CNG: Το «επαγγελματικό» καύσιμο για τις μεταφορές

Η αεριοκίνηση κατακτά σταδιακά ιδιώτες και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό ανεβάζοντας «τον πήχη» ψηλά στο θέμα της ανταγωνιστικότητας.
CNG: Το «επαγγελματικό» καύσιμο για τις μεταφορές
Η αεριοκίνηση κατακτά σταδιακά ιδιώτες και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό ανεβάζοντας «τον πήχη» ψηλά στο θέμα της ανταγωνιστικότητας του φυσικού αερίου με την οικονομία κόστους και τη μείωση ρύπων να αποτελούν τα βασικά διαφοροποιητικά στοιχεία σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

Εταιρείες μεταφορών, καταναλωτικών προϊόντων, ενοικίασης οχημάτων αλλά και επαγγελματίες οδηγοί ταξί βασίζονται πλέον στη χρήση φυσικού αερίου και επιτυγχάνουν εξοικονόμηση μέχρι και 66% σε σύγκριση με την βενζίνη. Στην Ελλάδα οι γνωστότερες αντιπροσωπείες εισάγουν επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά φυσικού αερίου ενώ το δίκτυο υποδομών ανεφοδιασμού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη «ανοίγοντας» τον δρόμο για τους επαγγελματίες οδηγούς σε μια μάλιστα αρκετά δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Σύγχρονο «επιχειρείν» με σύμμαχο το φυσικό αέριο
Μεγάλες πολυεθνικές πραγματοποιούν τον μεγαλύτερο όγκο των μεταφορών τους με οχήματα φυσικού αερίου ακολουθώντας την γενική στροφή που παρατηρείται παγκοσμίως σε καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον. Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου ενώ οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη ζήτηση (διεθνές πρόγραμμα «μπλε διάδρομοι» κλπ).


Τα συγκεκριμένα (και μετρήσιμα) πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου εκμεταλλεύονται μεγάλες εταιρείες και οργανισμοί όπως είναι ο γνωστός όμιλος DHL, η FEDEX, οι UPS και AT&T, η COCA COLA κλπ. Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δείχνουν να είναι ήδη αρκετά ενημερωμένες για τα οφέλη του CNG. Ειδικοί επιστήμονες και φορείς συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης του επιχειρηματικού και καταναλωτικού κοινού για την αεριοκίκηση. Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Αρκούλη, Τεχνολόγο Οχημάτων, «το CNG απαιτεί πολύ μικρή επεξεργασία πριν τη χρήση του. Χημικά, αποτελείται από μεθάνιο σε αναλογία μεγαλύτερη από 90%, με μικρές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, βουτανίου, διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων σε πολύ μικρές περιεκτικότητες. Η μεγάλη περιεκτικότητα του CNG σε μεθάνιο έχει σαν αποτέλεσμα να διαθέτει μεγάλο αριθμό οκτανίων (120 – 130) και να έχει χαρακτηριστικά πολύ καθαρής καύσης με αποτέλεσμα υψηλές αποδόσεις στους κινητήρες και χαμηλές εκπομπές ρυπαντών.

Το CNG διαθέτει επιπλέον μερικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Δεν είναι τοξικό και δεν περιέχει νερό ή σωματίδια όπως τα υγρά καύσιμα. Τα οχήματα που χρησιμοποιούν CNG είναι πολύ ασφαλή, λόγω αφενός της χρήσης του CNG ως καυσίμου, αλλά και λόγω της ασφαλούς λειτουργίας εξαρτημάτων CNG του οχήματος και του πρατηρίου ανεφοδιασμού με CNG του οχήματος».

