Η&Μ: Σταδίου όπως... Στοκχόλμη

Την Πέμπτη 29 Μαρτίου εγκαινιάζεται στο κέντρο της Αθήνας το πρώτο κατάστημα H&M. Ο πολυεθνικός σουηδικός όμιλος ένδυσης αναμένεται να εντυπωσιάσει τόσο με τα σχέδια και την τεράστια γκάμα του, όσο και με τις ιδιαίτερα προσιτές τιμές.
Η&Μ: Σταδίου όπως... Στοκχόλμη

Μόδα για τις μάζες χωρίς εκπτώσεις σε ότι αφορά το στυλ και τις τάσεις, αλλά με σοβαρό discount στο… ταμείο, υπόσχεται ο πολυεθνικός σουηδικός όμιλος ένδυσης H&M, ο οποίος εγκαινιάζει το πρώτο του αθηναϊκό κατάστημα (οδός Σταδίου 49) στις 29 Μαρτίου.

Παρά το γεγονός ότι η Σουηδία δε θεωρείται εμβληματικό κέντρο μόδας, η H&M έχει κατορθώσει να συμπυκνώσει στο concept της, τόσο τη μεγάλη σχεδιαστική σκανδιναβική παράδοση όσο και την εταιρική κουλτούρα των μεγάλων πολυεθνικών της χώρας (βλ. ΙΚΕΑ, Volvo, Ericsson), καταφέρνοντας να εξαπλώνει το δίκτυο καταστημάτων της ανά την υφήλιο με αμείωτους ρυθμούς, κερδίζοντας ακόμη και τους απαιτητικούς Γάλλους (ναι, η Γαλλία αποτελεί την τέταρτη σε μέγεθος αγορά για τον όμιλο ανάμεσα σε 24 συνολικά αγορές, όπου διαθέτει σήμερα παρουσία).

Οι προτάσεις ένδυσης της H&M είναι άκρως πλουραλιστικές (οι κωδικοί είναι αμέτρητοι και τα μοντέλα ανανεώνονται με ταχύτατους ρυθμούς) καλύπτωντας τόσο τη γυνακεία όσο και την ανδρική και παιδική ένδυση, υποδιαιρώντας της κολεξιόν της σε dressy, casual και σπορ σειρές ρούχων.

H ομάδα των 100 σχεδιαστών, με επικεφαλή εδώ και μια εικοσαετία την Margareta van den Bosch, μεταφέρει με αμεσότητα και απίστευτη ταχύτητα τις πιο επίκαιρες τάσεις της μόδας, διατηρώντας φυσικά το κριτήριο της εμπορικότητας υψηλά.

Η έμπνευση για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν δεν είναι μονοδιάστατη, αλλά διαλέγει στοιχεία από τις δεκαετίες του ’50, του ’60, του ’70, προσαρμοσμένα βέβαια στην αισθητική και τις ανάγκες του 21ου αιώνα.

Εν ολίγοις, σε μια τόσο πολυσυλλεκτική αλυσίδα ένδυσης, φιλοξενούνται όλες οι τάσεις, προκειμένου να ικανοποιηθεί όσο το δυνατό μεγαλύτερο τμήμα των καταναλωτών, χωρίς να διακυβεύεται ωστόσο η ανάγκη για διαφοροποίηση. Ενα απλό μαύρο στράπλες μπλουζάκι κυκλοφορεί σε δέκα τουλάχιστον παραλλαγές, έτσι ώστε να μην καθίσταται αναγνωρίσιμο και σας φέρει σε δύσκολη θέση.

Η αθηναϊκή παρουσία της H&M θα εγκαινιαστεί με ένα μητροπολιτικού χαρακτήρα κατάστημα, όπου θα παρουσιαστούν όλες οι γκάμες και οι συλλογές ένδυσης που λανσάρει για την Άνοιξη – Καλοκαίρι 2007, ενώ θα φιλοξενήσει φυσικά τη νέα γυναικεία σειρά, που υπογράφει η σούπερ σταρ Μαντόνα.

Παρεμπιπτόντως, η συλλογή Μ δεν έχει καθόλου rock στοιχεία ή αισθητική που να παραπέμπει στη σκηνική παρουσία της στάρ. Αντιθέτως, αποτελείται από σύνολα μάλλον σοφιστικέ, με βασικά χρώματα το μαύρο, το άσπρο και το εκρού. Ο ιστός της συλλογής στηρίζεται στα φορέματα και πουθενά δεν υπάρχει δείγμα από εμπριμέ (η κυρία Τσικόνε μάθαμε ότι σιχαίνεται τα λουλουδάκια).

Τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία συνεργάστηκε με γνωστούς σχεδιαστές μόδας, όπως ο Καρλ Λάγκερφελντ, η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ και οι Βίκτορ&Ρολφ, οι οποίοι δημιούργησαν πλήρεις συλλογές με την υπογραφή τους υπό τη σκέπη της H&M, αναγνωρίζοντας εμμέσως ότι η μόδα δεν μπορεί να αναπτυχθεί μόνο μέσα από τα πανάκριβα ατελιέ.

Πε.Κο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v