Φεστιβάλ Αθηνών: Όσα θα δούμε αυτή την εβδομάδα (26 Ιουνίου- 2 Ιουλίου)
Αir, Kiwanuka και Max Richter στο Ηρώδειο ή Αντιγόνη στην Επίδαυρο; Ιππόλυτος ή Σαρμάντζα στην Πειραιώς 260; Από όλα έχει ο μπαξές του Φεστιβάλ Αθηνών κι αυτή την εβδομάδα.

Αir, Kiwanuka και Max Richter στο Ηρώδειο ή Αντιγόνη στην Επίδαυρο; Ιππόλυτος ή Σαρμάντζα στην Πειραιώς 260; Από όλα έχει ο μπαξές του Φεστιβάλ Αθηνών κι αυτή την εβδομάδα.
Κάθε εβδομάδα του Φεστιβάλ Αθηνών μοιάζει με ένα μικρό σύμπαν γεμάτο εικόνες, ήχους, μουσικές και πολυαναμενόμενες θεατρικές παραστάσεις. Από τη σκηνή της Πειραιώς 260 μέχρι τις όχθες του Κηφισού, και από εκεί στο Ηρώδειο και το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, η περίοδος 26 Ιουνίου με 2 Ιουλίου φέρνει μαζί της πολυαναμενόμενες επαναλήψεις, τολμηρές σκηνοθετικές προσεγγίσεις και σύγχρονες χορευτικές δημιουργίες που υπόσχονται δυνατές καλλιτεχνικές συγκινήσεις.
O Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης) είναι μια εμβυθιστική θεατρική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου η οποία θα παίζεται στο Πειραιώς 260 από τις 26 έως και τις 29 Ιουνίου. Η παράσταση αναπτύχθηκε ως πιλοτική αξιολόγηση του ερευνητικού του έργου Horizon Europe VOXReality «Voice-driven interaction in XR spaces», με την υποστήριξη της Maggioli Group, με στόχο την μελέτη της απόδοσης της τεχνολογίας, της αλληλεπίδρασης του κοινού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) και της προσβασιμότητας μέσω πολυγλωσσικού υποτιτλισμού. Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο https://voxreality.eu/
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Ο σκηνικός μονόλογος ΣΑΡΜΑΝΤΖΑ, σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου κι ερμηνεία Γιάννη Τσορτέκη θα παίζεται εδώ στις 26 και 27 Ιουνίου με αφετηρία διηγήματα και από τις δύο συλλογές, διαδραματίζεται σε έναν τελετουργικό χώρο, όπου το σώμα και η ύλη γίνονται φορείς μνήμης.
Η σκηνοθεσία της Έλενας Μαυρίδου –τοποθετημένη σε ένα αφαιρετικό τοπίο αποσύνθεσης, χωματερής αλλά και τόπου λήθης, «απόρριψης» σαρκίων –ακολουθεί μια πορεία κορύφωσης. Παράλληλα, το μουσικό οργανικό πλαίσιο του Γιώργου Μαυρίδη, συνοδεύει με αρχέτυπα ακούσματα της απώλειας μέσα στο απόκοσμο σκηνικό τόπο φθαρτότητας του Πάρι Μέξη. Ο Γιάννης Τσορτέκης ενδύεται τα πάθη του ήρωα και επιχειρεί μια διαδρομή μνήμης και αποκατάστασης, εξαγνισμού.
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Από τις 26 έως και τις 29 Ιουνίου ο Σίμος Κακαλάς παρουσιάζει τα Κακά σκηνικά του Γιάννη Αποσκίτη, μια εφιαλτική ανασκόπηση της ελληνικής κωμωδίας. Οι δημιουργοί της παράστασης φαντασιώνονται μια «ζώνη του λυκόφωτος» που συγκεντρώνει όλα τα όμορφα – και τρομακτικά – πράγματα που συναντάμε στην ελληνική κωμωδία από την εποχή του θεάτρου σκιών ως τις μέρες μας.
Από τις «νούτικες» κωμωδίες, ολιγόλεπτες αυτοσχεδιαστικές φάρσες έως τη σύγχρονη ελληνική τηλεόραση, ο Σίμος Κακάλας και η Σοφία Πάσχου, με απόλυτα ανατρεπτική διάθεση, επανεξετάζουν το υλικό της μεσοπολεμικής και μεταπολεμικής κωμωδίας με σκοπό να το «βγάλουν από τον τάφο του».
