Ολοκληρωμένο τετρακίνητο

Η Scout έκδοση του νέου Kodiaq της Skoda ενισχύεται με ειδικά χαρακτηριστικά και μοιάζει έτοιμη για… τα δύσκολα.
Ολοκληρωμένο τετρακίνητο
Η Skoda πήρε φόρα και ανεβαίνει γρήγορα τα σκαλοπάτια που θα την οδηγήσουν στη θέση που της αξίζει. Η μάρκα με την ένδοξη ιστορία και την αμέριστη υποστήριξη του γκρουπ VW, επιδεικνύει επιθετική εμπορική πολιτική. Το ολοκαίνουργιο Kodiaq, που θα λανσαριστεί σύντομα στη χώρα μας, απέκτησε ένα αδελφάκι με ειδικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται  για το Skoda Kodiaq Scout, που φτιάχτηκε για τα δύσκολα.

Προικίσθηκε με υψηλή τεχνολογία και όλα τα στοιχεία που αυξάνουν τις ικανότητα του να κινείται σε διαδρομές off road. Η κίνηση του επικουρείται από το σύστημα τετρακίνησης νέας γενιάς που δημιούργησε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Το νέο Skoda Kodiaq Scout, τώρα προετοιμάζεται για την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (9-19/3/2017).

Οι εμφανείς εξωτερικές αλλαγές είναι οι ασημί σχεδιαστικές λεπτομέρειες, η προστασία του κάτω μέρους του αμαξώματος και οι νέες ζάντες αλουμινίου 19-ιντσών που δημιουργήθηκαν ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ένα ακόμη στοιχείο που το διαφοροποιεί από το βασικό μοντέλο είναι το φιμέ πίσω παρμπρίζ και τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, τα οποία προστατεύουν τους επιβάτες από το έντονο φως.

Αμετάβλητο παραμένει το μήκος του αυτοκινήτου που ανέρχεται στα 4,7 μ. Επίσης, στα πλεονεκτήματα του προστίθενται ο μεγαλύτερος εσωτερικός χώρος στην κατηγορία του και η δυνατότητα φιλοξενίας μέχρι και επτά επιβατών.

Ο εξοπλισμός και η εσωτερική διακόσμηση είναι επίσης προσαρμοσμένα στο στιβαρό χαρακτήρα του μοντέλου και βασίζονται στην έκδοση Ambition. Διαθέτει σύστημα Off-Road Assist, πακέτο Rough-Road με προστασία στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στον κινητήρα, καθώς και σύστημα Park Assist εμπρός και πίσω.

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του υδραυλικού τιμονιού και του κλιματισμού.

Η λειτουργία Snow ρυθμίζει τα συστήματα ABS, ASR, ACC (όπου υπάρχει) και τη διαχείριση του κινητήρα στις ειδικές συνθήκες του χιονισμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος.

Στο βασικό εξοπλισμό του εσωτερικού περιλαμβάνονται το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ο φωτισμός περιβάλλοντος LED σε δέκα χρώματα, το Modular Infotainment Matrix (MIB) με οκτώ ηχεία, καθίσματα καθώς και επενδύσεις θυρών με δέρμα Alcantara και το λογότυπο KODIAQ στα μπροστινά μαρσπιέ.

Η νέα πρόταση για εξορμήσεις, κατασκευάζεται με δύο βενζινοκινητήρες και ισάριθμους πετρελαιοκινητήρες, με στάνταρ τετρακίνηση σε όλες τις εκδόσεις.

Κινητήρες βενζίνης: 1.4 TSI 150 ίππων, 4x4, μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8΄΄, συνδυασμένη κατανάλωση 6.8 λίτρα/100χλμ., 153 γραμ. CO2/χλμ. 2.0 TSI 180 ίππων, 4x4, μέγιστη ταχύτητα 207 χλμ./ωρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8΄΄, συνδυασμένη κατανάλωση 7.3 λίτρα/100χλμ., 168 γραμ. CO2/χλμ.

Κινητήρες ντίζελ: 2.0 TDI 150 ίππων, 4x4, μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5΄΄, συνδυασμένη κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ., 139 γραμ.CO2/χλμ. 2.0 TDI 190 ίππων, 4x4, μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 ΄΄, συνδυασμένη κατανάλωση 5,7 λίτρα/100χλμ., 150 γραμ. CO2/χλμ.

