Ολυμπιακή Αεροπορία: Υψηλή ραπτική που «πετάει»
Από τον Jean Dessès στον Pierre Cardin και από τον Billy Bo στην Artisti Italiani, η Ολυμπιακή Αεροπορία έχει, 52 χρόνια τώρα, γράψει την δική της, κομψή, ιστορία στην μόδα των στολών και κρίνοντας από την πρόσφατη επιλογή των αδελφών Κριθαριώτη, θα συνεχίσει με την ίδια χάρη.

Το 1969 επιλέχθηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση ένα από τα πιο τρανταχτά ονόματα της εποχής για να σχεδιάσει τις νέες στολές των αεροσυνοδών. Ο Pierre Cardin έμελλε να είναι και ο πιο δημιουργικός σχεδιαστής από όσους προηγήθηκαν και ακολούθησαν, αφού πέρα από το μίνι φόρεμα με κάπα που πρότεινε αρχικά, ακολούθησαν διάφορες παραλλαγές, πάντα με έμφαση στο μίνι και στην space age, που είχε αρχίσει τότε να γίνεται trend. Χαρακτηριστικό δείγμα της προσωπικής του πινελιάς ήταν το πρωτότυπο τύπου μπονέ καπέλο, που μάλλον σε νοσοκόμα παράπεμπε παρά σε αεροσυνοδό.
Το 1974 προσωπικά προβλήματα του Αριστοτέλη Ωνάση (ο θάνατος του γιου του και η δική του μυασθένεια) αλλά και διάφορες οικονομικές δυσχέρειες αναγκάζουν τον κροίσο να χαρακτηρίσει την Ολυμπιακή «έναν κουβά με σκατά», δείχνοντας έτσι την απαισιοδοξία του για το μέλλον της. Έναν χρόνο μετά, και αφού ο Ωνάσης έχει πλέον πεθάνει, το ελληνικό κράτος εξαγοράζει την Ολυμπιακή και διοργανώνει διαγωνισμό για την επιλογή του επόμενου σχεδιαστή των στολών. Το 1977 κερδίζει η Ρούλα Στάθη. Λίγο φολκλόρ, λίγο ρετρό, λίγο hippie, οι στολές της θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως εκκεντρικές, αλλά ίσως αυτός, μαζί με την ιδέα της για τα αρχικά ΟΑ, να είναι και ο λόγος που ξεχώρισαν. Το 1981, το χρυσό αγόρι της ελληνικής μόδας, ο περίφημος Billy Bo, εντυπωσιάζει με τα μοντέρνα και πρακτικά του σύνολα αλλά και με την επιβολή του μπορντό, στις στολές των αεροσυνοδών της πρώτης θέσης. (φωτο δεξιά: Η γωνία της Ολυμπιακής στην AXDW 2009, από την Alecca Rox).
Τον περασμένο Μάρτιο και μετά από ατελείωτες διαπραγματεύσεις για το μέλλον της, η Ολυμπιακή ιδιωτικοποιείται για ακόμα μία φορά, ανήκοντας πλέον στον όμιλο της MIG. Με την επιθυμία να επαναφέρει την παλιά της αίγλη, αυτήν της εποχής του Ωνάση, ο Ανδρέας Βγενόπουλος προτείνει την διεξαγωγή on-line διαγωνισμού προκειμένου να επιλεχθεί ο επόμενος σχεδιαστής των στολών της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Την περασμένη εβδομάδα ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και με 22.139 ψήφους νικητές αναδείχθηκαν οι Νίκος και Σήλια Κριθαριώτη (δείτε τα σχέδια αλλά και τους νικητές των εισιτηρίων 




