Sin Nombre: Δυνατό δράμα "με όνομα"

Εντωμεταξύ, η νεαρή Σάιρα (Παουλίνα Γκαϊτάν) μαζί με τον αδερφό και τον πατέρα της ξεκινούν απ' την Ονδούρα για το Βόρειο Μεξικό με τελικό προορισμό το Νιου Τζέρσεϊ, όπου τους περιμένει μια καινούργια ζωή. Το ταξίδι στην οροφή ή στα κοντέινερ του τρένου περιλαμβάνει και μια στάση στο χωριό του Γουίλι. Εκείνος, όντας υπό επιτήρηση, ακολουθεί τον Λιλ Μάγκο και τον Σμάιλι στο τρένο με σκοπό να ληστέψουν τους φοβισμένους λαθρομετανάστες. Όταν ο αρχηγός επιχειρεί να βιάσει τη Σάιρα, όμως, ο Γουίλι τον σκοτώνει και στέλνει τον Σμάιλι πίσω στη συμμορία. Τότε, αρχίζει η περιπέτειά του, δίπλα σ' εκείνη της Σάιρα και της οικογένειάς της...
Η ταινία
Μέσα απ' αυτές τις συγκρούσεις και την παράλληλη πορεία των τριών λαθρομεταναστών, ο Φουκουνάγκα χτίζει με παλιομοδότικο, μα αλάνθαστο τρόπο, την κλιμάκωση της ιστορίας του, μας φέρνει κοντά στους χαρακτήρες, το δράμα και την αγωνία τους. Σκηνοθετεί με άψογο ρυθμό και χωρίς περιττές επιδείξεις, δίνοντας χώρο στα δύο νέα παιδιά που πρωταγωνιστούν να λάμψουν μαζί του. Ο Έντγκαρ Φλόρες δίνει μια ερμηνεία, αναμενόμενη ίσως για έναν τέτοιο χαρακτήρα, αλλά δυνατή κι αξιομνημόνευτη. Μοιάζει ψύχραιμος, αλλά γνωριζει, απλώς, ότι απ' τη μέρα που στρατολογήθηκε Μαρένιο σφράγισε τη μοίρα του για πάντα. Δίπλα του η υπέροχη Παουλίνα Γκαϊτάν, δυναμική και αφελής μαζί, ψάχνει σιγουριά στο νεαρό ήρωά της, μακριά απ' τον πατέρα της που την άφησε ήδη μια φορά μόνη όταν πρωτόφυγε για τις ΗΠΑ. Η μόνη διαφορά στις ιστορίες των δύο ειναι ότι ο Γουίλι γνωρίζει πώς θα τελειώσει η δική του ενώ η Σάιρα όχι.
Το θρίλερ του Κάρι Φουκουνάγκα είναι ένα υπέροχο δείγμα καλογραμμένου σεναρίου και σφιχτής σκηνοθεσίας που δένει το προσωπικό με το συλλογικό δράμα της υπόθεσης λαθρομετανάστευση, κρατώντας το ενδιαφέρον αμείωτο απ' την αρχή μέχρι το τέλος.
Βγαίνουν ακόμη:
- Το κακογραμμένο και υπερφορτωμένο, σα βίντεο γκέιμ, “Prince of Persia”, η γαλλική ταινία τρόμου “La Horde” και σε επανέκδοση το “Delicatessen (1991)” των Ζαν-Πιερ Ζενέ και Μαρκ Καρό και τα “The Blood of a Poet (1930)”, “The Testament of Orpheus (1960)” του Ζαν Κοκτώ.