Το επίκεντρο της τετρακίνησης είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το πίσω διαφορικό, δηλαδή στο τέλος του κινητήριου άξονα, για βέλτιστη κατανομή του φορτίου στους άξονες. Η τετρακίνηση λειτουργεί γρήγορα και έξυπνα ενώ η μονάδα ελέγχου του υπολογίζει συνεχώς την ιδανική ροπή οδήγησης στον πίσω άξονα. Η απώλεια της πρόσφυσης σχεδόν εξαλείφεται λόγω του συστήματος ελέγχου που είναι εξαρτώμενη από τον τρόπο οδήγησης. Σε κανονικές συνθήκες, ιδιαίτερα με ένα ελαφρύ φορτίο και με σβησμένο κινητήρα, ο πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στο καύσιμο με οικονομικό τρόπο κυρίως στους εμπρός τροχούς.

Σύμμαχος στο off road είναι και η απόσταση 194 χιλ. από το έδαφος. Διαθέτει γωνία ράμπας 19,7 μοιρών, ενώ οι γωνίες προσέγγισης και φυγής είναι εντυπωσιακές: 22,0 και 23,1 μοίρες χάρις στους κοντούς προβόλους. Επιπλέον, το πακέτο Rough-Road που αποτελεί βασικό εξοπλισμό, προστατεύει από ζημίες το κάτω μέρος του αμαξώματος, τον κινητήρα, τα φρένα, τις γραμμές καυσίμου και τα καλώδια. Όταν το όχημα βγαίνει εκτός δρόμου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα off-road απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Το προαιρετικό DCC (Dynamic Chassis Control) αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας του ανάλογα, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι κάπως πιο αργή. Για καλύτερη πρόσφυση στη λειτουργία off-road, το ASR επιτρέπει μεγαλύτερο ποσό ολίσθησης, ενώ το ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό (EDL) αντιδρά πιο γρήγορα.

Όταν απαιτείται, τα συστήματα Hill-Hold και Hill-Descent ενεργοποιούνται – με το δεύτερο σύστημα να διατηρεί τη ταχύτητα του αυτοκινήτου στο επίπεδο που ο οδηγός εισέρχεται στην πλαγιά.

Με το ευρύ φάσμα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, όλες οι νέες εκδόσεις του Skoda Kodiaq αποτελούν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους. Νέες λειτουργίες περιλαμβάνουν Trailer Assist, Blind Spot Detect, τα οποία προειδοποιούν για τυχόν οχήματα στο τυφλό σημείο και το Rear Traffic Alert, το οποίο παρακολουθεί την κίνηση που προέρχεται από τα πλάγια και πίσω σε φάση ελιγμών κλπ. Το σύστημα Crew Protect Assist, το οποίο κλείνει τα παράθυρα και την ηλιοροφή  σε περίπτωση ενός επικείμενου ατυχήματος και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων, λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα Front Assist, το οποίο περιλαμβάνει το City Emergency Brake και το Pedestrian Protection. Οι λειτουργίες του Park Assist έχουν τελειοποιηθεί.

Το σύστημα Area-View χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη μάρκα: οι κάμερες που βρίσκονται στο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματος καθώς και στους καθρέπτες, περιλαμβάνουν ευρυγώνιους φακούς που επιτρέπουν την άμεση θέα της περιοχής του άλλου αυτοκινήτου στην οθόνη του οχήματος. Περιλαμβάνουν δε μία εικονική προβολή από πάνω προς τα κάτω και φωτογραφίες 180 μοιρών από εμπρός προς τα πίσω, κάτι που καθιστά την οδήγηση ευκολότερη σε καταστάσεις πανικού ή σε ανώμαλο έδαφος.

To Skoda Kodiaq Scout είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του νέου μεγάλου SUV. Η πιο πλούσια έκδοση, διατίθεται με το σύστημα πλοήγησης Columbus, έχει οθόνη 9,2 ιντσών, Wi-Fi hotspot και μια μονάδα LTE, ενώ η λειτουργία αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης είναι στάνταρ εξοπλισμός. Οι online κινητές υπηρεσίες  μέσω του  Skoda Connect αποτελούν το σημείο αναφοράς των συστημάτων ενημέρωσης ενώ θέτουν νέα πρότυπα όσον αφορά την πλοήγηση, τις πληροφορίες, την ψυχαγωγία και τη βοήθεια και μπορεί ακόμα και να ρυθμιστούν χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή του σπιτιού σας ή μέσω της εφαρμογής.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v