Σύμφωνα με νέα έρευνα, η γερμανική φίρμα διακρίνεται για την καθαρότητα των ντίζελ κινητήρων της.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Μια από τις σημαντικότερες κατακτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2106 είναι η μείωση των εκπομπών επικίνδυνων ρύπων στα νέα μοντέλα.
Τα αποτελέσματα από την τελευταία έρευνα του έγκυρου οργανισμού Transport &Environment (T&E), δείχνουν τις προσπάθειες που έκαναν οι κατασκευαστές για να περιορίσουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Την πρώτη θέση στη λίστα των εταιρειών καταλαμβάνει η VW, η οποία έχει κατηγορηθεί για το dieselgate. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό σε ορισμένα ντίζελ μοντέλα της, για να ξεπερνά τους αυστηρούς ελέγχους ρύπων στις ΗΠΑ. Στην έρευνα συγκρίνονται οι πραγματικές εκπομπές ρύπων οξειδίων του αζώτου ΝΟx, με αυτές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα μοντέλα με κινητήρες ντίζελ προδιαγραφών Euro 6. Τα οξείδια του αζώτου ευθύνονται σε μεγάλο ποσοστό για τις αρνητικές παρενέργειες στο περιβάλλον όπως η όξινη βροχή, η καταστροφή του όζοντος κ.α. Επίσης, επιβαρύνουν και τον ανθρώπινο οργανισμό, αφού συμβάλουν στην δημιουργία ασθματικών παθήσεων, αναπνευστικών προβλημάτων κ.α. H έρευνα έγινε μετά από μετρήσεις 230 αυτοκινήτων. Οι μετρήσεις ολοκληρώθηκαν με την συνεργασία των κυβερνήσεων της Βρετάνιας, Γαλλίας και Γερμανίας. Περιλάμβανε, μοντέλα του 2016 προδιαγραφών Euro 6. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πλέον η VW κατασκευάζει τα πιο καθαρά ντίζελ Euro 6, όσον αφορά στα οξείδια του αζώτου. Είναι αξιοσημείωτη η στροφή της γερμανικής μάρκας σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα. Ακολουθούν οι Skoda και Seat, δυο μάρκες που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο της VW. Στη τρίτη θέση είναι μια ακόμη φίρμα του γερμανικού γκρουπ, η Audi. Τι επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν οι μάρκες, BMW-Mini, Μazda, Honda και Volvo, Citroen-DS, Toyota, Peugeot κ.α. Δεκαπέντε φορές πάνω από το νόμιμο όριο, όταν δοκιμάστηκαν στο δρόμο, βρέθηκαν τα μοντέλα των Fiat και Suzuki. Οι Renault και Nissan δέκα τέσσερις φορές πάνω από το όριο των προδιαγραφών Euro 6. Η Opel-Vauxhall, με πραγματικές εκπομπές ΝΟx 10 φορές πάνω από το όριο των προδιαγραφών Euro 6.