Αυθεντικό Jeep Compass με βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ.

Το ολοκαίνουργιο μοντέλο της Jeep, ανοίγει τον δρόμο στην Jeep για να κατακτήσει και την κατηγορία των compact SUV.
Αυθεντικό Jeep Compass με βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ.
Η Jeep έχει συνδέσει την παρουσία της στον χώρο των SUV με τους θηριώδεις κινητήρες. Αμερικανικά μοτέρ που καταναλώνουν υψηλή ποσότητα βενζίνης κινούν τα περισσότερα μοντέλα της φημισμένης μάρκας. Τα πράγματα όμως άλλαξαν, μόλις η Jeep εξαγοράστηκε από την Fiat. H FCA ξεκίνησε την προσαρμογή της αμερικανικής μάρκας στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Νέοι μικροί κινητήρες, καινούργια πλαίσια και υψηλή τεχνολογία, παντρεύτηκαν με την μυστική συνταγή της Jeep που καθορίζει τα στάνταρ στη κίνηση εντός και εκτός δρόμου. Το μείγμα είναι εξαιρετικό!

Το Renegade σκίζει στις πωλήσεις και τώρα το ολοκαίνουργιο Compass, ανοίγει τον δρόμο στην Jeep για να κατακτήσει και την κατηγορία των compact SUV. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στους κινητήρες γιατί είναι το βασικό στοιχείο που καθορίζει την τιμή πώλησης του αυτοκινήτου καθώς και τη δαπάνη του κάτοχου για την χρήση και τη συντήρηση του αυτοκινήτου.

Το MultiAir είναι η επαναστατική τεχνολογία που εφαρμόζεται στους βενζινοκινητήρες και αναπτύχθηκε από το τμήμα ανάπτυξης ισχύος και μετάδοσης του Ομίλου. Όταν παρουσιάστηκε το 2009, αναγγέλθηκε ως ένα σημαντικό "τεχνολογικό θαύμα" και το εξαιρετικό αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε με την αξιοποίηση της πρωτοποριακής ομάδας της ανάπτυξης ισχύος και μετάδοσης. Ο πρόδρομος της νέας οικογένειας MultiAir ήταν ο κινητήρας 1.4 που έχει τοποθετηθεί στο Alfa Romeo Mito.

Κέρδισε το βραβείο “International Engine of the Year” το 2010 και σταδιακά τοποθετήθηκε στα μοντέλα της FCA. Συμπυκνώνει την ιταλική καινοτομία και δημιουργικότητα και εξασφαλίζει πρακτικά και άμεσα αντιληπτά πλεονεκτήματα στην καθημερινή χρήση: μεγαλύτερη απόδοση (έως 10%) και μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές (έως 15%). Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 10% (σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς κινητήρες). Επιπλέον οι ρύποι έχουν σημαντικά μειωθεί σαν αποτέλεσμα της διαχείρισης προθέρμανσης του κινητήρα αλλά και της χρήσης της ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR).

Η καρδιά του MultiAir είναι το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διαχείρισης βαλβίδων, το οποίο ελέγχει άμεσα τον αέρα εισαγωγής και βελτιώνει τη δυναμική απόκριση του κινητήρα. Ειδικότερα, διαχειρίζεται το άνοιγμα και το χρονισμό της βαλβίδας εισαγωγής, από κύλινδρο σε κύλινδρο με ευέλικτο και ανεξάρτητο τρόπο χωρίς να χρησιμοποιεί το γκάζι. Το αποτέλεσμα είναι οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, χωρίς επιπτώσεις στην απόδοση. Αντιθέτως, η ζωντάνια των βενζινοκινητήρων, επιτυγχάνεται από την ομαλή καύση και τη ελαφριά τους δομή.

Το MultiAir διατίθεται σε Jeep Cherokee και Jeep Renegade από το 2014. Το νέο Jeep Compass θα είναι το τρίτο μοντέλο Jeep που θα εξοπλιστεί με βενζινοκινητήρες MultiAir2 δεύτερης γενιάς. Ειδικότερα, η σειρά κινητήρων περιλαμβάνει το MultiAir2 Turbo 1.4L με Start & Stop, που αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 1.4 MultiAir2 Turbo, που αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Στην ανάπτυξη των πετρελαιοκινητήρων εφαρμόστηκαν πρωτοποριακές τεχνολογίες από το τμήμα ανάπτυξης ισχύος και μετάδοσης, το οποίο πρώτο εισήγαγε τους κινητήρες MultiJet II, εφοδιασμένους με 3ης γενιάς common rail.

