Ιαπωνογερμανική κόντρα

Το 2014 έγιναν πολλά γεγονότα στον χώρο του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζω όμως την κόντρα μεταξύ τριών εταιρειών που διεκδίκησαν την πρώτη θέση στις πωλήσεις της πλέον δημοφιλούς κατηγορίας αυτοκινήτων.
Ιαπωνογερμανική κόντρα
του Σπύρου Ρέκκα

Το 2014 έγιναν πολλά γεγονότα στον χώρο του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζω όμως την κόντρα μεταξύ τριών εταιρειών που διεκδίκησαν την πρώτη θέση στις πωλήσεις της πλέον δημοφιλούς κατηγορίας αυτοκινήτων. Αναφέρομαι στις μάρκες Toyota, Opel και VW που στόχευσαν στη κορυφή της κατηγορίας των supermini (B segmenet). Έριξαν στη μάχη τα αξιόλογα μοντέλα Toyota Yaris, Opel Corsa και VW Polo. Οι κατασκευές που ακροβατούν μεταξύ των mini και των μικρομεσαίων απέσπασαν και το 2014 το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς καθώς και το υψηλότερο ποσοστό στις ιδιωτικές πωλήσεις. Δυστυχώς η οικονομική κρίση δεν επιτρέπει στη πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Για μια ακόμη χρονιά best seller της αγοράς και της κατηγορίας των supermini αναδείχθηκε το ιαπωνικό μοντέλο Toyota Yaris, με 4.164 πωλήσεις. Το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας που διατίθεται με τρεις διαφορετικές επιλογές όσον αφορά το καύσιμο και τον κινητήρα (βενζίνη, ντίζελ και υβριδικό), μετά την πρόσφατη ανανέωση του απέκτησε μια σειρά από πλεονεκτήματα, τα οποία όπως προκύπτει από τα στοιχεία εκτιμήθηκαν από τους καταναλωτές.

Με μικρή διαφορά μόλις 136 αυτοκινήτων, κατατάχθηκε δεύτερο το γερμανικό μοντέλο Opel Corsa, το οποίο έφθασε τις 4.028 πωλήσεις. Η επιτυχία του είναι αξιοσημείωτη γιατί ήταν γνωστό ότι στο τέλος του 2014 θα ξεκινούσε την καριέρα της η πέμπτη γενιά, οπότε αναμενόταν μια υστέρηση στις πωλήσεις. Τελικά όμως τα κατάφερε και κατέλαβε την δεύτερη θέση ενώ έθεσε τις βάσεις για να κινηθεί με αντίστοιχους ρυθμούς και η νέα γενιά. Να τονίσω ότι το νέο Opel Corsa 5 έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα του καινούργιου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. ο οποίος παράγεται σε δυο εκδόσεις ισχύος 90 είτε 115 ίππων.

Την τριάδα κλείνει το επίσης γερμανικό μοντέλο VW Polo, το οποίο ανανεώθηκε κατά τη διάρκεια του 2014. Η επίδοση του είναι 3.000 πωλήσεις. Το VW Polo προσφέρεται με μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν μερικά στοιχεία που δείχνουν τις ανοδικές τάσεις του γερμανικού μοντέλου. Σημείωσε αύξηση πωλήσεων το 2014 κατά 27% σε σχέση με το 2013. Τα 2/3 των πωλήσεων του αφορούσαν εκδόσεις ντίζελ. Αύξηση λιανικών πωλήσεων κατά 20% και εταιρικών κατά 38%.

To 2015 προβλέπεται νέα αντιπαράθεση μεταξύ των εταιρειών που διαθέτουν μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Στο παιχνίδι της πιο δημοφιλούς κατηγορίας στην ελληνική αγορά μπαίνει δυνατά και το νέο Hyundai i20.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v