ΗΠΑ: Περισσότερες κούρσες για τα ταξί που κινούνται με φυσικό αέριο
Αρκετά ταξί κινούνται ήδη στους ελληνκούς δρόμους με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να έχουν «την πρωτιά» ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο εξωτερικό όπου σειρά πρωτοβουλιών καθιστά το φυσικό αέριο ως το αποκλειστικό καύσιμο για τους επαγγελματίες οδηγούς και κατατάσσεται πρώτο στη σειρά της ανταγωνιστικότητας σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

Για παράδειγμα, οι οδηγοί ταξί στο Σικάγο που χρησιμοποιούν CNG μπορούν να κάνουν πεερισσότερες κούρσες σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους που χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα. Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση είναι απλή και εντοπίζεται στην πρωτοβουλία «Green Taxi» του Οργανισμού Αεροπορίας του Σικάγο (CDA) σύμφωνα με την οποία στα διεθνή αεροδρόμια Midway και O’ Hare τα ταξί φυσικού αερίου μπορούν να χρησιμοποιούν τις ζώνες στάθμευσης βραχείας διαρκείας. Με τον τρόπο αυτό οι επαγγελματίες απολαμβάνουν μειωμένο χρόνο αναμονής για κούρσες ενώ εκμεταλλεύονται και τα γνωστά πλεονεκτήματα του χρήσης CNG: μείωση κόστους, σταθερή τιμή καυσίμου, λιγότεροι ρύποι για την ατμόσφαιρα, λιγότερα κόστη συντήρησης και περιορισμένες αλλαγές λαδιών κλπ.


Το πρόγραμμα έχει ωθήσει τους επαγγελματίες οδηγούς στην αποκλειστική χρήση φυσικού αερίου εγκαταλείποντας τα συμβατικά καύσιμα ενώ την τάση αυτή ενθαρρύνει και πλήθος συναφών πρωτοβουλιών όπως είναι εκείνη του οργανισμού επιχειρηματικών υποθέσεων και προστασίας του καταναλωτή, BACP. Oι επαγγελματίες οδηγοί «εκπαιδεύονται» χάρη στον επικοινωνιακό και πληροφοριακό υλικό που υπάρχει διαθέσιμο στους αμερικάνικους δρόμους σχετικά με την οικολογική οδήγηση: ειδικά σήματα, αφίσες, μηνύματα και συμβουλές σχετικά με την οικονομία στην οδήγηση, την κατανάλωση καυσίμου και άλλα πρακτικά θέματα (ρύθμιση ταχύτητας, επαρκής πίεση ελαστικών κλπ) είναι διαθέσιμα για το επαγγελματικό κοινό το οποίο στρέφεται στο φυσικό αέριο.

Επιδότηση επαγγελματικών οχημάτων από την ΔΕΠΑ
Η ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος για την περαιτέρω ανάπτυξη της αεριοκίνησης προχώρησε σε συμφωνία με τις εταιρείες ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ και MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ για την επιδότηση συγκεκριμένου αριθμού επαγγελματικών οχημάτων φυσικού αερίου.
Η επιδότηση, αφορά είτε σε μείωση της τιμής αγοράς του οχήματος είτε σε διάθεση δωρεάν καυσίμου και σκοπό έχει την γνωριμία των επαγγελματιών-οδηγών με το οικολογικό και οικονομικό φυσικό αέριο (οικονομία στην κατανάλωση έως 60%).

Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και οδηγοί ταξί έχουν στην διάθεσή τους επιδότηση για τα παρακάτω μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων:

• SKODA OCTAVIA 1.4 TSI G-TECH
• MERCEDES B-CLASS 200 NGD
• MERCEDES E-CLASS 200 NGD
• MERCEDES SPRINTER NGD

Η ΔΕΠΑ θα προχωρήσει σε αντίστοιχες συμφωνίες και με άλλες εταιρίες που εισάγουν εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου διευρύνοντας την γκάμα των προσφερόμενων μοντέλων προς τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες οδηγούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος προκειμένου να ανοίξει την αγορά της αεριοκίνησης, έχει θέσει τα πρατήρια FISIKON (εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων) στη διάθεση ιδιωτών και επαγγελματιών οδηγών και δημιουργεί υποδομές με στόχο το οικονομικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, να εξασφαλίζει αυτόνομη και οικονομική μετακίνηση για όλο και μεγαλύτερο αριθμό οδηγών σε ολόκληρη την χώρα.





Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v