Ford: Μπουκέτο τεχνολογικών "δώρων" για τον οδηγό

Όσο αυξάνεται η κυκλοφορία στους δρόμους και επιδρούν διάφοροι εξωγενείς παράγοντες, τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες να κάνουμε ένα λάθος στην οδήγηση. Η Ford εξέλιξε μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία συμβάλουν στην ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση, ακόμη και όταν αντιμετωπίσουμε έκτακτες καταστάσεις.
Η οδηγοκεντρική μάρκα, επενδύει σε τεχνολογίες υποστήριξης επόμενης γενιάς με νέες λειτουργίες που διευκολύνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος και επιτρέπουν στους οδηγούς να σταθμεύουν σε χώρους που δεν θα μπορούσαν να διανοηθούν.
Άλλες νέες τεχνολογίες υποστηρίζουν τους οδηγούς για να αποφεύγουν αργά κινούμενα ή σταματημένα οχήματα που βρίσκονται στο δρόμο τους και τους προειδοποιούν αν οδηγούν στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας. Τα νέα συστήματα βασίζονται σε τεχνολογίες που ήδη προσφέρονται ευρέως από τη Ford και βοηθούν τους οδηγούς στο παρκάρισμα, την αποφυγή συγκρούσεων, τη παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας, τη διαχείριση ταχύτητας κ.α.
Σπάσιμο νεύρων, πιθανοί κίνδυνοι ακόμα και δαπανηρές επισκευές από μικροσυγκρούσεις και γρατζουνιές – αυτός είναι πολλές φορές ο απολογισμός ενός λανθασμένου παρκαρίσματος – ο χειρότερος εφιάλτης των οδηγών σε όλη την Ευρώπη.
Στη Βρετανία, το ένα στα τέσσερα ατυχήματα συμβαίνει σε σταθμούς πάρκινγκ. Σχεδόν ο ένας στους δύο οδηγούς προτιμά να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση για να φτάσει στον προορισμό του από το να επιχειρήσει παράλληλο παρκάρισμα σε περιορισμένο χώρο. Η ειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας με τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος είναι σχεδιασμένη για να μειώνει το στρες του παρκαρίσματος εντοπίζοντας διερχόμενα άτομα και αντικείμενα πίσω από το όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό και τέλος φρενάροντας εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Η ευρυγώνια πίσω κάμερα θα προσφέρει άριστη εικόνα της περιοχής πίσω από το όχημα. Η αναβαθμισμένη λειτουργία active park assist θα αναλαμβάνει το παράλληλο ή κάθετο παρκάρισμα, με το απλό πάτημα ενός μπουτόν.
Άλλες τεχνολογίες που γεννήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν της Γερμανίας περιλαμβάνουν συστήματα σχεδιασμένα για να βοηθούν τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφεύγουν συγκρούσεις με υψηλή ταχύτητα και να τους προειδοποιούν ώστε να μην πάρουν λάθος κατεύθυνση στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτές οι νέες τεχνολογίες– που αναμένεται να είναι διαθέσιμες για πρώτη φορά με οχήματα της μάρκας την επόμενη διετία- αποτελούν τμήμα της δέσμευσης της εταιρείας να τριπλασιάσει τις επενδύσεις της στην ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Με τον τρόπο αυτό θα τα εξελίξει περαιτέρω και θα επεκτείνει τις δυνατότητές τους, επιταχύνοντας το λανσάρισμα συστημάτων που θα διευκολύνουν το παρκάρισμα και την οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, και θα βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων.
Στη Βρετανία, το ένα στα τέσσερα ατυχήματα γίνεται σε χώρους στάθμευσης και κοστίζει στους οδηγούς περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ για επισκευές κάθε χρόνο. Τα τελευταία 20 χρόνια, το πλάτος των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί περίπου κατά 16% αλλά πολλοί χώροι στάθμευσης έχουν διατηρήσει τις ίδιες διαστάσεις.
Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 47% των οδηγών παρκάρει ακόμα πιο μακριά από τον προορισμό τους για να αποφύγουν το παράλληλο παρκάρισμα, το 15% αποφεύγει εντελώς το παράλληλο παρκάρισμα, και το 75% νιώθει νευρικότητα όταν πρέπει να παρκάρει μπροστά από άλλους οδηγούς.