Το μυστικό του συστήματος MultiJet II έγκειται στα νέα μπεκ, τα οποία μπορούν να ελέγξουν με μεγάλη ακρίβεια, τη ποσότητα καυσίμου που εγχέεται στον θάλαμο καύσης, με ιδιαίτερα γρήγορη και ευέλικτη σειρά έγχυσης, χρησιμοποιώντας υδραυλικές βαλβίδες. Μπορούν να ελεγχθούν έως και οκτώ εγχύσεις ανά κύκλο και εφαρμόζονται μέθοδοι για τη βελτιστοποίηση της καύσης, όπως η ρύθμιση της ταχύτητας έγχυσης (IRS), όπου οι δύο διαδοχικές κύριες εγχύσεις είναι τόσο κοντά ώστε να δημιουργούν μια συνεχή ροή καυσίμου στους κυλίνδρους. Αυτό βελτιώνει τη διαδικασία καύσης εξασφαλίζοντας παράλληλα αθόρυβη λειτουργία και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, το σύστημα τροφοδοσίας γίνεται πιο αξιόπιστο χάρη στην απλούστερη κατασκευή των μπεκ.

Οι πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονται στο νέο Jeep Compass συμπεριλαμβάνουν τον αποδοτικό 1.6 MultiJet II με Start & Stop, ισχύος 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπής 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ., σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο 2.0L κινητήρας MultiJet II, αποδίδει 140 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. – συνδυαζόμενος με το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων - είτε 140 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. συνδυαζόμενος με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο - και με ροπή 350 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Επίσης είναι διαθέσιμη και μια έκδοση 2.0 MultiJet II με Start & Stop, που αποδίδει 170 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.

Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων που είναι τοποθετημένο στο νέο Compass εξασφαλίζει εξαιρετικά ομαλές αλλαγές σε ευρύ φάσμα ταχυτήτων εγγυώμενο την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση, μαζί με χαμηλές εκπομπές ρύπων και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Το κιβώτιο προσφέρει άμεση ανταπόκριση, γρήγορη επιτάχυνση και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Το πολύ ευρύ φάσμα μετάδοσης προσφέρει ιδανική αρχική σχέση για καλύτερες επιδόσεις με τις μικρές ταχύτητες. Οι σύντομες διαδρομές μεταξύ των γραναζιών εγγυώνται ομαλότερη μετατόπιση από το ένα στο άλλο.

Το πλήρως ηλεκτρονικό, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων εξασφαλίζει την εν κινήσει αλλαγή χαρτογράφησης προσφέροντας δυνατότητα αλλαγής από τη λειτουργία Auto σε χειροκίνητη. Υπάρχουν πάνω από 40 μεμονωμένες χαρτογραφήσεις οι οποίες βελτιστοποιούν την ποιότητα αλλαγής σχέσεων και βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου, την απόδοση και την οδηγική απόλαυση.

Το εξελιγμένο λογισμικό μετάδοσης λαμβάνει υπ’ όψη πολλές παραμέτρους - όπως ροπή, kick-down, μεταβολές κλίσης διαμήκεις και πλευρικές και επιταχύνσεις - για να προσαρμόσει τις αλλαγές σε αντιστοιχία με τις συνθήκες οδήγησης και να προσφέρει την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου Για μεγαλύτερη άνεση, έχουν ενσωματωθεί πρόσθετες παράμετροι ελέγχου στο κιβωτίου ταχυτήτων, όπως η θερμοκρασία, η ταχύτητα και ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC). Το αποτέλεσμα είναι η αυτόματη αλλαγή σχέσης ιδανικά προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις κάθε είδους οδήγησης.

Η αύξηση του αριθμού των ταχυτήτων συμβάλλει και στον περιορισμό της αίσθησης αλλαγής της ταχύτητας που συμβαίνει συχνά στα συμβατικά χειροκίνητα κιβώτια. Το πέρασμα από μία ταχύτητα στην επόμενη γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα καθώς οι σχέσεις των ταχυτήτων βρίσκονται πολύ κοντά η μία με την άλλη. Εσωτερικά το κιβώτιο διαθέτει 4 σετ γραναζιών και έξι μηχανισμούς αλλαγής – πολύδισκους συμπλέκτες, συγχρονιζέ και φουρκέτες. Ο περιορισμός των απωλειών λόγω τριβής με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης, επιτυγχάνεται χάρη στο μηχανισμό που κρατά μονίμως ανοιχτούς τους 3 από τους 6 συμπλέκτες σε κάθε γρανάζι.

Το κιβώτιο 9 σχέσεων αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF και κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο FCA στο Kokomo, Indiana (ΗΠΑ) ειδικά για να τοποθετηθεί σε μοντέλα με κινητήρες που είναι εγκάρσια τοποθετημένοι και είναι εφοδιασμένα με τετρακίνηση.

Η αρχική τιμή του νέου Jeep Compass είναι 25.900 ευρώ. Ανακοινώθηκε νέο ευνοϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που καθορίζει προκαταβολή το 50% της αξίας του αυτοκινήτου και αποπληρωμή σε 50 άτοκες δόσεις.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v