άνθρωποι στον χώρο (16/11 στις 19.30)
Ένα καλειδοσκοπικό διήγημα που διατρέχει με φαινομενικά τυχαίο τρόπο την κωμωδία, το δράμα, την κοινωνική ιστορία, τον τρόμο και τον σουρεαλισμό με έναν κοινό παρονομαστή: Την απεριόριστη ποιητικότητα της ανθρώπινης φύσης μπροστά στις επιθέσεις του παράξενου και του χαοτικού. Μια φιλόδοξη ταινία, που περιλαμβάνει πάνω από είκοσι σύντομες σκηνές, διαφορετικών θεμάτων και ύφους. Δεν υπάρχει κοινό στοιχείο, αντιθέτως: Η αυθαιρεσία είναι αυτή που δίνει την εντύπωση της ενότητας στην αφήγηση. Σκηνοθετεί ο Juan Cavestany.

Μαύρα Διαμάντια (23/11 στις 19.30)
Ήρθαν στην Ισπανία από την Αφρική σε ηλικία 15 ετών, με την ελπίδα να γίνουν αστέρες του ποδοσφαίρου. Οι παιδικοί φίλοι Αμαντού και Μούσα επιλέγονται στο Μαλί από κυνηγούς ταλέντων, οι οποίοι τους φέρνουν στη Μαδρίτη για να θριαμβεύσουν. Ένα ταξίδι στην Ισπανία, στην Πορτογαλία και στη Βόρεια Ευρώπη, τους φέρνει αντιμέτωπους με τον σκοτεινό κόσμο του βασιλιά των σπορ, μιας επιχείρησης που θα πάψει να τους φέρεται όπως σε παιδιά και θα τους αντιμετωπίσει ως «μαύρα διαμάντια». Κέρδισε το Βραβείο του Κοινού στο Φεστιβάλ της Μάλαγα το 2013. Σκηνοθετεί ο Miguel Alcantud.

Η Πληγή (30/11 στις 19.30)
Η 28χρονη Άννα αισθάνεται χρήσιμη και ικανοποιημένη με τη δουλειά της, όπου βοηθάει άλλους ανθρώπους. Αλλά πέρα από το εργασιακό της ωράριο έχει σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις της με τους άλλους. Είναι κοινωνικά απότομη, ακόμα κι επιθετική, με τους πιο κοντινούς κι αγαπημένους της. Σιγά-σιγά γίνεται όλο και πιο αυτοκαταστροφική, μέχρι που αυτοτραυματίζεται και νιώθει όλο και πιο απομονωμένη. Η Άννα πάσχει από οριακή διαταραχή προσωπικότητας ή συμπεριφορά borderline, αλλά δεν το ξέρει. Η γνωριμία της με την πάθησή της σκηνοθετείται από τον Fernando Franco.

Η είσοδος σε όλες τις προβολές είναι δωρεάν, και τα δελτία εισόδου θα μοιράζονται μισή ώρα πριν από κάθε προβολή, μέχρι να συμπληρωθούν οι θέσεις στην αίθουσα του Ινστιτούτου Θερβάντες (Μητροπόλεως 23). Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Η συμπόνοια είναι η βάση της ηθικής"

Άρθουρ Σοπενχάουερ, Γερμανός φιλόσοφος

  • 1931 - Εγκαινιάζεται στην Αθήνα το Μουσείο Μπενάκη.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2