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Μετά από τρεις επιτυχημένες χρονιές, τα Live στην Πλατεία, το αγαπημένο μουσικό φεστιβάλ που έγινε σημείο συνάντησης για όλους τους μουσικόφιλους της πόλης, επιστρέφουν δυναμικά. Τα live θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος της Πειραιώς 260, μετά τις παραστάσεις, με ελεύθερη είσοδο και κάπως έτσι στις 26 και 27 Ιουνίου θα δούμε τους Los Tre, ένα funk σχήμα το οποίο εξελίχθηκε και πήρε άλλη μορφή με την πάροδο του χρόνου! Τώρα έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν πολύ χαρακτηριστικό ήχο, βαθιά επηρεασμένο από τις παραδόσεις της δυτικοαφρικανικής μουσικής και της Μέσης Ανατολής σε συνδυασμό με την αυτοσχεδιαστική ελευθερία της τζαζ καθώς και την τρέλα της ψυχεδέλειας των 70s.
Οι λάτρεις του χορού επιβάλλεται να παρακολουθήσουν την παράσταση Κάπως, αλλιώς, καθόλου, μαζί της Παναγιώτας Καλλιμάνη η οποία θα διεξαχθεί στις 27, 28 και 29 Ιουνίου.
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Αντίστοιχα η χορευτική περφόρμανς της Αμερικανίδας χορεύτριας και χορογράφου Φέι Ντρίσκολ με τίτλο Διάβρωση (από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου). Το έργο της Ντρίσκολ, σύμφωνα με τους New York Times, «δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που έχουμε δει». Κατά την Ντρίσκολ, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση θεάματος και κοινού και στη ζωντανή συνύπαρξη περφόρμερ και θεατών, ο ήχος παίζει κυρίαρχο ρόλο στο έργο. Είναι μια χορογραφία σχολαστικά επεξεργασμένη ως κατασκευή, ιδιαίτερα λεπτομερής με πολλές διαστρωματώσεις, σαν ζωντανό γλυπτό που παίζει με τις πυκνότητες και διαμορφώνεται ως κινούμενος πίνακας.
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ulrich Rasche είναι η παράσταση η οποία θα ανοίξει το πρόγραμμα των Επιδαυρίων το τελευταίο Παρασκευοσαββατοκύριακο του Ιουνίου (27 έως 29 Ιουνίου) και αναμένεται να αφήσει έντονο αποτύπωμα στο επετειακό έτος 2025.
Φέτος το Φεστιβάλ καλεί εκ νέου τον Ούλριχ Ράσε, που γνωρίσαμε το 2022 με τον συγκλονιστικό Αγαμέμνονα του Αισχύλου σε συμπαραγωγή με το Residenztheater του Μονάχου, να σκηνοθετήσει αυτή τη φορά την Αντιγόνη του Σοφοκλή μ’ ένα λαμπερό καστ Ελλήνων ηθοποιών, σε μια παράσταση που θα δοθεί αποκλειστικά στην Επίδαυρο για τρεις ημέρες.
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Αυτή την εβδομάδα στο Ηρώδειο θα φιλοξενηθούν δύο από τις πλέον αναμενόμενες συναυλίες του φετινού καλοκαιριού. Εν αρχή την Κυριακή 29 Ιουνίου οι Αir θα δώσουν μια μοναδική συναυλία παίζοντας ολόκληρο το εμβληματικό τους album, Moon Safari. Από τα δημοφιλέστερα συγκροτήματα της ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής μουσικής, οι Air ιδρύθηκαν το 1995 και κυκλοφόρησαν το άλμπουμ Moon Safari το 1998 το οποίο περιλαμβάνει την επιτυχία «Sexy Boy», καθώς και τα «Kelly Watch the Stars», «All I Need» και «Remember». Έκτοτε κυκλοφόρησαν πολλά άλλα άλμπουμ, όπως τα 10 000 Hz Legend και Love 2, αλλά το Moon Safari παραμένει η αδιαμφισβήτητη επιτυχία τους, με πωλήσεις 2 εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως.
Εισιτήρια και πληροφορίες εδώ
Τέλος την Τρίτη 1 Ιουλίου ο Max Richter επιστρέφει στο Ηρώδειο μετά τη θριαμβευτική εμφάνισή του το 2022. Πολυσύνθετη καλλιτεχνική προσωπικότητα –πιανίστας, συνθέτης, ενορχηστρωτής, παραγωγός–, ο βρετανικής καταγωγής δημιουργός έχει ασκήσει καθοριστική επίδραση στην παγκόσμια μουσική με το πρωτοποριακό του έργο. Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο, συνοδευόμενος από ένα κουιντέτο εγχόρδων και έναν αφηγητή, θα συνδυάσει κομμάτια από το The Blue Notebooks, το άλμπουμ-ορόσημο που κυκλοφόρησε το 2004 (χαρακτηρίστηκε από τον Guardian ως «ένα από τα καλύτερα έργα κλασικής μουσικής του 21ου αιώνα») και από το νέο του άλμπουμ In a Landscape, σε ένα υπέροχο μείγμα ηλεκτρονικών και ακουστικών ήχων.
Eισιτήρια και πληροφορίες εδώ