Ford GT: Πηγή ιδεών

Το νέο και αγωνιστικά καταξιωμένο Ford GT δείχνει γρήγορο ακόμη κι όταν είναι ακίνητο, με την αεροτομή του να αναμένεται να κατοχυρωθεί ως ευρεσιτεχνία.
Ford GT: Πηγή ιδεών
Τα supercars και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι τα καλύτερα και πιο αποδοτικά εργαστήρια εξέλιξης των αυτοκινήτων. Τα στοιχεία που συλλέγουν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές αποτελούν την βάση για να δημιουργηθούν τα μοντέλα μαζικής παραγωγής που θα αποφέρουν τεράστια κέρδη και φήμη στη μάρκα.

Το νέο και αγωνιστικά καταξιωμένο, Ford GT, αποτελεί πεδίο δοκιμών νέων τεχνολογιών και προηγμένων, ελαφρών υλικών, που θα ωφελήσουν τα μελλοντικά αυτοκίνητα, φορτηγά, SUV και ηλεκτρικά οχήματα της Ford.

Η πίσω αεροτομή – η οποία αναμένεται να κατοχυρωθεί ως ευρεσιτεχνία – βελτιώνει τις επιδόσεις στην πίστα αλλάζοντας σχήμα όπως ένα φτερό αεροπλάνου, αυξάνοντας την κατακόρυφη δύναμη με ελάχιστη επίδραση στην αεροδυναμική αντίσταση και βοηθώντας στην επιτάχυνση, στο στρίψιμο και στο φρενάρισμα.

Η αεροδυναμική του GT παράγει κάθετη δύναμη σε όλες τις συνθήκες, χαρίζοντάς του σταθερότητα και πρόσφυση εντός και εκτός πίστας. Το GT έχει αποδεδειγμένα τη δύναμη να εμπνέει. Το GT του 2005, για παράδειγμα, διέθετε αμάξωμα από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, το οποίο συντελούσε στη μείωση του βάρους και στη βελτίωση των επιδόσεων.

Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν στην κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν στην προηγμένη χρήση κραμάτων αλουμινίου υψηλής αντοχής στα σημερινά pickup φορτηγά της Σειράς F της Ford, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση εκατοντάδων κιλών βάρους και παράλληλα τη βελτίωση των δυνατοτήτων, των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου.



Η δυναμική της αεροδυναμικής

Ενώ το GT δείχνει γρήγορο ακόμη κι όταν είναι ακίνητο, η ομάδα σχεδιασμού βελτιστοποίησε κάθε σημείο του για να πετύχει βέλτιστη αεροδυναμική.

Βασικός στόχος ήταν ο περιορισμός του αεροδυναμικού συντελεστή και η αύξηση της κατακόρυφης δύναμης, η οποία συνεπάγεται σταθερότητα και πρόσφυση στην πίστα στην επιτάχυνση, στο στρίψιμο και στο φρενάρισμα.

Η αεροδυναμική απόδοση του GT μεταβάλλεται κατά βούληση ώστε να ανταποκρίνεται σε διάφορες συνθήκες, χάρη στα κινούμενα στοιχεία του αμαξώματος, όπως οι ειδικοί αεραγωγοί εμπρός και η μεγάλη, ρυθμιζόμενη αεροτομή.

Τα μπροστινά πτερύγια ανοιγοκλείνουν ανάλογα με το αν η αεροτομή είναι σε ψηλή ή χαμηλή θέση, ώστε το αυτοκίνητο να έχει ισορροπημένη αεροδυναμική από εμπρός μέχρι πίσω και σε όλες τις ταχύτητες. Όταν η αεροτομή είναι υπερυψωμένη, τα πτερύγια κλείνουν για να αυξηθεί η κατακόρυφη δύναμη, ενώ όταν η αεροτομή είναι χαμηλά, τα πτερύγια ανοίγουν για να περιοριστεί το downforce.

Η αεροτομή του υπεραυτοκινήτου χρησιμοποιεί μία νέα τεχνολογία της Ford – ένα σχέδιο που αναμένεται να κατοχυρωθεί ως ευρεσιτεχνία – το οποίο μεταβάλλει το σχήμα της πτέρυγας για την επίτευξη μέγιστης απόδοσης όταν είναι σε πλήρη ανάπτυξη. Η μοναδική αυτή σχεδίαση περιλαμβάνει και ένα μικρό ακροπτερύγιο – το λεγόμενο Gurney flap – το οποίο σε συνδυασμό με τη μεταβολή του σχήματος της πτέρυγας, συνεπάγεται βελτιωμένη συνολική απόδοση κατά 14%.
Στην αεροδυναμική του GT συνεισφέρει και ο κινητήρας. Η σχεδίαση του συμπαγούς, εξακύλινδρου κινητήρα Ecoboost έδωσε τη δυνατότητα στην ομάδα σχεδιασμού να τον προσαρμόσει σε χώρο που δεν θα ήταν αρκετός για έναν κινητήρα V8. Επιπλέον, η χαμηλή θέση των turbo και η τοποθέτηση των intercooler στα πλευρά, μπροστά από τους πίσω τροχούς, επέτρεψαν το ερμητικό κλείσιμο του διαμερίσματος του κινητήρα.

Η αεροδυναμική του GT παράγει θετικές τιμές κατακόρυφης δύναμης σε όλες τις συνθήκες. Με την ανάρτηση στην πιο ψηλή θέση, η κατανομή του downforce είναι 30% μπροστά. Στη χαμηλή θέση, η κατανομή διατηρείται στο 29% εμπρός. Περισσότερα στο www.ford.gr

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v