ΑΠΟΨΕΙΣTELEGOURMETTourism

Οινοτουρισμός: Δεν πρέπει να χαθεί άλλη ευκαιρία!...

Οινοτουρισμός: Δεν πρέπει να χαθεί άλλη ευκαιρία!...

Τις προάλλες συνάντησα δύο φίλους και συνεργάτες, με τους οποίους μας ενώνει (από διαφορετικές σκοπιές τον καθένα) μια κοινή επαγγελματική εμμονή: η ανάπτυξη του οινο-τουρισμού στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη συνάντηση αφορούσε στη Νεμέα, όπου τελευταία γίνονται κάποια βήματα και διαφαίνεται κάποιο φως ελπίδας για το μέλλον. Ειδικά για την οινοτουριστική ανάπτυξη της Νεμέας εγώ "φωνάζω" επί περισσότερο από 7 χρόνια τώρα, για πρώτη φορά όμως αρχίζω να αισθάνομαι αισιόδοξος. Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάτι ανακοινώσιμο να μοιραστώ μαζί μας, ελπίζω όμως ότι θα έχω σύντομα.

Γιατί όμως έχω τέτοια "πρεμούρα" με τον οινοτουρισμό; Επειδή τον απολαμβάνω ο ίδιος και περνάω καλά, θα μου πείτε. Ταξιδεύω, τρώω, πίνω και όλα είναι ωραία. Σωστά. Αλλά (μόνο) εν μέρει. Γιατί η συγκεκριμένη περίπτωση είναι κλασικό παράδειγμα του περίφημου κλισέ "win-win". Γιατί, πράγματι, όλοι κερδίζουν όταν η μία πλευρά περνάει όμορφα και η άλλη έχει έσοδα. Κι αυτό, έρχομαι (για άλλη μια φορά) να σας το (απο)δείξω με νούμερα.

Μέχρι σήμερα, σε παρουσιάσεις, ομιλίες και άρθρα σχετικά με το θέμα, είχα χρησιμοποιήσει πληροφορίες, στατιστικά και μεγέθη από την Τοσκάνη και την Virginia των ΗΠΑ. Τις προάλλες όμως έπεσαν στα χέρια μου κάποια πραγματικά εντυπωσιακά νούμερα που αφορούσαν στην Sonoma, την λιγότερο γνωστή (σε σχέση με τη Napa) wine-country της California, τα οποία δεν μπορώ να μην σας παρουσιάσω. Ακούστε λοιπόν πώς έχουν τα πράγματα:

Το 2005 ιδρύθηκε ο Οργανισμός Τουρισμού της Κομητείας της Sonoma (Sonoma County Tourism), με ειδικές αρμοδιότητες για την προώθηση του οινο-τουρισμού. Θέλετε να σας πω νούμερα από την ως τώρα πορεία του; Ξεκινάμε: Σύμφωνα με μετρήσεις από την εταιρεία ερευνών Stonebridge Research Group, αλλά και (γνωστό σε όλους μας, αλλά δυστυχώς για άλλους λόγους) οίκο Moody's, οι κλάδοι που σχετίζονται με (και περιβάλλουν) την αμπελουργία και την οινοποιία στην Sonoma συνεισέφεραν 13.4 δισεκατομμύρια δολλάρια στην οικονομία της Κομητείας, η οποία συνολικά ανέρχεται στα 20 δις (περίπου δηλαδή τα δύο τρίτα). Από αυτά, τα 8 περίπου δις προήλθαν άμεσα από τον αμπελο-οινικό κλάδο, ενώ τα υπόλοιπα ήταν έμμεσα, δηλαδή προήλθαν από περιφερειακούς, σχετιζόμενους κλάδους όπως εστιατόρια, ξενοδοχεία, διάφορα καταστήματα κλπ.

Και δεν τελείωσα ακόμα: επιπλέον, ο οινικός τουρισμός στην Sonoma συνεισφέρει (άμεσα και έμμεσα) στην ευρύτερη Κομητεία 54,297 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, οι οποίες μεταφράζονται σε μία πολύτιμη "ένεση" 3.2 δις δολλαρίων σε μισθούς και ημερομίσθια ετησίως. Σύμφωνα με στοιχεία της Κομητείας, ο οινοτουρισμός αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 60% του συνολικού τουρισμού της περιοχής, κι έτσι δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι η Τοπική Αρχή τον αντιμετωπίζει με τόση σοβαρότητα. Άλλωστε, από τότε που δημιουργήθηκε ο τοπικός Οργανισμός Τουρισμού, προσεγγίζοντας το θέμα του οινοτουρισμού στρατηγικά και επιστημονικά, όλα τα σχετικά μεγέθη (έσοδα, θέσεις εργασίας, αριθμός τουριστών κλπ) αυξήθηκαν θεαματικά, με ποσοστά που, σε κάποιες περιπτώσεις, αγγίζουν το 500%!

Μη σταθείτε στα απόλυτα νούμερα. Η Sonoma είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από τη Napa, κι έτσι δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος ούτε με κάποια από τις οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά ούτε και με ολόκληρη την Ελλάδα, για να είμαστε ειλικρινείς. Ωστόσο, αξίζει να παρατηρήσουμε (και να παραδειγματιστούμε) την συμβολή του οινοτουρισμού στην τοπική (και τη γενική) οικονομία, σε βαθμό που μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικός όταν γίνεται προσεκτική και συγκροτημένη δουλειά με στρατηγικό ορίζοντα.

Α, και επειδή πάντα μιλάω για την ανάδειξη της τοπικής γεύσης και εστίασης, που πρέπει να γίνεται "χέρι με χέρι" με την δημιουργία οινοτουριστικών υποδομών στις βασικές οινοπαραγωγικές περιοχές, αν θέλουμε να υπάρξει σωστή ανάπτυξη, θα σας αφήσω με ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό στατιστικό από την California (τώρα που την βρήκαμε): Το 35% επί του συνόλου των εστιατορίων με 1 εως 3 αστέρια Michelin της Πολιτείας της California (και είναι πολλά), βρίσκονται σε οινο-τουριστικούς προορισμούς!

Αυτά για την ώρα. Περισσότερα (δικά μας) νέα, πολύ σύντομα!...

SPONSORED LINKS

"Εάν πενήντα εκατομμύρια άνθρωποι επαναλαμβάνουν μια ανοησία, εξακολουθεί να είναι ανοησία."

Ανατόλ Φρανς

  • 1946 - Στην Αργεντινή εκλέγεται πρόεδρος ο Χουάν Περόν

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2