BMW 130: ”Βόμβα”... κύρους 265 ίππων!

Με έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες που ”φόρεσε” ποτέ BMW και επιδόσεις που, αν και ”κρυμμένες” κάτω από τον διακριτικό εξωτερικό σχεδιασμό, συναρπάζουν, η 130 αποτελεί ιδανική λύση για όσους θέλουν να... αγοράσουν χώρο στην αριστερή λωρίδα. Λιγότερο ικανοποιητικές για πολλούς οι σχεδιαστικές ιδέες και η upper class τιμή.

του Άρη Δαμουλάκη

Όσοι θεωρούν εαυτούς ”βασιλιάδες” της αριστερής λωρίδας, ας μη δυσανασχετήσουν αν μια ”ταπεινή” BMW της σειράς 1 τους παίζει στα ίσα και τους αναγκάσει να μετακινηθούν δεξιότερα.

Ας κρατήσουν απλώς τις εντυπωσιακές επιδόσεις και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης του οχήματος. Άλλωστε θα χρειαστεί μάλλον μια δεύτερη ευκαιρία παρατήρησης για να διαπιστώσουν ότι κάτω από το καπό του αυτοκινήτου που τους προσπέρασε στεγάζεται ένα... ιπποφορβείο 265 αλόγων, που επιταχύνουν την BMW 130 μέχρι τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 6,1 sec.

Η διακριτική παρουσία της 130 δεν προδίδει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, οι οποίες για τα δεδομένα της κατηγορίας (και πολλών άλλων κατηγοριών είναι η αλήθεια) είναι περίπου ασύγκριτες.

Ο κινητήρας της 130 είναι ο ισχυρότερος 6κύλινδρος που φορά αυτοκίνητο της βαβαρικής φίρμας, αν εξαιρέσει κανείς την M3: Με κυβισμό 3 λίτρων, σύστημα Valvetronic και μειωμένο βάρος σε ωθεί στα όρια της –οδηγικά- ”αντικοινωνικής” συμπεριφοράς.

Η ενδιάμεση επιτάχυνση (80–120 χ.α.ω.) έρχεται σε 5,8 sec, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χ.α.ω., ενώ το κιβώτιο είναι 6τάχυτο και χειροκίνητο.

Οι χαμηλοί τόνοι περνούν και στο εσωτερικό του οχήματος, με τον εξοπλισμό να μην διαφέρει σημαντικά από τις φτωχότερες εκδόσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση να μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρης: Πληθώρα αερόσακων και ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον έλεγχο του οχήματος, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ. Κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού η έκδοση M Sport, ενώ ανεξάρτητα από τα extra, το εσωτερικό της 130 είναι ”οδηγοκεντρικό” και η ποιότητα στο γνωστό επίπεδο της BMW.

Μικρή αναφορά αξίζει να κάνουμε στο θέμα της εμφάνισης, που ούτως ή άλλως είναι υποκειμενικό. Με τη σειρά 1 η BMW μάλλον έθεσε ως στόχο να γίνει πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.

Το τελικό αποτέλεσμα όμως αναδεικνύει μια ιδιαίτερη εξωτερική σχεδίαση που δείχνει να υπολείπεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά και με τα υπόλοιπα μοντέλα της BMW - αν μπορεί να υπάρξει σύγκριση.

Ακόμα, με τιμές που ξεκινούν από τα 42.100 ευρώ, η 130 δεν μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ”φθηνή”. Διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (advantage, exclusive και Μ sport) στα 42.100, 44.300 και 46.900, αντίστοιχα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v