Η Εθνική Πινακοθήκη τιμά τον Γιάννη Μόραλη
Με μία πλούσια αναδρομική έκθεση των αντιπροσωπευτικότερων έργων της πολύχρονης πορείας του, η Εθνική Πινακοθήκη τιμά τον Γιάννη Μόραλη όχι μόνο ως σπουδαίο εικαστικό αλλά και ως δάσκαλο-εμπνευστή.

Πρόκειται για έργα που «είχε μελετήσει για να τα δώσει. Τον αντιπροσώπευαν για να μείνει στην ιστορία της τέχνης, που καλώς ή κακώς εδώ γράφονται», όπως είπε στην χθεσινή παρουσίαση της έκθεσης η Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα. Μία έκθεση που προέκυψε ως μία υποχρέωσή της πινακοθήκης στο να τιμήσει τον μεγάλο καλλιτέχνη με μια σημαίνουσα παρουσίαση του συνόλου της δωρεάς του. Τα ζωγραφικά έργα, σχέδια και χαρακτικά που περιέχει η έκθεση συνθέτουν την καλλιτεχνική παραγωγή του Γιάννη Μόραλη που στο σύνολό της αποτελεί μία επαναφήγηση της καλλιτεχνικής του διαδρομής. «Το σώμα των έργων που συγκροτεί τη δωρεά του προς την Εθνική Πινακοθήκη, εκπροσωπεί την αυθεντικότερη, ας μου επιτραπεί να πω, εκδοχή του ζωγράφου» σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης Άννυ Μάλαμα. Και συνεχίζει λέγοντας ότι ο «Μόραλης προτείνει τον Μόραλη που το κοινό θα ήθελε να γνωρίσει και να θυμάται».
Στην έκθεση, η δωρεά του καλλιτέχνη «διανθίζεται» με έργα από την τελευταία του περίοδο, τα οποία προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές. Καμπύλες και γωνίες συνθέτουν ένα κορίτσι που δένει το σανδάλι του στο ομώνυμο έργο του 1973 που ανοίγει χρονικά αυτή την ενότητα. Με την ίδια τεχνοτροπία μία θηλυκή παρουσία με το ένα χέρι στο μέτωπο και το άλλο στη θέση της καρδίας συνθέτει την «Περίσκεψη», το τελευταίο έργο του καλλιτέχνη του 2007.
Αποτυπώσεις περιοχών και δρόμων της Αθήνας πάνω σε χαρτί είναι τα αρχαιότερα έργα του καλλιτέχνη. Λάδια από την εποχή που έζησε στη Ρώμη και το Παρίσι. Όπως τα πορτραίτα φίλων και συναδέλφων, όπως του γλύπτη Γιάννη Παππά και του ζωγράφου Θεοδόσιου Χριστοδούλου. Και το γυμνό γυναικείο σώμα με τα κοσμήματά του δίπλα του, με χρονολογία 1939. 




