Flixbus: Τι είναι και πού σε πάει η Ryanair των λεωφορείων
Επειδή πολλά ακούγονται και λίγα ισχύουν για το ότι «η Ryanair των λεωφορείων ήρθε επιτέλους στην Ελλάδα» πάμε να δούμε τι είναι και πού σε πάει από Αθήνα η Flixbus.

Επειδή πολλά ακούγονται και λίγα ισχύουν για το ότι «η Ryanair των λεωφορείων ήρθε επιτέλους στην Ελλάδα» πάμε να δούμε τι είναι και πού σε πάει από Αθήνα η Flixbus.
Αν είσαι λίγο σαν κι εμάς, σε διαρκή αναζήτηση ταξιδιών που να τα σηκώνει η τσέπη σου, πιθανότατα ο αλγόριθμος των social media σου έχει πετάξει τις σχετικές διαφημίσεις που λένε ότι η Flixbus, η λεγόμενη Ryanair των λεωφορείων, ήρθε επιτέλους στην Ελλάδα και υπόσχεται φτηνά οδικά ταξίδια στα Βαλκάνια. Αν και τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, έναν λόγο να χαρείς όντως τον έχεις, κι αυτός είναι βασικά ότι μπορείς να πεταχτείς από την Αθήνα στη Σόφια ή στο Βουκουρέστι, χωρίς να μπλέκεις με αεροπλάνα και αεροδρόμια, πληρώνοντας 50€ το πήγαινε-έλα. Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή.
Γερμανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2011 και ειδικεύεται στα πάμφθηνα οδικά ταξίδια από χώρα σε χώρα της Ευρώπης –εξ ου και Ryanair των λεωφορείων. Δεν έχει δικά της λεωφορεία, και δεν προσλαμβάνει οδηγούς: Παρέχει τις υπηρεσίες της σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την εκτέλεση των δρομολογίων, κι εκείνη αναλαμβάνει σχεδιασμό δικτύου, μάρκετινγκ και διαφήμιση, τιμές, διαχείριση ποιότητας και εξυπηρέτηση πελατών. Κρατάει το 25-30% της τιμής του εισιτηρίου, αφήνοντας το υπόλοιπο στους συνεργάτες της.
Όπως μπορεί να σου επιβεβαιώσει κάθε Σαλονικιός που τιμάει τα βαλκανικά ταξίδια του, η Flixbus έχει παρουσία στην Ελλάδα εδώ και δύο χρόνια, συνδέοντας την Θεσσαλονίκη με τη Σόφια από το 2023. Δεν ήρθε τώρα στην Ελλάδα, τώρα ήρθε στην Αθήνα, την οποία επίσης ξεκίνησε να συνδέει με τη Σόφια, και με το Βουκουρέστι. Αν θέλουμε να είμαστε σχολαστικοί, η άλλη αλλαγή που έγινε είναι ότι τα δρομολόγια Σόφια-Θεσσαλονίκη είναι πλέον δύο την ημέρα, αντί για ένα που ήταν μέχρι τώρα.
Ας πούμε ότι μπορείς με 26€ να κάνεις το 12ωρο ταξίδι από το Συγγρού-Φιξ (έχει διάφορες στάσεις στην Αθήνα, μεταξύ άλλων αυτή και η Πλατεία Καραϊσκάκη) στο κέντρο της Σόφιας, το ερχόμενο Σάββατο, 16 Αυγούστου. Οι τιμές ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση, ωστόσο εδώ δεν ισχύει η λογική των low cost αεροπορικών «όσο πιο νωρίς τα κλείσεις, τόσο πιο φτηνά θα βρεις». Ας πούμε, το ίδιο εισιτήριο για τα τέλη Σεπτεμβρίου το βρήκαμε στα 55€ (one way πάντα) και για τον Δεκέμβριο το ίδιο.
Το Βουκουρέστι συνδέεται επίσης απευθείας με την Αθήνα, σε ένα επικό ταξίδι σχεδόν 20 ωρών: Για το Σάββατο 16/8, βρήκαμε το εισιτήριο στα 80€ one way, για την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου στα 45€.
Από την Θεσσαλονίκη, πάλι, οι τιμές για Σόφια είναι σουρεαλιστικά φτηνές: Στα 10€ για το 5ωρο ταξίδι που ξεκινά από τον σταθμό των τραίνων αυτό το Σάββατο 16/8, στα 12€ τέλη Σεπτεμβρίου, στα 7€ αν κλείσεις από τώρα για τον ερχόμενο Ιανουάριο. Για το Βουκουρέστι, ένα εισιτήριο την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου κοστίζει 27€ αν το κλείσεις από τώρα, κι ακόμα λιγότερα, 19€, αν το κλείσεις τώρα για τον ερχόμενο Νοέμβριο. Το ταξίδι Θεσσαλονίκη-Βουκουρέστι διαρκεί 12,5 ώρες.
Προς ώρας ναι, αυτά είναι τα μόνα απευθείας δρομολόγια. Μπορείς βέβαια να κλείσεις από το site της και ανταποκρίσεις, ας πούμε να ξεκινήσεις από την Αθήνα και να φτάσεις Βερολίνο, αλλάζοντας τρεις φορές λεωφορείο (μία στη Σόφια, μία στο Ζάγκρεμπ και μία στη Βιέννη) αλλά αυτό μάλλον σε ενδιαφέρει αν έχεις χάσει κάποιο στοίχημα ή είσαι άνθρωπος που φοβάται τα αεροπλάνα: Το ταξίδι διαρκεί συνολικά 51 ώρες, και το φθηνότερο εισιτήριο είναι στα 113€ one way. Γενικώς παίξε λίγο με συνδυασμούς πόλεων στο site, αν δεν βαριέσαι τα πολύωρα ταξίδια με λεωφορείο μπορεί να ανακαλύψεις μικρά διαμαντάκια και εναλλακτικές που σε ενδιαφέρουν.
Σύμφωνα με κόσμο που τα έχει χρησιμοποιήσει σε διάφορα ταξίδια ανά την Ευρώπη, είναι πεντακάθαρα, σούπερ βολικά, διαθέτουν καλό δωρεάν wifi (γιατί δεν περνάνε αλλιώς τα 12ωρα στο λεωφορείο), πρίζες και τουαλέτες, και καθίσματα που ξαπλώνουν αρκετά περισσότερο από εκείνα του αεροπλάνου.
Η Wikipedia αναφέρει ότι στο ιστορικό της εταιρείας έχουν καταγραφεί πέντε ατυχήματα το 2019, τέσσερα στην Ευρώπη και ένα στις ΗΠΑ.