ΤΕΧΝΕΣΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Reflectionship: Δύο εικαστικοί παίζουν… με τα είδωλα

Οι εικαστικοί Λαμπρινή Μποβιάτσου και Έλενα Παπαδημητρίου παρουσιάζουν μια κοινή έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση με θέμα την σχέση μας με τις αντανακλάσεις.

Reflectionship: Δύο εικαστικοί παίζουν… με τα είδωλα

του Γιάννη Ασδραχά

Η Λαμπρινή Μποβιάτσου και η Έλενα Παπαδημητρίου αποδίδουν με τα εικαστικά τους εργαλεία τις πολυεπίπεδες ερμηνείες της αντανάκλασης, από τις παραμορφωτικές σε κοίλες επιφάνειες και σε ονειρικές συνθήκες με ρεαλιστική απόδοση. Και το αποτέλεσμα της τέχνης τους; Παρουσιάζεται στη γκαλερί της Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης με τίτλο «Reflectionship».

Ο ισόγειος διαμορφωμένος ειδικά για την έκθεση χώρος συμβάλει στο να μεταφέρει στον θεατή τα κατάλληλα ερεθίσματα που θα διεγείρουν τις προσλαμβάνουσές του.

Η κοινή συνισταμένη των δύο καλλιτέχνιδων είναι η θηλυκή φιγούρα και ο αντικατοπτρισμός του περιβάλλοντός της. Οι δύο καλλιτέχνιδες γνωρίστηκαν με αφορμή την έκθεση και κατά τη διαδικασία υλοποίησης της, ανακάλυψαν η μία την άλλη υλοποιώντας έργα κοινής επιρροής. Κατάφερε όμως η κάθε δημιουργός να διατηρήσει τη διαφορετική της οπτική γωνία, συνθέτοντας εντέλει ένα ενδιαφέρον εικαστικό αποτέλεσμα διάδρασης με τον θεατή.

Την έκθεση επιμελείται η Λουΐζα Καραπιδάκη η οποία και σημειώνει πως «κοινός παρονομαστής στο έργο των δύο εικαστικών είναι η σχέση του εγώ (της ζωγραφισμένης φιγούρας) με το περιβάλλον (αντανάκλαση) και άλλες συναφείς εννοιολογικές παραπομπές γύρω από το είδωλο και τις αντανακλάσεις του». Όσο για τις αισθητικές αντιπαραθέσεις των δύο εικαστικών, υπογραμμίζει ότι «προσκαλούν σε μια συναρπαστική περιήγηση: από το μικρό στο μεγάλο, από το γυμνό της σάρκας στο ενδεδυμένο, από το ρευστό στη λεπτομέρεια, από το βουβό στο λαλίστατο».

Ειδικότερα η Λαμπρινή Μποβιάτσου χρησιμοποίησε ως καμβά για τις φιγούρες της χρηστικά αντικείμενα όπως την εσωτερική επιφάνεια κουταλιών, ανοξείδωτα σκεύη αλλά και ξεπερασμένες τεχνολογικά οικιακές συσκευές. Τα πρόσωπα που αντανακλούνται στις επιφάνειες είναι παραμορφωμένα με τον ίδιο τρόπο που θα τα αντικατοπτριζόντουσαν στις κυρτές επιφάνειες. Όπως υπογραμμίζει σχετικά η επιμελήτρια «η φιγούρα και το περιβάλλον παραμορφώνεται έντονα. Οι καθρέπτες συχνά τσαλακώνονται δίνοντας μια διαστρεβλωμένη οπτική, τόσο της ίδιας της ζωγραφισμένης γυμνής ανθρώπινης φιγούρας, όσο και του περιβάλλοντος, με τον ίδιο τον θεατή να διαδραματίζει έναν σημαίνοντα διαδραστικό ρόλο».

Η Έλενα Παπαδημητρίου χρησιμοποιεί ως υλικό ανοξείδωτους καθρέπτες και στην επιφάνεια τους αντανακλά ρεαλιστικές σε απόδοση γυναικείες φιγούρες μετεωρισμένες σε ένα περιβάλλον που καθορίζει η ονειρική διάθεση. Στα έργα της, το ηχητικό τοπίο έχει επιμεληθεί ο Αντώνης Π. Όπως σημειώνει η επιμελήτρια για το έργο της εικαστικού «οι γυναίκες της Έλενας Παπαδημητρίου, αν και φιλοτεχνημένες ρεαλιστικά, μετατρέπονται μέσα στην απόλυτη μοναξιά του μη-υπαρκτού χώρου σε εξωπραγματικές υπάρξεις. Τα πρόσωπα καθηλωμένα μέσα στον δικό τους νοητό κόσμο κουβαλούν πόνους, ηδονές, αγωνίες, επιθυμίες, μνήμες χωρίς να εξωτερικεύουν καμία συναισθηματική φόρτιση».

Την έκθεση ζωγραφικής Reflectionship πλαισιώνει πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανοιχτή συζήτηση, ξενάγηση και προβολή. Ξεναγήσεις το Σάββατο 23 Μαΐου και το Σάββατο 13 Ιουνίου. Ώρα: 12,30 μ.μ. Την έκθεση συνδιοργανώνουν η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American College (HAEC) σε συνεργασία με το Hellenic American University (Manchester, NH, USA)

Την Τρίτη 9 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί προβολή video της θεατρικής παράστασης «Πήρε τη ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη. Στην προβολή θα παρευρεθούν και θα συνομιλήσουν με το κοινό ο συγγραφέας και ηθοποιοί της παράστασης. Είσοδος ελεύθερη (ώρα 19:30).

ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

Περισσότερα για την έκθεση εδώ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Το σεξ χωρίς έρωτα δεν είναι πάντα γελοίο. Αλλά είναι πολύ πιο γελοίος ο έρωτας χωρίς σεξ."

Βολίνσκι, Γάλλος σκιτσογράφος

  • 48 π.Χ. - Ο Ιούλιος Καίσαρας νικά τον Πομπήιο στην μάχη των Φαρσάλων.
    378 - Μάχη της Αδριανούπολης: Ο Ρωμαϊκός στρατός υπό τον Αυτοκράτορα Ουάλη ηττάται από τους Βισιγότθους. Ο Ουάλης σκοτώνεται μαζί με τα 2/3 του στρατού του.
    1945 - Η δεύτερη ατομική βόμβα πέφτει στο Ναγκασάκι

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v