Ρούχα και αξεσουάρ που έγραψαν ιστορία
Όταν ο Marquis M. Converse, ο Thomas Burberry και οι σχεδιαστές της Ray Ban έφτιαχναν εύχρηστα αξεσουάρ για τον στρατό στους δύο Πολέμους, σίγουρα δεν περίμεναν πως έναν αιώνα μετά αυτά (και πολλά άλλα) θα είχαν γράψει τη δική τους ιστορία στις "μάχες" της μόδας...

Τα πάντα μπορεί να αλλάξουν στη μόδα, τα πάντα μπορούν να βγουν εκτός κάποιες σεζόν και να επανέλθουν παραλλαγμένα αργότερα, ποτέ μα ποτέ όμως δεν πρόκειται να σταματήσουμε να φοράμε τζιν. Το μοναδικό αυτό φαινόμενο στα υφάσματα εφευρέθηκε το 1873 από τους Jacob Davis και
Αν υπάρχει κάποια εταιρία υποδημάτων που έχει αφήσει ιστορία, αυτή είναι αναμφισβήτητα η Converse με τα Chuck Taylor All-Stars, τα πλέον διαχρονικά, νοσταλγικά και fashion statement αθλητικά, φτιαγμένα απλά από καμβά και λάστιχο. Με πρώτη παρουσία στον χώρο της υπόδησης το 1908 από τον Marquis M. Converse, τα All Star έφεραν την επανάσταση στο μπάσκετ και συμβάδισαν με τη γέννηση του rock ‘n roll. Το 1910 η βιομηχανία του Converse παράγει 4.000 ζευγάρια παπούτσια τη μέρα, το 1915 πρωτοκυκλοφορεί παπούτσια για τένις και το 1917 παπούτσια για μπάσκετ, με διασημότερα όλων τα Converse All Star. Κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρία εξαπλώνει την παραγωγή της και σε άλλα είδη ένδυσης, όπως μπότες, παρκά και πλαστικές προστατευτικές στολές για τους φαντάρους.
Τα πλέον διαχρονικά γυαλιά ηλίου είναι τα aviator της εταιρίας Ray Ban. Είναι σχεδόν βέβαιο πως, αν όχι ο παππούς σας, ο μπαμπάς έχει ένα τουλάχιστον ένα ζευγάρι και ενδεχομένως να το φορά ακόμα. Ποια είναι η ιστορία τους; Το πρώτο ζευγάρι aviators δημιουργήθηκε από την Ray Ban το 1936 ειδικά για τους πιλότους του αμερικανικού στρατού που ενοχλούνταν από την αντανάκλαση του ήλιου κατά τις πτήσεις τους. Το σχέδιο, μάλιστα, των γυαλιών υιοθετήθηκε από τα μέχρι τότε γυαλάκια (googles) του στρατού, και το σχέδιο αυτό αγαπήθηκε τόσο πολύ που έχει διατηρηθεί σχεδόν πανομοιότυπο μέχρι σήμερα. Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι αυτό που άλλαξε είναι το χαρακτηριστικό διπλό γεφυράκι ανάμεσα στους δύο φακούς και πάνω από τη μύτη, που παλαιότερα χρησίμευε στο να τοποθετούν εκεί οι στρατιώτες το τσιγάρο τους.
Κάθε γυναίκα δείχνει όμορφη φορώντας το, γι’αυτό σε κάθε γυναικεία ντουλάπα υπάρχει τουλάχιστον ένα. Είναι το εξ’ορισμού ενδυματολογικό σύνολο του πρώτου ραντεβού όταν έρχεται η γνωστή στιγμή «δεν έχω τίποτα να βάλω» και αυτό που -με τα κατάλληλα αξεσουάρ- μπορεί να υποστηρίξει κάθε μας έξοδο, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Πότε ανακαλύφθηκε, όμως, το απόλυτο γυναικείο ρούχο; Ας ξεκινήσουμε από τα 1920, όταν οι γυναίκες άρχισαν να κονταίνουν τα μακριά, πλουμιστά τους φορέματα, να κόβουν τα μαλλιά τους και να απολαμβάνουν μία πιο δραστήρια κοινωνική ζωή με πάρτι και δεξιώσεις. Ήταν τότε που άρχισαν να εμφανίζονται γυμνές ωμοπλάτες και λευκές γάμπες, σε λεπτοκαμωμένες και νεανικές γυναικείες σιλουέτες. Ήταν τότε που η θρυλική Coco Chanel έραψε για πρώτη φορά το όνομά της στην ιστορία της μόδας, δημιουργώντας την επιτομή του στυλ των 20’s. Τότε που σχεδίασε και πρότεινε στον κόσμο το πρώτο
Πού να το φανταζόταν ο Thomas Burberry το 1901 όταν δημιουργούσε την πρώτη του καπαρντίνα, ως ελαφρύτερο εναλλακτικό αδιάβροχο πανωφόρι για τους Άγγλους και Γάλλους στρατιώτες κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ότι είχε μόλις λανσάρει ένα από τα κομψότερα ρούχα όλων των εποχών. Αδιάβροχη, συνήθως βαμβακερή ή μάλλινη, με δέκα ή λιγότερα κουμπιά, σε κάποιες περιπτώσεις με αφαιρούμενη επένδυση και μάκρος μέχρι το γόνατο ή λίγο πιο κάτω, η καπαρντίνα (trench coat αγγλιστί) παρέμεινε στη μόδα για πολλές δεκαετίες, ακόμα και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και από ένδυμα των αξιωματούχων του στρατού, σύντομα μετατράπηκε σε απαραίτητο αξεσουάρ των πλέον αξιοσέβαστων businessmen, ενώ αμέτρητοι κινηματογραφικοί ήρωες, όπως οι Dick Tracy, Mike Hammer, The Phantom, Humphrey Bogart στην Casablanca και ο Peter Sellers στον Επιθεωρητή Clouseau την οδήγησαν στην προσοχή του κοινού. 




