Ο Εσπινόζα διασκευάζει το αστυνομικό μυθιστόρημα του Τομ Ρομπ Σμιθ για την μεγάλη οθόνη, στήνοντας μια «τίμια» αλλά μέτρια ταινία δράσης με άρωμα σοβιετικού μυστηρίου.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Λουκά Τσουκνίδα
Πέρα από τις μετεφηβικές επαναστατικές ονειρώξεις των “μυθιστορημάτων για νεαρούς ενήλικους” και τις λογοτεχνίζουσες εκδοχές του “μαλακού” πορνό για μεσήλικες, το σινεμά συνεχίζει –ευτυχώς— να αντλεί ιστορίες και από το σύγχρονο αστυνομικό μυθιστόρημα. Το “Child 44” του Ντάνιελ Εσπινόζα, βασισμένο στη λογοτεχνική τριλογία του Τομ Ρομπ Σμιθ που “διασκευάζει ελεύθερα” την υπόθεση του ρώσου σίριαλ-κίλερ Αντρέι Τσικατίλο, είναι, ίσως, μια “τίμια” κινηματογραφική μεταφορά, αλλά δε μοιάζει να δίνει παρά ελάχιστα απ' όσα η ενδιαφέρουσα “σύνθεσή” της υπόσχεται.
Η υπόθεση
Την ώρα που οι σοβιετικές μυστικές υπηρεσίες σαρώνουν ασταμάτητα το πόπολο για αντιδραστικούς πολίτες και μιαρούς πράκτορες της Δύσης, μια σειρά από “ατυχήματα” με θύματα μικρά παιδιά βάζουν στον αστυνόμο Λίο Ντέμιντοφ την ιδέα ότι ίσως πρόκειται για προμελετημένα εγκλήματα. Πριν προλάβει να διερευνήσει την “αιρετική” του άποψη, υποβαθμίζεται σε πολιτοφύλακα και μετατίθεται, μαζί με τη γυναίκα του Ραΐσα, στα βάθη της σοβιετικής ενδοχώρας. Ένα ακόμη “ατύχημα” όμως, ξυπνά μέσα του τον δαιμόνιο ντετέκτιβ και το κυνήγι ξαναρχίζει...