Φάουστ: Ο Πέτερ Στάιν σκηνοθετεί... τον εαυτό του

Τη ”Φαντασία” για ηθοποιό και πιάνο από το δημοφιλές ”Φάουστ” του Γκαίτε παρουσιάζει, από τις 22 έως τις 26 Μαΐου, στη σκηνή του Θεάτρου Ιλίσια - Ντενίση ο δημοφιλής σκηνοθέτης Πέτερ Στάιν, αυτή τη φορά σε διπλό ρόλο: αυτόν του ηθοποιού και σκηνοθέτη. Ο Γερμανός καλλιτέχνης που μας κατέπληξε πέρυσι με τη Μήδεια στην Επίδαυρο, ξεδιπλώνει για πρώτη φορά το υποκριτικό του ταλέντο επάνω στη σκηνή.

Περισσότερος Μπρεχτ στο θέατρο Σφενδόνη

Ο ”καλός άνθρωπος του Σετσουάν” είναι ένα ακόμη έργο του Μπρεχτ που ζητά την προσοχή του αθηναϊκού κοινού στο φινάλε της θεατρικής σεζόν. Ο Άγγελος Μέντης, δημιουργεί μια καλοστημένη παράσταση με πρωτοποριακά σκηνικά που περιλαμβάνουν ακόμα και την ανασκαφή (!) του θεάτρου. Ατμοσφαιρική η μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα.

Καβαφικές ”Φωνές” στον 21ο αιώνα

Την παράσταση ”Φωνές”, βασισμένη αποκλειστικά σε κείμενα του Κ.Π. Καβάφη παρουσιάζει από τις 3 μέχρι τις 14 Μαΐου η Εταιρεία Πολιτισμού ”Σύνθεση” στο Θέατρο Αθηνών, με στόχο να αφηγηθεί τα σημαντικά θέματα και σταθμούς της ζωής και της αισθητικής του μεγάλου ποιητή, μέσα από τα γραπτά του ιδίου, χωρίς ανακρίβειες και αυθαιρεσίες.

Το Φεστιβάλ Αθηνών... προ των πυλών

Το Φεστιβάλ Αθηνών ”ζεσταίνει τις μηχανές του” και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τους απανταχού φιλότεχνους. Με νέα (μικρότερη) διάρκεια, περισσότερες εκδηλώσεις, καινούργιους χώρους, αλλά και τη φρεσκάδα του νέου προέδρου ο ”ώριμος” αυτός θεσμός μοιάζει να αναγεννάται. Μάθετε τα νέα ”σπίτια” του Φεστιβάλ και δείτε το πλήρες πρόγραμμα για κάθε ένα από αυτά.

Θεατρική σάτιρα του ρατσισμού από το Εθνικό

Μια σάτιρα κατά της ξενοφοβίας και του ρατσισμού φιλοξενεί η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. ”Το βλέμμα του μελαμψού άνδρα” του Ιγνάθιο δελ Μοράλ σκηνοθετήθηκε εξαιρετικά από τον Στάθη Λιβαθηνό, ενώ αξίζουν αναφοράς η μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και οι ερμηνείες των Στάθη Γράψα Αντίνοου Αλμπάνη και του (ερασιτέχνη) Μιχάλη Αλαφογιάν.

”Φθινοπωρινή σονάτα” επί σκηνής στο θέατρο Άλμα

Μεταφορά της ”Φθινοπωρινής σονάτας” του Μπέργκμαν επιχειρεί επιτυχημένα η Βαρβάρα Μαυρομάτη. Έχοντας στη διάθεσή της δύο εξαίσιες ηθοποιούς- μουσικά όργανα, την Μάγια Λυμπεροπούλου και την Όλια λαζαρίδου, κατάφερε να αποκαλύψει τη μουσική του κειμένου, βρήκε τις ανάσες, τις εντάσεις, τις παύσεις και έκανε τη ”Φθινοπωρινή σονάτα” να ηχήσει μελωδικά στη θεατρική σκηνή του ”Άλμα”.

Ενας αλλιώτικος Ταρτούφος από το Εθνικό

Ενας αλλιώτικος ”Ταρτούφος” σε μετάφραση που πραγματοποιήθηκε και εκδόθηκε στη Βιέννη το 1815 καθ’ υπόδειξιν του Αδαμάντιου Κοραή ανεβαίνει στην πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Τολμηρό εγχείρημα η μεγάλη διάρκεια της παράστασης, ενώ η έμμετρη αρχαΐζουσα γλώσσα του κειμένου δυσκολεύει τους ηθοποιούς.

Θεατρική ”μπαλάντα” στη μνήμη και την αλήθεια

Δέκα σκληρές και ταυτόχρονα τρυφερές ”εικόνες” συνθέτουν ”Το Γάλα”, το νέο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη που ανεβαίνει από τη Νέα Σκηνή του Εθνικού στο θέατρο ”Χώρα”. Η πραγματικά αξιόλογη αυτή παράσταση σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη επιδέξια θίγει το θέμα της ματανάστευσης και εντοπίζει την ύπαρξη ενός ”τέταρτου κόσμου”.

Karmen με happy end από τον Goran Bregovic

Η θεατρική όπερα του Goran Bregovic ”Karmen with a Happy End”, εμπνευσμένη από τη δημοφιλή όπερα Carmen του Bizet, αλλά με σημαντικές πολιτισμικές παρεμβάσεις από το διάσημο Σέρβο δημιουργό, έρχεται στην Αθήνα για μία και μοναδική παράσταση, στις 5 Απριλίου στον Κεραμεικό.

Ο Τζίμης Πανούσης...βλέπει το Χάρο με τα μάτια σας

Το καυστικό χιούμορ του Τζίμη Πανούση είναι γνωστό και αναγνωρίσιμο. Στη φετινή παράσταση Vasileros Bromas ο Έλληνας αντι-σταρ εμφανίζεται ανανεωμένος και με διάθεση για ακόμη περισσότερο χαβαλέ. Το in2life βρέθηκε στο Luna Dark και σας μεταφέρει τι είδε και (κυρίως) τι άκουσε.

v