Το αναβαθμισμένο active park assist ελέγχει το τιμόνι, την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και την εμπρός/πίσω κίνηση για να διευκολύνει τη διαδικασία στάθμευσης μέσω ενός μπουτόν. Το σύστημα μπορεί να κατευθύνει το όχημα μέσα και έξω από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης και να το παρκάρει με όπισθεν σε κάθετο χώρο. Το αναβαθμισμένο Active Park Assist χρησιμοποιεί επίσης αισθητήρες για τον εντοπισμό κατάλληλων χώρων στάθμευσης.
Το Cross Traffic Alert με λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να παρακολουθεί τη περιοχή πίσω από το όχημα. Εάν ο οδηγός κάνει όπισθεν και δεν αντιδράσει στην αρχική προειδοποίηση, το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Επίσης ανιχνεύει μοτοσικλέτες και ποδήλατα. Η κάμερα οπισθοπορείας προβάλλει μία ευρυγώνια εικόνα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου στην οθόνη του αυτοκινήτου, προσφέροντας παρόμοια λειτουργικότητα με την Front Wide View Camera της Ford που βρίσκεται στο εμπρός τμήμα των μοντέλων Ford Edge, Galaxy και S-MAX. Στην όπισθεν, προσφέρει μία πρόσθετη εικόνα που επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν πέρα από τις γωνίες καθώς και αντικείμενα και εμπόδια που πλησιάζουν πίσω από το όχημα.
H Ford εξελίσσει επίσης μία νέα τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα και το ενδεχόμενο σύγκρουσης. Το σύστημα υποστήριξης ελιγμών αποφυγής εμποδίου έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου.
Χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για να ανιχνεύει αργά κινούμενα και σταματημένα οχήματα και μέσω την κατάλληλων ελιγμών επιτρέπει στους οδηγούς να αποφύγουν ένα όχημα και κατ’ επέκταση μία σύγκρουση.
Το σύστημα ενεργοποιείται εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για την αποφυγή μιας σύγκρουσης μόνο με φρενάρισμα και ο οδηγός αποφασίζει να κάνει έναν ελιγμό αποφυγής. Το Evasive steering assist βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία Forward Collision Warning, και Pre-Collision Assist, που μειώνει τη σφοδρότητα συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως της σύγκρουση.
Προειδοποίηση λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ο χειρότερος εφιάλτης όλων των οδηγών και η μάρκα δημιούργησε μία τεχνολογία που μπορεί να τον αποτρέψει – προειδοποιώντας τους οδηγούς να μην επιλέξουν λάθος ρεύμα κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.
Οι συγκρούσεις λόγω οδήγησης σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας είναι αιτίες για σοβαρούς και μοιραίους τραυματισμούς συγκριτικά με άλλα είδη ατυχημάτων. Στη Γερμανία, το 3% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στους αυτοκινητόδρομους είναι αποτέλεσμα οδήγησης σε λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, με περίπου 20 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο.
Το Wrong Way Alert χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ σε συνδυασμό με πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για να προειδοποιήσει τους οδηγούς με οπτικά και ακουστικά σήματα όταν παραβιάζουν δύο απαγορευτικά σήματα (“No Entry”) εισόδου ή εξόδου σε αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα – που αρχικά διατίθεται σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία – βασίζεται στο Traffic Sign Recognition που χρησιμοποιεί μία εμπρόσθια κάμερα η οποία εντοπίζει οδικά σήματα και προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία τους. Το Wrong Way Alert με τη συμβολή της κάμερας και του συστήματος πλοήγησης προειδοποιεί τους οδηγούς να σταματήσουν ή να στρίψουν.
Το Traffic Jam Assist είναι μία ακόμα τεχνολογία που είχε ανακοινώσει παλιότερα η μάρκα, και αναμένεται να κυκλοφορήσει ευρέως μέσα στην επόμενη διετία. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του και χρησιμοποιεί το φρένο και το γκάζι για να εναρμονιστεί με το ρυθμό του προπορευόμενου οχήματος
Μακροπρόθεσμα, η μάρκα εξελίσσει επίσης ένα προηγμένο σύστημα εμπρόσθιου φωτισμού, βασισμένο σε κάμερα που διευρύνει τη δέσμη των προβολέων σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους ακολουθώντας την ερμηνεία των σημάτων της κυκλοφορίας.