Μπήκαν οι κάμερες τεχνητής νοημοσύνης στους δρόμους – 1000 παραβάσεις στη Συγγρού

Σχεδόν 2,5 χιλιάδες παραβάσεις σε 96 ώρες κατέγραψαν οι AI κάμερες που λειτουργούν πιλοτικά στους δρόμους.

Μπήκαν οι κάμερες τεχνητής νοημοσύνης στους δρόμους – 1000 παραβάσεις στη Συγγρού

Ανησυχητικά είναι τα πρώτα στοιχεία από την πιλοτική λειτουργία των καμερών τεχνητής νοημοσύνης στην Αττική, επιβεβαιώνοντας το μέγεθος του προβλήματος στους ελληνικούς δρόμους.

Από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, η κάμερα στη Λεωφόρο Συγγρού κατέγραψε περισσότερες από 1.000 παραβάσεις χρήσης κινητού τηλεφώνου και μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, ενώ περίπου 800 οδηγοί εντοπίστηκαν να κινούνται με υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε τμήμα με ανώτατο όριο τα 90 km/h.

Σημαντικός αριθμός παραβάσεων καταγράφηκε επίσης σε κόμβους της Λεωφόρου Μεσογείων, της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και της Κηφισίας.

Η πιλοτική εγκατάσταση ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας, κατόπιν υπόδειξης της Ελληνική Αστυνομία. Πρόκειται για τις πρώτες κάμερες AI που τοποθετούνται στους δρόμους της Αττικής και εντάσσονται στο πρόγραμμα του Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη διασύνδεσή τους με το σύστημα της Τροχαίας.

Τα σημεία όπου λειτουργεί πιλοτικά το σύστημα περιλαμβάνουν το κέντρο της Αθήνας (Πανεπιστημίου – Βασ. Σοφίας), τη Λ. Μεσογείων στην Αγία Παρασκευή, τη Λ. Συγγρού στην Καλλιθέα, τη Λ. Ποσειδώνος σε Βάρη–Βούλα–Βουλιαγμένη και Άλιμο, καθώς και κομβικά σημεία σε Ραφήνα και Φιλοθέη–Ψυχικό.

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε ότι πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή με κοινωνικό πρόσημο, στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης του Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως υπογράμμισε, οι κάμερες είναι εμφανείς, λειτουργούν με σαφείς κανόνες και στοχεύουν πρωτίστως στην πρόληψη και στην αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς, όχι στη λογική της τιμωρίας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το συνολικό δίκτυο θα φτάσει τις 2.500 κάμερες, εκ των οποίων 2.000 σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας και 500 σε λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Στόχος είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η ενίσχυση της διαφάνειας και η καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους δρόμους της Αττικής.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v